Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Η Honda αναμένει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν μικρότερο μερίδιο των συνολικών πωλήσεων το 2030

Ακούστε το άρθρο

Η Honda παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ,να γίνει ουδέτερη ως προς τις εκπομπές CO₂ έως το 2050. Ωστόσο, η εταιρεία αλλάζει την επιχειρηματική της στρατηγική για τα επόμενα χρόνια και θα επικεντρωθεί λιγότερο σε πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περισσότερο σε υβριδικά, δήλωσε η Honda σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου.

Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με το συνοδευτικό δελτίο τύπου, η Honda ανταποκρίνεται στην μεταβαλλόμενη ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτων. Οι αλλαγές στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τις εμπορικές πολιτικές σε διάφορες χώρες, έχουν συμβάλει στο γεγονός ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναπτύσσεται σημαντικά πιο αργά και ότι η αβεβαιότητα στο επιχειρηματικό περιβάλλον αυξάνεται. Εστιάζοντας στα υβριδικά αυτοκίνητα, ο κατασκευαστής θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικός.

Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Η εταιρεία αναμένει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν μικρότερο μερίδιο των συνολικών πωλήσεων το 2030, από το αρχικά στοχευμένο 30%. «Είναι πραγματικά δύσκολο να εκτιμήσουμε την αγορά, αλλά προς το παρόν αναμένουμε, ότι μέχρι τότε, περίπου το ένα πέμπτο θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Τοσιχίρο Μίμπε στη συνέντευξη Τύπου την Τρίτη.

Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Υβριδικά αυτοκίνητα ως μεταβατική λύση

Η Honda κάνει λόγο για τη «μεταβατική φάση προς τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», κατά την οποία η εταιρεία επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στα υβριδικά και επεκτείνει περαιτέρω την προσφορά της σε αυτόν τον τομέα. Η επόμενη γενιά υβριδικών μοντέλων αυτοκινήτων, τα οποία έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2027, θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο για τον κατασκευαστή. Συνολικά 13 μοντέλα πρόκειται να παρουσιαστούν σε διάστημα τεσσάρων ετών. Η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει πωλήσεις 2,2 εκατομμυρίων υβριδικών οχημάτων έως το 2030. Οι συνολικές πωλήσεις, αναμένεται να ξεπεράσουν το τρέχον επίπεδο των 3,6 εκατομμυρίων μονάδων.

Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Λόγω της μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κατασκευαστής ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ότι θα αναβάλει την κατασκευή μιας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Οντάριο του Καναδά, για περίπου δύο χρόνια. Παρ ‘όλα αυτά, η Honda παραμένει προσηλωμένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περιγράφοντάς τα ως τη «βέλτιστη λύση» για μικρά προϊόντα κινητικότητας «για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα μακροπρόθεσμα ». Μέχρι το 2040 , οι Ιάπωνες σχεδιάζουν να πωλούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ή οχήματα κυψελών καυσίμου.

Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Περαιτέρω ανάπτυξη ευφυών τεχνολογιών

Προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική, η ιαπωνική εταιρεία, επικεντρώνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη έξυπνων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Η επόμενη γενιά συστημάτων, έχει ως κύριο στόχο την υπερνίκηση εμποδίων στην αστική κυκλοφορία. Μέχρι τώρα, το σύστημα προοριζόταν σε μεγάλο βαθμό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας και υβριδικά μοντέλα plug-in λόγω τεχνικών προκλήσεων, όπως η απαραίτητη ψύξη SoC και οι περιορισμοί στην τροφοδοσία ρεύματος. Στο μέλλον, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, θα χρησιμοποιούνται και σε μικρά οχήματα και θα είναι διαθέσιμα σε μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υβριδικών μοντέλων, που θα κυκλοφορήσουν από το 2027 και μετά.

Η Honda αλλάζει στρατηγική: Εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα

Η Honda αρχικά σχεδίαζε να επενδύσει 10 τρισεκατομμύρια γιεν (περίπου 61 δισεκατομμύρια ευρώ) στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, αλλά τώρα έχει μειώσει αυτή τη συνεισφορά στα 7 τρισεκατομμύρια γιεν (περίπου 43 δισεκατομμύρια ευρώ). Αυτό σχετίζεται άμεσα με την απόφαση αναβολής του έργου για τη δημιουργία μιας αλυσίδας αξίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον Καναδά. Εκτός από τα μειωμένα ποσά επενδύσεων, η επέκταση της επιχείρησης μοτοσικλετών και η αύξηση των πωλήσεων υβριδικών από το οικονομικό έτος 2027 και μετά, αναμένεται να βοηθήσουν τον κατασκευαστή, να δημιουργήσει περισσότερα από 12 τρισεκατομμύρια γιεν (περίπου 74 δισεκατομμύρια ευρώ) σε μετρητά.

Πηγές:  Honda  – Reuters