Η VW αποκάλυψε σε παγκόσμια πρεμιέρα τα ID.5 και ID.5 GTX

Το τρίτο μοντέλο της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID. της Volkswagen, βασισμένο στην MEB, την πρωτοποριακή αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση του Volkswagen Group.

Παγκόσμια πρεμιέρα έκανε χθες το ηλεκτρικό SUV coupé της Volkswagen, ID.5, που εισάγει τη μάρκα σε μία νέα αγορά premium ηλεκτρικών οχημάτων.

Το νέο E-SUV coupé είναι βασισμένο στην ΜΕΒ, την αρθρωτή πλατφόρμα που έχει εξελίξει το Group ειδικά για την ηλεκτροκίνηση.

Στην πρεμιέρα παρουσιάστηκαν το νέο ID.5 και η πιο σπορ έκδοσή του, το ID.5 GTX με δύο κινητήρες και ηλεκτρική τετρακίνηση. Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν μεγάλη αυτονομία και ό,τι πιο σύγχρονο σε επίπεδο software.

Διαθέσιμο στην Ελλάδα το νέο VW ID.4 GTX – Πόσο κοστίζει με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Οι επιδόσεις των ID.5 και ID.5 GTX

Το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει ως ID.5 με σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς με 174 PS (128 kW) ή 204 PS (150 kW) και ως ID.5 GTX με 299 PS (200 kW) και ηλεκτρική τετρακίνηση, με δύο κινητήρες, ένα μόνιμου μαγνήτη στον πίσω άξονα και ένα ασύγχρονο στον μπροστινό.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στο ID.5 GTX είναι 6,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα.

Για όλες τις εκδόσεις η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 520 χλμ. (WLTP).

Τα ID.5 και ID.5 GTX μπορούν να φορτιστούν με ισχύ έως 11 kW σε σημείο φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος ή Wallbox.

Επιπλέον, μόλις δημιουργηθεί κατάλληλη υποδομή, θα είναι δυνατή η αμφίδρομη φόρτιση – με την περίσσεια ισχύος να επανατροφοδοτείται στο δίκτυο.

Σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, τα μοντέλα μπορούν να φορτιστούν με ισχύ έως και 135 kW.

Δυναμικό design, coupé γραμμές, εξαιρετική αεροδυναμική

Το design του μοντέλου χαρακτηρίζεται από τις coupé γραμμές που εκτός άλλων εξασφαλίζουν εξαιρετική αεροδυναμική (Cd 0,26, ID.5).

Με εξωτερικό μήκος 4,60 μέτρα και μεταξόνιο 2,77 μέτρα, το εσωτερικό του ID.5 προσφέρει χώρους αντίστοιχους ενός συμβατικού SUV από την επόμενη κατηγορία, με εντυπωσιακή αίσθηση ευρυχωρίας για όλους τους επιβάτες.

Οι προβολείς και τα πίσω φώτα είναι εξοπλισμένα με την τελευταία τεχνολογία LED, ενώ διατίθεται και το IQ.LIGHT LED matrix (στάνταρ στο ID.5 GTX).

Τα πίσω φωτιστικά είναι επίσης LED, μοιάζουν με γλυπτά με τρισδιάστατη σχεδίαση (επίσης στάνταρ στο ID.5 GTX) και λάμπουν με ασυνήθιστο επίπεδο έντασης.

Καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης στο ID.5

Στο εσωτερικό, ο χειρισμός, σχεδόν εντελώς απαλλαγμένος από διακόπτες και κουμπιά, γίνεται μέσω δύο οθονών, μία συμπαγής πίσω από το τιμόνι και μία αφής στο κέντρο, με διαγώνιο 12 ίντσες (στάνταρ).

Διαθέσιμη λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου «Hello ID». Το ID. Light, μια φωτεινή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ, προσφέρει διαισθητική υποστήριξη στον οδηγό, σε επικίνδυνες καταστάσεις ή κατά την πλοήγηση του οχήματος.

Διατίθεται και head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας, με τις εντολές του συστήματος πλοήγησης να εμφανίζονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού, περίπου 10 μέτρα μπροστά από το όχημα.

Το ID.5 διαθέτει πλήρως δικτυωμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το Travel Assist επεξεργάζεται ακόμα μεγαλύτερο πλήθος δεδομένων, με επικοινωνίας Car2X, αλληλεπιδρά με τα Adaptive Cruise Control και Lane Assist και κάνει την οδήγηση πιο εύκολη – χάρη στην εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση – καθώς και πιο ασφαλή.

Την ίδια στιγμή, με το σύστημα Park Assist Plus το αυτοκίνητο εκπαιδεύεται σε διαδικασίες παρκαρίσματος και είναι σε θέση να επαναλαμβάνει συγκεκριμένες μανούβρες, καθιστώντας το παρκάρισμα πιο εύκολο.

Τέλος, ανάλογα με τη θέση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών μπορεί να κυμαίνεται από 549 έως 1.561 λίτρα.

Η Volkswagen μετασχηματίζεται σταδιακά σε έναν πάροχο υπηρεσιών σύγχρονης κινητικότητας

Η Volkswagen μετασχηματίζεται σταδιακά σε πάροχο υπηρεσιών σύγχρονης κινητικότητας, μέσα από την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση, υλοποιώντας τη στρατηγική ACCELERATE!.

VW HQ

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η στρατηγική Way to Zero,  σύμφωνα με την οποία, έως το 2030, η Volkswagen στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα ανά όχημα κατά 40% και να καταστεί κλιματικά ουδέτερη το αργότερο έως το 2050.

Μέχρι το 2030, τουλάχιστον το 70% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη θα προέρχεται από ηλεκτρικά οχήματα, που ισοδυναμεί με σημαντικά περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα.

Στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, ο στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% των πωλήσεων. Για να επιτύχει αυτούς τους στόχους, η Volkswagen θα λανσάρει τουλάχιστον ένα νέο ηλεκτρικό όχημα κάθε χρόνο.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!