Απαγόρευση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ICE το 2027 ετοιμάζει περιοχή του Βελγίου

Οι πολέμιοι της πρωτοβουλίας δεν περίμεναν ωστόσο μέχρι να παρουσιαστεί επίσημα η πρωτοβουλία για να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους.

Η κυβέρνηση της Φλαμανδικής περιοχής του Βελγίου σχεδιάζει να εισάγει νόμο για την απαγόρευση της πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2027, σχεδόν μια δεκαετία πριν από την επίσημη ημερομηνία σταδιακής κατάργησης των ICE που έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η κυβέρνηση της Φλάνδρας θα καταθέσει νομοσχέδιο που θα περιγράφει την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2027.

Μάλιστα, η απαγόρευση αυτή αναμένεται να εξαπλωθεί στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων της χώρας το 2030.

Η πρωτοβουλία θα καταστήσει την περιοχή ένα αξιόλογο πρότυπο μεταξύ των Ευρωπαίων εταίρων

Cycling early in the morning in Brussels

Εάν εγκριθεί, η πρωτοβουλία αυτή θα αντιπροσωπεύει για τη Φλάνδρα, την εφαρμογή των σχεδίων της ΕΕ για τα κράτη μέλη να εγκαταλείψουν όλα τα αυτοκίνητα ICE έως το 2035.

Η πρωτοβουλία αυτή δεν θα τοποθετήσει απλά τη Φλάνδρα ως δεύτερη, μόνο μετά τη Νορβηγία, στην απαγόρευση των αυτοκινήτων που ρυπαίνουν τον άνθρακα.

Θα καταστήσει, επίσης, την περιοχή ένα αξιόλογο πρότυπο μεταξύ των Ευρωπαίων εταίρων της. Εκτός βέβαια και εάν η γαλλόφωνη Βαλονία και η περιοχή των Βρυξελλών αντιγράψουν την πρόταση της Φλάνδρας.

Η είδηση ​​ακολουθεί τη νομοθεσία που ψηφίστηκε νωρίτερα μέσα στο έτος, η οποία προσέφερε πολλά κίνητρα για τις εταιρείες που διαθέτουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για επαγγελματική χρήση.

Σύμφωνα με μια σχετικά κοινή πρακτική στο Βέλγιο, πολλά από αυτά τα οχήματα μισθώνονται σε υπαλλήλους και τελικά καταλήγουν στην πολυσύχναστη αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της χώρας.

Για να ωθήσει τις επιχειρήσεις να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα ενώ ανανεώνουν αυτούς τους στόλους, η φλαμανδική κυβέρνηση καταργεί τις φορολογικές εκπτώσεις για τα οχήματα που καίνε φυσικό αέριο, καθιστώντας την αγορά και χρήση αυτών άνω του 25% πιο ακριβά.

Οι αντιρρήσεις ως προς την πρωτοβουλία της Φλάνδρας

Η υπουργός Κινητικότητας της Φλάνδρας, Lydia Peeters, εξήγησε ότι η επικείμενη πρόταση βασίζεται εν μέρει σε πρόσφατες μελέτες που δείχνουν ότι οι τρέχουσες διαφορές τιμών μεταξύ των EV και των αυτοκινήτων ICE πρόκειται να μειωθούν γρήγορα μέσα στα επόμενα χρόνια.

«Μια μελέτη δείχνει ότι το 2026, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν το ίδιο με τα άλλα», εξήγησε. «Εν τω μεταξύ, ορισμένα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα θα βρουν το δρόμο τους στην (μεταχειρισμένη) αγορά».

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την απαγόρευση πώλησης νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030

Οι πολέμιοι της πρωτοβουλίας δεν περίμεναν, ωστόσο, μέχρι να παρουσιαστεί επίσημα η πρωτοβουλία για να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους.

Η βελγική ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας και ασφάλισης, Touring, προέβλεψε ότι ο εξαναγκασμός των οδηγών να αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα «σε λίγα μόλις χρόνια θα έχει υψηλότερο κόστος από τα οφέλη που δημιουργούνται».

Η Αυστρία εξετάζει την καθολική απαγόρευση των θερμικών αυτοκινήτων έως το 2030

Επίσης, η Mobia, ένα λόμπι που αποτελείται από ομοσπονδίες εταιρειών κατασκευής και ενοικίασης αυτοκινήτων, χαρακτήρισε την πρόταση υπερβολικά άκαμπτη επιδιώκοντας την απαγόρευση οποιασδήποτε τεχνολογίας εκτός από την ηλεκτρική.