Η ενσωμάτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο μπορεί να αποφέρει πολλαπλό κέρδος στον ιδιοκτήτη 

Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να παρέχει σε ένα σπίτι την απαιτούμενη ενέργεια για περίπου μία εβδομάδα, εφόσον δεν υπάρχουν εκτεταμένες ανάγκες

Ένας τομέας που ίσως αποτελέσει τη λύση στη μείωση της μεγάλης ηλεκτρικής κατανάλωσης των σπιτιών είναι, η αμφίδρομη φόρτιση, και η κατά προέκταση η σύνδεση και ενσωμάτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε ένα οικιακό δίκτυο.

Η αμφίδρομη φόρτιση είναι ένα από τα επιπλέον πλεονεκτήματα που θα οδηγήσουν στην ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

ev home charging

Η μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και η συμβολή στην προστασία του κλίματος είναι τα βασικά στοιχεία που μπορούν να επιτευχθούν από την ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα οικιακά δίκτυα, εφόσον αυτή η υπηρεσία παρέχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και αποτελούν επιπλέον οφέλη της ευρείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης.

Η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα πλεονεκτήματα, αν συνδυάζονταν με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα. Η περίσσεια φωτοβολταϊκή ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και να χρησιμοποιηθεί αργότερα ανάλογα με τις ανάγκες.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των κατασκευαστών πάνελ, μόλις ένα τετραγωνικό μέτρο ηλιακού πάνελ μπορεί να έχει απόδοση κοντά στις 3KWh ημερησίως. Αν υπολογίσουμε ότι ένα κοινό ηλιακό πάνελ έχει περισσότερα τετραγωνικά μέτρα, τότε μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό το πραγματικό ενεργειακό κέρδος.

Η ιδέα της αμφίδρομης φόρτισης, Vehicle to Home (V2H), μπορεί να είναι απλή, αλλά έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα

Hyundai Home

Η μπαταρία υψηλής τάσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όχι μόνο μπορεί να φορτιστεί μέσω ενός wallbox στο σπίτι, αλλά μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ενέργεια ολόκληρο το σπίτι, ως ένα ανεξάρτητο μέσο αποθήκευσης.

Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να παρέχει σε ένα σπίτι την απαιτούμενη ενέργεια για περίπου μία εβδομάδα, εφόσον δεν υπάρχουν εκτεταμένες ανάγκες. Εάν ο ιδιοκτήτης διαθέτει φωτοβολταϊκό σύστημα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμεύσει ως προσωρινό μέσο αποθήκευσης για την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια

Επιπλέον τρόποι μέσα από τους οποίους προκύπτει όφελος για τους ιδιοκτήτες από την αμφίδρομη φόρτιση

Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι, γνωστή ως Vehicle to Home (V2H), μπορεί να αποφέρει κέρδος ακόμη και χωρίς τη διάθεση ηλιακών πάνελ, καθώς μπορεί ο κάτοχος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να γεμίζει τις μπαταρίες του το βράδυ, που η τιμή της KWh είναι χαμηλότερη, και να την τροφοδοτεί στο σύστημα όταν η τιμή είναι αυξημένη σε ώρες αιχμής, αποκομίζοντας το επιπλέον κέρδος.

Και όλα αυτά χωρίς να είναι αναγκαίο να δίνει όλη την ηλεκτρική ενέργεια, κρατώντας μεγάλο μέρος για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του αυτοκινήτου του.

Ο στόχος της Ουτρέχτης είναι να γίνει η πρώτη πόλη στον κόσμο που θα βασίζεται στην τεχνολογία V2G

Η αμφίδρομη φόρτιση απευθύνεται κυρίως σε ιδιοκτήτες σπιτιών που χρησιμοποιούν το δικό τους φωτοβολταϊκό σύστημα για να επωφεληθούν από τη βελτιστοποιημένη ως προς το κόστος χρέωση με την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποθηκεύει την επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα που δεν χρησιμοποιείται από συσκευές στο σπίτι.

Το όραμα της ΕΕ είναι να επιτύχει ένα κτιριακό απόθεμα μηδενικών εκπομπών και πλήρως απανθρακοποιημένο έως το 2050

Tesla @ home

Oι επιχειρήσεις που θα μετακομίσουν σε νέα και ανακαινισμένα γραφεία τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να βρίσκουν χώρους στάθμευσης με καλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.

Η οδηγία ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες με σκοπό να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους μακροπρόθεσμους στόχους της για το κλίμα και την ενέργεια. Το όραμα της ΕΕ είναι να επιτύχει ένα κτιριακό απόθεμα μηδενικών εκπομπών και πλήρως απανθρακοποιημένο έως το 2050.

Όλα τα νέα δημόσια κτίρια πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2027 και όλα τα νέα κτίρια στην ΕΕ πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2030.

Επιπλέον, αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι «έξυπνα» για να υποστηρίζουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων όταν θα υπάρχει άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!