«Ευφυής» σύνδεση και φόρτιση στο δίκτυο για το Audi e-tron

Ακούστε το άρθρο

Μαζί με τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν αυξηθεί οι προβληματισμοί των σκεπτικιστών της ηλεκτρικής κινητικότητας ότι σε πιθανή ταυτόχρονη φόρτιση πολλών αυτοκινήτων, το δίκτυο ηλεκτροδότησης στη συγκεκριμένη περιοχή θα καταρρεύσει.

Ως μέρος μιας δοκιμής μικρής κλίμακας, η Audi, πρωτοπόρα premium μάρκα σε θέματα ηλεκτροκίνησης, δίνει σαφή απάντηση σε αυτό το ζήτημα: Η δυνατότητα ευφυούς σύνδεσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το δίκτυο μπορεί να κάνει βέλτιστη χρήση αυτού και να συμβάλει στην επιτυχή και απρόσκοπτη διάδοση της ηλεκτροκίνησης. Όλη η γκάμα μοντέλων Audi e-tron είναι τεχνολογικά ήδη έτοιμη για μία τέτοια προηγμένη σύνδεση.

Audi e-tron Sportback
Audi e-tron Sportback

Το “πείραμα” της Audi

Στο πλαίσιο ενός ερευνητικού έργου, η Audi προσομοίασε ένα σενάριο υπερφόρτωσης σε ένα τοπικό δίκτυο ισχύος, με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορτίζουν ταυτόχρονα και με υψηλή ισχύ.

Αποδείχθηκε ότι μία βελτιστοποιημένη, ευφυής φόρτιση αντισταθμίζει το σενάριο πιθανού blackout. Το κλειδί είναι η στοχευμένη επικοινωνία μεταξύ του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του πάροχου του δικτύου.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει μεταβλητή ισχύς φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη την επιθυμητή ώρα αναχώρησης από το σημείο φόρτισης και το πραγματικό φορτίο στο ηλεκτρικό δίκτυο.

Πρόκειται για μια κατάσταση win-win: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται με πλήρη ισχύ όταν το φορτίο του δικτύου είναι χαμηλό, ενώ μειώνει την ισχύ φόρτισης σε ώρες αιχμής.

Διαβάστε: Το Audi e-tron ο νέος «βασιλιάς» των πωλήσεων στη Νορβηγία

Το κεντρικό στοιχείο, μια έξυπνη πύλη μέτρησης, γνωστή και ως SMGW, είναι ήδη υποχρεωτική σήμερα στην Ευρώπη, εάν η κατανάλωση ενέργειας ενός νοικοκυριού υπερβαίνει τις 6.000 kWh ετησίως.

Δημιουργεί μια εξαιρετικά ασφαλή σύνδεση δεδομένων μεταξύ του κτιρίου (σπίτι η γραφείο) και του πάροχου ενέργειας μέσω πιστοποιημένου συστήματος.

Το σύστημα επιτρέπει την επικοινωνία ανάμεσα στο δίκτυο και τα μοντέλα Audi e-tron, τα οποία έχουν ισχύ φόρτισης στάνταρ έως 11 kW και προαιρετικά έως και 22 kW, με τα αυτοκίνητα να μπορούν να μεταβάλλουν την ισχύ φόρτισής τους ανάλογα με τις συνθήκες.

Έχουν ήδη εκπονηθεί τα τεχνικά πρότυπα και τα πρωτόκολλα επικοινωνίας που είναι απαραίτητα για τη υλοποίηση ενός τέτοιου ευφυούς δικτύου. Ο στόχος είναι να συνδεθούν μεταξύ τους οι συμμετέχοντες της μελλοντικής ενεργειακής βιομηχανίας στην Ευρώπη, με βάση μια κοινή γλώσσα.

Η έξυπνη φόρτιση, υπό προϋποθέσεις μπορεί να καταστήσει δυνατή ακόμα και τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως ευέλικτων συσκευών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, προερχόμενης από τον ήλιο ή τον άνεμο, φυσικοί πόροι με πολύ ασυνεπή διαθεσιμότητα.

Η AUDIAG έχει θέσει φιλόδοξους στόχους στο δρόμο για κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων.

Η εταιρεία εργάζεται για να καταστήσει το στόλο οχημάτων της ουδέτερο ως προς τοCO2, έως το 2050. Ως πρώτο βήμα επίτευξης αυτού του στόχου, η Audi επιδιώκει να λανσάρει περισσότερα από 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έως το 2025.

abb_img