Η επιθυμία της Κίνας για κυριαρχία στην ηλεκτροκίνηση

  • Στην Κίνα πωλούνται τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως.
  • Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler και η Toyota κατασκευάζουν ήδη ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα.
  • Ο αριθμός ηλεκτρικών αυτοκίνητων που κατασκευάστηκαν στην Κίνα αυξήθηκε από 2,100 το 2008 σε 931,000 το 2020.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν κυριαρχήσει στην αγορά μπαταριών, κινητήρων και άλλων βασικών πρώτων υλών, όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και τα ορυκτά που είναι γνωστά ως μέταλλα σπάνιων γαιών, με αποτέλεσμα ακόμα και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στις Η.Π.Α να μην έχουν άλλη επιλογή από το να προσαρμοστούν στις τεχνολογίες αυτοκινήτων και μπαταριών, όπου ηγετικό ρόλο παίζουν οι κινέζικες εταιρείες.

Η κυβέρνηση της Κίνας ανέφερε ότι μέχρι το 2035 στην Κίνα θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά οχήματα. Μην ξεχνάμε ότι η Κίνα είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καλύπτοντας το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων. Τώρα λοιπόν επιχειρεί να επεκταθεί και να επικρατήσει και στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θέλοντας να παραμείνει ανταγωνιστική στις τεχνολογίες του μέλλοντος αλλά και να περιορίσει την ρύπανση του περιβάλλοντος. Για να το επιτύχει αυτό, δίνει σημαντικό ποσό επιδοτήσεων ύψους έως 8,800 δολάρια σε όσους επιλέξουν ηλεκτρικά οχήματα. 

Ειδικότερα, πριν ένα χρόνο για να πάρει κάποιος την επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έπρεπε να αγοράσει από κινέζικους προμηθευτές τις μπαταρίες, αντί των αντιπάλων Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Έτσι δόθηκε στη CATL, τη κινέζικη εταιρεία παραγωγής και τεχνολογίας μπαταριών, τεράστιος όγκος παραγγελιών, κάνοντας την Κίνα κορυφαίο κατασκευαστή μπαταριών, παράγοντας περισσότερες μπαταρίες από ό,τι ο υπόλοιπος κόσμος.

Διαβάστε ακόμα: Δεύτερο σε πωλήσεις στην Κίνα το 2020 το ηλεκτρικό όχημα Wuling HongGuang Mini

Οι μεγάλες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη αναπτύσσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα. Η Daimler και η Toyota μπήκαν σε εκτεταμένες κοινοπραξίες με κινέζους κατασκευαστές για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Κίνα προσπαθεί επίσης να πρωτοστατήσει στον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα συνδέονται στο διαδίκτυο, μέσω της προγραμματισμένης εθνικής ανάπτυξης 5G κινητών επικοινωνιών. Η κινεζική κυβέρνηση απαίτησε την εκτεταμένη εγκατάσταση αυτών των τεχνολογιών έως το 2025.

Το μεγάλο εμπόδιο τώρα στην πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα είναι το κόστος. Για τα απλούστερα μοντέλα κινεζικής μάρκας, η κατασκευή της μπαταρίας κοστίζει μόλις 1,500 δολάρια αλλά στην πραγματικότητα είναι αυτοκίνητα που δεν είναι κατάλληλα για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο λόγω της βραδύτητας και της μέτριας εμβέλειας. Ενώ για ένα αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης το κόστος είναι 12,000 δολάρια.

Διαβάστε ακόμα: Νέα μεγάλη επένδυση της Tesla στην Κίνα

Η κινέζικη κυβέρνηση έχει ήδη στηρίξει κινέζικες εταιρείες με χρηματοδοτήσεις για την κατασκευή τεράστιων εργοστασίων μπαταριών στη δυτική Κίνα κυρίως στην επαρχία Qinghai, όπου εξορύσσεται μεγάλο μέρος του λιθίου για τις μπαταρίες. Η μαζική παραγωγή βοήθησε στην οικονομία της χώρας.

Η επιθυμία της Κίνας για κυριαρχία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεκίνησε το 2007. Το 2008 στην Κίνα κατασκευάστηκαν μόνο 2,100 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η παραγωγή έχει αυξηθεί από τότε, φτάνοντας τα 931,000 πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων του Λονδίνου, LMC Automotive. Μέχρι αυτό το φθινόπωρο, εικάζεται ότι θα υπάρχει μια πληθώρα ηλεκτρικών οχημάτων παντού στην αγορά.

Πηγή: NYTimes

Πρόσφατα

Δημοφιλή