IAA 2021: 10+1 αυτοκίνητα που ξεχώρισαν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου

Την Κυριακή «έριξε αυλαία» η πρώτη Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, η οποία επικεντρώθηκε στον μετασχηματισμό προς την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα και τις τελευταίες καινοτομίες και ιδέες των εκθετών στον τομέα της αυτοκίνησης.

Στην Έκθεση ήταν εμφανής η «επέλαση» της ηλεκτροκίνησης, των τεχνολογικών καινοτομιών και της μεταστροφής της αστικής κινητικότητας.

Μάλιστα, στην IAA 2021 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν σαφώς λιγότερα από αυτά που ήταν φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία και επισκίασαν την παρουσία των θερμικών!

Στην Έκθεση του Μονάχου έλαβαν χώρα περίπου 100 παγκόσμιες πρεμιέρες αυτοκινήτων. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τις 10 + 1 που ξεχώρισαν.

  • Audi Grandsphere

Από την πρώτη παρουσίαση, ακόμα και των σκοτεινών φωτογραφιών, του φουτουριστικού concept car και της «Sphere» φιλοσοφίας της Audi, το Grandsphere, προκάλεσε μία πρωτόγνωρη ανυπομονησία, η οποία εκπληρώθηκε με την επίσημη παρουσίαση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Μετά το, επίσης, εντυπωσιακό Skysphere που αποκαλύφθηκε τον Αύγουστο και πριν το Urbansphere – το οποίο αναμένεται να δούμε την άνοιξη του 2022 – το Grandsphere άφησε το κοινό εντυπωσιασμένο! Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Audi ήρθε να ταράξει τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • Cupra UrbanRebel

Το εντυπωσιακό Cupra UrbanRebel ξεχωρίζει, όχι μόνο από την τεράστια αεροτομή του και το «γυμνό», αγωνιστικό εσωτερικό του, αλλά και από την γενικότερα ενδιαφέρουσα σχεδίασή του. Με μέγεθος, σχεδόν, όσο ένα Volkswagen Polo και 429 ίππους θα βάλει «φωτιά στις πίστες». Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αναμένεται να κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα! Ερώτημα παραμένει εάν το όχημα παραγωγής θα έχει αυτήν την εμφάνιση, με την ευμεγέθη αεροτομή, καθώς και με αυτές τις εντυπωσιακές επιδόσεις.

  • Porsche Mission R

Ποια θα είναι τα βήματα και τα πλάνα της Porsche στην ηλεκτροκίνηση μετά την επιτυχία της Taycan; Ίσως, η επόμενη… αποστολή της έχει ήδη ολοκληρωθεί με τη δημιουργία του Porsche Mission R. Το εντυπωσιακό concept αγωνιστικό των 1.073 ίππων.

  • E-Legend EL1

Όσοι θυμούνται και έχουν εικόνες από τη «χρυσή εποχή» του Ράλι, τη μυθική περίοδο του  Group B, και τα θηριώδη αγωνιστικά που ξεσήκωναν τους θεατές, θα ένιωσαν ανάμεικτα συναισθήματα, αντικρίζοντας το E-Legend EL1. Η ηλεκτρική πρόταση, που είναι εμπνευσμένη από το Audi Sport Quattro, της EL1 φέρνει στο μυαλό μνήμες από τα πιο χαρακτηριστικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Το E-Legend EL1 είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα και είναι η επιτομή του ρετρό ηλεκτρικού αυτοκινήτου, συνδυάζοντας τη κλασσική σχεδίαση από το παρελθόν και την τεχνολογία του μέλλοντος, δημιουργώντας την ομορφιά του σήμερα.

  • Mercedes EQG

Φυσικά, ισχυρή ήταν η παρουσία της Mercedes στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, όπως ισχυρό είναι το αποτύπωμά της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes που «έβαλαν στην πρίζα» κοινό και ανταγωνιστές είναι, η EQG.

Μία ηλεκτροκίνητη έκδοση του G-Wagen, η οποία απέδειξε πως η Mercedes προτίθεται να μεταστρέψει προς την ηλεκτροκίνηση αυτό το ξεχωριστό μοντέλο της. Το EQG θα διατηρεί το πλαίσιο τύπου σκάλας του κανονικού G-Class. Άρα αναμένεται να διαθέτει τις ίδιες – ίσως και καλύτερες – off road επιδόσεις της G-Class.

  • Mercedes EQE

Το επόμενο αυτοκίνητο που ξεχώρισε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου προέρχεται και αυτό από την Mercedes και είναι η EQE, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.

Μπορεί να μοιάζει ίδια με την EQS, αλλά είναι ελαφρώς μικρότερη σε όγκο. Εάν η μεγαλύτερη EQS είναι κάτι σαν μία ηλεκτροκίνητη S-Class, έτσι και η EQE είναι η αντίστοιχη E-Class, όσον αφορά στο μέγεθος.

  • Ioniq 5 Robotaxi

Φυσικά οι προτάσεις από την Ασία δεν θα μπορούσαν να μην εντυπωσιάσουν, και μάλιστα ήταν πολλές. Μία από αυτές έρχεται από την Hyundai, η οποία αποκάλυψε το Ioniq 5 ROBOTAXI, ένα όχημα για υπηρεσίες ταξί που προτίθεται να βγάλει σε παραγωγή το 2023 και θα είναι πλήρως αυτόνομο.

Το Robotaxi είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Hyundai και της εταιρείας τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Motional, που εδρεύει στη Βοστώνη. Είναι ένα επιπέδου 4 αυτόνομο όχημα και είναι εξοπλισμένο με 30 αισθητήρες.

Διαβάστε επίσης: Η Mobileye θα λανσάρει αυτόνομα ταξί στη Γερμανία το 2022

  • Dacia Jogger

Αυτό είναι το Dacia Jogger. Η νέα υβριδική πρόταση από την Dacia εντυπωσίασε τους επισκέπτες της IAA 2021

  • Ora Cat Race Car Concept

Η νέα, κινεζική εταιρεία «Ora» δημιούργησε και παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, το οποίο σκοπεύει να διαθέσει στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας τον επόμενο χρόνο με την ονομασία Cat. Πριν από αυτό, η Ora φρόντισε να μας παρουσιάσει την αγωνιστική έκδοση της «γάτας» με την μορφή αυτού του concept car.

Το Ora Cat race car concept μοιάζει σαν έναν συνδυασμό μίας Porsche 911 (ειδικά στο εμπρός μέρος με τα φωτιστικά μέρη) και ενός Mini (από θέμα μεγέθους και όχι μόνο).

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έγινα διαθέσιμα, θα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 63kWh που θα αποδίδει 169 ίππους στους εμπρός τροχούς.

  • BMW i Vision Circular concept

Το αυτοκίνητο το οποίο πραγματικά ήταν μία από τις πιο ξεχωριστές παρουσίες στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου είναι το «όραμα» της BMW για τα πολυτελή αυτοκίνητα του 2040!

Φυσικά, δεν αναφερόμαστε σε κάτι άλλο, εκτός από το BMW i Vision Circular Concept, στο οποίο αναφερθήκαμε αναλυτικότερα ΕΔΩ.

Αυτό είναι το μέλλον της BMW, σήμερα. Τουλάχιστον, αυτό θέλει η ίδια η εταιρεία να είναι. Ίσως είναι ακόμα καλύτερο. Ξεκινώντας από το γεγονός πως το i Vision είναι κατασκευασμένο 100% από ανακυκλωμένα υλικά, αξίζει να σημειωθεί πως ολόκληρο το αυτοκίνητο – στο τέλος της ζωής του – θα μπορεί να ανακυκλωθεί 100%. Έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις αρχές τις κυκλικής οικονομίας

  • Mercedes-AMG One

Τέλος, άλλη μία πρόταση από την Mercedes, και μάλιστα όχι ηλεκτροκίνητη, αλλά για τους πιστούς – ακόμα – οπαδούς των θερμικών κινητήρων. Η AMG One είναι εξοπλισμένη με κινητήρα από την Formula 1.

Αυτό είναι και ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το project, τον κινητήρα που είναι διαθέσιμος για μονοθέσια, αφού είναι αρκετά σύνθετοι και η καθημερινή χρήση τους είναι αρκετά δύσκολη, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωσή του.

Διαβάστε επίσης: Το BMW Group καθιστά την κυκλική οικονομία ως το κεντρικό θέμα της IAA Mobility 2021 στο Μόναχο