Renault: Ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με κάρτα hands-free

Η Renault επέλεξε χρησιμοποιήσει την κάρτα hands-free, και τις δυνατότητές της, αγνοώντας την εξέλιξη των smartphone.

Ακούστε το άρθρο

Ηλεκτρικά παράθυρα, υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, air- conditioning, κάμερα οπισθοπορείας, GPS… είναι ένα μικρό μόνο δείγμα όλων των εφευρέσεων που άλλαξαν την χρήση και την λειτουργία των σύγχρονων αυτοκινήτων, φέρνοντας τεράστιες αλλαγές στην καθημερινότητα των οδηγών.

Η κάρτα hands-free έκανε ευκολότερη τη χρήση του αυτοκινήτου και για πολλούς αποτελεί ένα από τα αγαπημένα τους αντικείμενα που τους συνδέει καθημερινά με το αυτοκίνητό τους.

Από την άλλη, πολλοί είναι σίγουρα και εκείνοι που εύκολα θα επέλεγαν να αφήσουν την κάρτα τους… στο παρελθόν για να χρησιμοποιούν απλά το smartphone τους για το κλείδωμα αλλά και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου τους.

Elon Musk: Ο νέος σχεδιασμός του Cybertruck δεν θα περιλαμβάνει λαβή πόρτας

Η κάρτα hands-free της Renault μετράει 20 χρόνια

Αν και αρχικά θύμιζε gadget του πράκτορα 007, η κάρτα hands-free υιοθετήθηκε σταδιακά από τους κατασκευαστές σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ κατέληξε να αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού πολλών αυτοκινήτων.

Όπως έγινε και με το hatchback, που διαδόθηκε ευρέως στις αρχές της δεκαετίας του 60,
αυτό το μικρό αντικείμενο, αποτέλεσε μία από τις κορυφαίες καινοτομίες της Renault, αφήνοντας το στίγμα της στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Καθ’όλη τη διάρκεια των 20 ετών από τη δημιουργία της, η κάρτα hands-free της Renault υπέστη συνεχείς τροποποιήσεις. Τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην τεχνολογία της.
Το 2001, η όποιος κρατούσε την κάρτα μπορούσε να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο πατώντας ένα κουμπί είτε πάνω στην κάρτα, ή στη χειρολαβή της πόρτας.

Η στάνταρ εκδοχή χρησίμευε σαν remote control ή μπορούσε να αναβαθμιστεί σε μοντέλο hands-free. Εσωτερικά, στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μία ειδική σχισμή για την κάρτα και ένα πλήκτρο για την εκκίνηση του κινητήρα.

Το 2007, η Renault παρουσίασε τη μαγική αυτή κάρτα. Κρατώντας την προσωπική του κάρτα, ο οδηγός χρειαζόταν μόνο να πιάσει τη χειρολαβή για να ξεκλειδώσουν όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου. Από τότε, αφαιρέθηκε από το εσωτερικό και η σχισμή για την τοποθέτηση της κάρτας.

Το 2015, η Renault παρουσίασε το Espace V, που ενσωμάτωνε επίσης και μία νέα φωτιστική και ηχητική αλληλουχία καλωσορίσματος.

To 2019, το σύστημα έλαβε την πραγματική έννοια του όρου ‘hands-free’. Οι πόρτες του αυτοκινήτου κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν αυτόματα, μόλις η κάρτα βρεθεί σε κοντινή απόσταση ή απομακρυνθεί αντίστοιχα από αυτό.

Σήμερα η κάρτα αναγνωρίζει εγκαίρως τον κάτοχο του αυτοκινήτου

Σήμερα το νέο Megane E-TECH Electric έχει προχωρήσει ένα βήμα περισσότερο την εμπειρία της λειτουργίας του hands-free. Ο κάτοχος της κάρτας αναγνωρίζεται εγκαίρως εφόσον βρεθεί σε οποιαδήποτε θέση περιφερειακά του αυτοκινήτου.

Η αλληλουχία καλωσορίσματος ενεργοποιείται καθώς πλησιάζει το αυτοκίνητο. Οι αναδυόμενες χειρολαβές, που κανονικά είναι κρυμμένες στην επιφάνεια του αμαξώματος, εμφανίζονται. Τέλος, το πορτάκι ξεκλειδώνει αυτόματα, για τη σύνδεση του βύσματος φόρτισης.

Καθώς τα smartphones τείνουν να αντικαταστήσουν τις κάρτες, η Renault επέλεξε να αξιοποιήσει τις νέες δυνατότητές της, χωρίς να εγκαταλείψει την ιδέα της κάρτας hands-free. Το αντίθετο μάλιστα. Εσείς τι θα επιλέγατε;

abb_img