Υβριδικά αυτοκίνητα: 4 κανόνες για καλύτερη λειτουργία τον χειμώνα

Όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από το μηδέν όσοι έχουν υβριδικά αυτοκίνητα, οφείλουν να τηρήσουν τέσσερις βασικούς κανόνες.

Ακούστε το άρθρο

Τον χειμώνα η εξωτερική θερμοκρασία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες είναι κάτω από το μηδέν. Φυσικά, όσοι έχουν υβριδικά αυτοκίνητα, πρέπει να τηρήσουν τέσσερις βασικούς κανόνες για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το αυτοκίνητο και την μπαταρία τους.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες, σαφώς και επηρεάζουν την ισχύ μιας μπαταρίας ενός υβριδικού plug-in. Αφού προφανώς το σύστημα μπαταρίας έχει διαφορετικές λειτουργίες από αυτές ενός απλού αυτοκινήτου.

Το κρύο είναι εχθρός της μπαταρίας

Το κρύο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας, λόγω των ηλεκτροχημικών διεργασιών που πραγματοποιούνται εντός των στοιχείων ιόντων-λιθίου. Το καλύτερο είναι η μπαταρία να φορτίζεται σε κλειστό χώρο, όπου η θερμοκρασία δεν είναι ίδια με αυτή του περιβάλλοντος.

Δεν υπάρχει ιδανική θερμοκρασία για την καμπίνα των επιβατών. Παρ’ όλα αυτά, τα ηλεκτρικά συστήματα αποδίδουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά στους 21-22 βαθμούς Κελσίου, η οποία θεωρείται κατάλληλη θερμοκρασία για οδήγηση.

Για την επίτευξη αυτής της θερμοκρασία η καλύτερη λύση είναι η ενεργοποίηση προθέρμανσης της καμπίνας. Ή η προθέρμανση των λειτουργιών του καθίσματος και του τιμονιού όσο είναι συνδεμένο το όχημα στο δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει η ιδανική θερμοκρασία όταν ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητό του.

Σε πολύ κρύο καιρό θα πρέπει ο οδηγός να αφήσει το αυτοκίνητό του συνδεδεμένο στο δίκτυο, ενώ έχει σταθμεύσει. Έτσι θα μπορεί άμεσα και εύκολα να ενεργοποιήσει τη λειτουργία της προθέρμανσης.

Η ομαλή οδήγηση είναι πάντα το «κλειδί» για τη μείωση της κατανάλωσης. Σε ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο θα πρέπει η επιτάχυνση να είναι σταδιακή, καθώς αυτή βοηθάει στην εξοικονόμηση ή ανάκτηση ενέργειας.

Όπως συμβαίνει όταν ο οδηγός πατάει φρένο όπου η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια και αυτή αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση στην μπαταρία.

Tips για εύκολη και ασφαλή οδήγηση στο χιόνι

Υπάρχει μια… ιεραρχία στην κατάταξη των υβριδικών αυτοκινήτων. Στη βάση της πυραμίδας είναι τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα, αμέσως μετά τα πλήρως υβριδικά. Στην κορυφή είναι τα plug-in υβριδικά.

Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα

Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αντικαθιστά την μίζα και τον εναλλάκτη (το λεγόμενο «δυναμό»).

Κατ’ αυτό τον τρόπο, υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα και αναλαμβάνει τις ηλεκτρικές λειτουργίες του αυτοκινήτου όταν δεν υπάρχει φορτίο στον κινητήρα.

Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συμβατικών

Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα

Στα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα ο βενζινοκινητήρας είναι σε συνέργεια με το ηλεκτρικό σύστημα. Σε αυτό υπάρχει συστοιχία μπαταριών ιόντων ή λιθίου (συνήθως το δεύτερο), μια γεννήτρια και φυσικά ο ηλεκτροκινητήρας.

Όταν το φορτίο γκαζιού είναι μικρό, την κίνηση αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο ηλεκτροκινητήρας.

Όταν υπάρχει ανάγκη για παραπάνω δύναμη, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παίρνει μπρος, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί παράλληλα και αναλόγως φορτίου.

Σε πλήρες άνοιγμα της πεταλούδας γκαζιού, το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει το 100%, βοηθώντας το έργο της μηχανής εσωτερικής καύσης.

Plug-in Hybrid αυτοκίνητα (PHEV)

Τέλος, τα plug-in υβριδικά είναι το τελευταίο βήμα πριν την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Μεγιστοποιώντας έτσι τα οφέλη της συνεργασίας κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού μοτέρ. Εδώ, οι μπαταρίες είναι ακόμα μεγαλύτερες. Δεν υπάρχει αποκλειστική εξάρτηση από τον βενζινοκινητήρα ή την ανάκτηση ενέργειας για την φόρτισή τους.

Μπορούμε να συνδέσουμε το αυτοκίνητο στην πρίζα του σπιτιού μας -μέσω της κατάλληλης υποδοχής- και να φορτίσουμε τις μπαταρίες. Όπως δηλαδή, φορτίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

abb_img