Λιγότεροι από ένας στους πέντε οδηγούς χρησιμοποιούν τα ADAS

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού νέας τεχνολογίας γνωστά ως Advanced Driver Assistance Systems – ADAS μπορούν να συμβάλουν δραστικά στη μείωση των τροχαίων συμβάντων.

Στο πλαίσιο αυτό, αλλά και για την ομαλή μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση τα νέα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ θα εξοπλίζονται υποχρεωτικά με συστήματα ADAS, ενώ ήδη κυκλοφορούν αρκετά οχήματα που τα διαθέτουν.

Η πρόβλεψη είναι ότι αυτά τα συστήματα μπορούν να αποτρέψουν 25.000 θανάτους και 141.000 σοβαρούς τραυματισμούς σε ολόκληρη την ΕΕ τα επόμενα 15 χρόνια.

Στοιχεία από έρευνες έχουν δείξει ότι ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών δεν γνωρίζει αυτά τα συστήματα, δεν προτιμά να τα χρησιμοποιεί και μερικές φορές δεν τα εμπιστεύεται.

Λιγότεροι από ένας στους πέντε Ευρωπαίους έχουν χρησιμοποιήσει το ADAS

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, λιγότεροι από ένας στους πέντε έχουν χρησιμοποιήσει το ADAS και γνωρίζουν ότι το όχημά τους είναι εξοπλισμένο με αυτά τα συστήματα, ενώ μόνο περίπου το 40% θα αισθανόταν άνετα όταν οδηγούσε ένα όχημα εξοπλισμένο με αυτά.

Για την προώθηση του στρατηγικού άξονα που αφορά στις νέες τεχνολογίες των αυτοκινήτων και την ασφάλεια των οδηγών το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενισχύει τη συνεργασία του με την BOSCH, η οποία επενδύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για την ασφάλεια των οδηγών, ευαισθητοποιημένη σε θέματα ασφαλούς και οικολογικής οδήγησης.

Ιωάννης Κάπρας: H Bosch πρωτοπορεί στο πεδίο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας

Με αφορμή τη συνεργασία, ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch Α.Ε. (Bosch Ελλάδας) κ. Ιωάννης Κάπρας δήλωσε: «Με μεγάλη ικανοποίηση συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς.

H Bosch πρωτοπορεί στο πεδίο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, από τα γνωστά σε όλους μας συστήματα ABS και ESP που αναπτύχθηκαν προ δεκαετιών μέχρι τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης στα σύγχρονα οχήματα, βελτιώνουμε καθημερινά την οδική ασφάλεια για εκατομμύρια οδηγούς στον κόσμο.

Ταυτόχρονα, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και στα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος, έρχεται ως προϋπόθεση ενσωμάτωσης τεχνολογιών αισθητήρων και συνδεσιμότητας που δουλεύουν ακόμη και εν αγνοία του οδηγού, ώστε να προστατέψουν τον ίδιο και το περιβάλλον του από πιθανό ατύχημα.

Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται προς όφελος του οδηγού, τόσο πιο σημαντική γίνεται η ενημέρωση όλων μας για τον τρόπο λειτουργίας και συμπεριφοράς των οχημάτων.

Οι δράσεις του Ι.Ο.ΑΣ. για συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση των χρηστών δρόμου ταυτίζονται με το στόχο της Bosch για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις».

Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Β. Δανέλλη-Μυλωνά και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch Α.Ε. (Bosch Ελλάδας) Ιωάννης Κάπρας.
Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Β. Δανέλλη-Μυλωνά και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch Α.Ε. (Bosch Ελλάδας) Ιωάννης Κάπρας. Πηγή φωτογραφίας: ΙΟΑΣ

Β. Δανέλλη-Μυλωνά: Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία που παρουσιάζεται το κοινό στο οποίο απευθύνεται να ενημερώνεται σωστά

Από την πλευρά της η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» κα Β. Δανέλλη-Μυλωνά δήλωσε: «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη διεύρυνση της συνεργασίας μας με τη Bosch στο πεδίο των νέων τεχνολογιών στα οχήματα. Η σωστή χρήση των συστημάτων ADAS συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στην ενίσχυση της ενεργητικής ασφάλειας των οχημάτων και κατά συνέπεια της ασφάλειας του οδηγού και των επιβαινόντων.

Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία που παρουσιάζεται, για να γίνει ευρέως αποδεκτή, θα πρέπει καταρχήν το κοινό στο οποίο απευθύνεται να ενημερώνεται σωστά και να εξοικειωθεί με τη χρήση της.

Σε αυτή τη νέα προσπάθεια που στοχεύει στην ενημέρωση του κοινού η συμβολή και η τεχνογνωσία της Bosch, του μεγαλύτερου προμηθευτή της αυτοκινητοβιομηχανίας ως κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού (ΟΕΜ), είναι ιδιαίτερα σημαντική και συνεισφέρει ουσιαστικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας».

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η Bosch Ελλάδας, προσδοκούν μέσα από τη συνεργασία αυτή να συνεισφέρουν ακόμα περισσότερο στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και να προετοιμάσουν τους οδηγούς στην οδήγηση σε μια νέα εποχή, που είναι ήδη εδώ.