Εντυπωσιακές εικόνες από το παρθενικό ταξίδι του πρώτου στον κόσμο αυτόνομου ηλεκτρικού πλοίου Yara Bikeland

Το Yara Birkeland είναι το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές ρύπων στον κόσμο.

Το πρώτο ηλεκτρικό και αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το Yara Birkeland πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι στο Όσλο, όπως ήταν προγραμματισμένο.

Τον Σεπτέμβριο, σε προηγούμενο άρθρο, είχαμε αναφέρει ότι το αυτόνομο ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο, θα πραγματοποιούσε το παρθενικό του ταξίδι χωρίς μέλη πληρώματος, λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά.

Από την Παρασκευή, το παρθενικό του ταξίδι του είναι πλέον γεγονός και μπορείτε να πάρετε και εσείς μια γεύση από αυτό από τις εικόνες που προέρχονται από το επίσημο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα:

Το Yara Birkeland παραδόθηκε στη νορβηγική εταιρεία Yara Norge AS τον Νοέμβριο του 2020 και ναυπηγήθηκε από τη νορβηγική εταιρεία Kongsberg Maritime, ενώ το σκαρί του κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο της Vard Braila στη Ρουμανία.

H Yara International δημιούργησε μια θυγατρική, την Yara Marine Technologies, για την αντιμετώπιση των τοξικών εκπομπών από θαλάσσιους κινητήρες ντίζελ. Το 2017, άρχισε να εργάζεται σε ένα αυτόνομο, αμιγώς ηλεκτρικό πλοίο που θα μπορούσε να εξαλείψει τις εκπομπές ρύπων.

Το Yara Birkeland θα μειώσει 1.000 τόνους CO2

«Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει 1.000 τόνους CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως», είπε ο Svein Tore Holsether, Διευθύνων Σύμβουλος της Yara.

Το πρωί της Παρασκευής, ο ίδιος καλωσόρισε τον πρωθυπουργό Jonas Gahr Støre και τον υπουργό Αλιείας και Ωκεάνιας Πολιτικής Bjørnar Skjæran στο Yara Birkeland, αφού το πλοίο είχε ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι στο Όσλο της Νορβηγίας.

Το Yara Birkeland θα βρίσκεται σε πλήρη εμπορική λειτουργία το 2022

Το Yara Birkeland, το οποίο έχει ήδη λάβει ευρεία κάλυψη από τα νορβηγικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης, έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τον Όμιλο Kongsberg (KONGSBERG). Το πλοίο κατασκευάστηκε από τη VARD με την οικονομική υποστήριξη της Enova και θα βρίσκεται σε πλήρη εμπορική λειτουργία από το 2022.

«Ανυπομονούσαμε για αυτή τη μέρα εδώ και πολύ καιρό. Το Yara Birkeland θα μεταφέρει ορυκτά λιπάσματα μεταξύ Porsgrunn και Brevik και θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων στις θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πράσινης μετάβασης και ελπίζουμε ότι αυτό το πλοίο θα είναι η αρχή ενός νέου τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές ρύπων. Υπάρχουν πολλά μέρη στον κόσμο με δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα επωφεληθούν από μια λύση υψηλής τεχνολογίας όπως αυτή» είπε επίσης ο Svein Tore Holsether.

Τώρα ξεκινά μια δοκιμαστική περίοδος δύο ετών της τεχνολογίας του συγκεκριμένου πλοίου που ώστε να καταφέρει τελικά να πιστοποιηθεί ως αυτόνομο, αμιγώς ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

«Στο δρόμο προς μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών, οι εκπομπές από τις μεταφορές πρέπει να μειωθούν σχεδόν στο μηδέν. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε έργα που μπορούν να μεταμορφώσουν την αγορά – έργα που έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν το δρόμο για ακολουθήσουν και άλλοι και να αυξήσουν τον ρυθμό των αλλαγών στον τομέα τους. Αυτό ακριβώς πιστεύουμε ότι θα κάνει το πρώτο αυτόνομο και πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο», ανέφερε ο Nils Kristian Nakstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Enova.

Η πράσινη ναυτιλία είναι το μέλλον και η αμμωνία μπορεί να γίνει το κορυφαίο καύσιμο στις θαλάσσιες μεταφορές

Ως ο μεγαλύτερος παραγωγός λιπασμάτων στον κόσμο, η Yara βασίζεται στην αμμωνία για την παραγωγή λιπασμάτων. Ταυτόχρονα, η τρέχουσα παραγωγή αμμωνίας αντιπροσωπεύει το 2 τοις εκατό της παγκόσμιας κατανάλωσης ορυκτών ενέργειας. Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 1,2 τοις εκατό των συνολικών παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Συνάντηση Πλακιωτάκη με τον Γάλλο Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

«Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ήταν το σημείο εκκίνησης μας το 1905. Τώρα, η αμμωνία μπορεί να μας φέρει πίσω στις ρίζες μας. Το μεγάλο ναυτιλιακό μας δίκτυο και η υπάρχουσα υποδομή σημαίνει ότι η αμμωνία έχει τη δυνατότητα να γίνει το κορυφαίο καύσιμο για τις υπεραστικές ναυτιλιακές μεταφορές παγκοσμίως», δήλωσε ο Magnus Krogh Ankarstrand, Διευθύνων Σύμβουλος της Yara Clean Ammonia.

Η φιλοδοξία της Υara international επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός θετικού για το κλίμα μέλλοντος που δημιουργεί αξία για τους πελάτες, τους μετόχους και την κοινωνία  και προσφέρει μια πιο βιώσιμη αλυσίδα αξίας τροφίμων.

Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Τα μεγάλα SUV ρυπαίνουν όσο και η ναυτιλία

Μέσω της εστίασης στην παραγωγή καθαρής αμμωνίας, στοχεύουν να ενεργοποιήσουν την οικονομία υδρογόνου, οδηγώντας τη ναυτιλία σε μια πράσινη μετάβαση.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!