Πόσοι χρησιμοποιούν τα ADAS;

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού νέας τεχνολογίας, Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) συμβάλουν δραστικά στη μείωση των τροχαίων.

Ακούστε το άρθρο

ρο΄λυμενΤα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού νέας τεχνολογίας ADAS συμβάλλουν δραστικά στη μείωση των τροχαίων συμβάντων.

Για την ομαλή, λοιπόν, μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση τα νέα οχήματα που θα κυκλοφορούν στην ΕΕ θα έχουν συστήματα ADAS. Μάλιστα, ήδη κυκλοφορούν αρκετά οχήματα που τα διαθέτουν.

Σύμφωνα με πρόβλεψη, αυτά τα συστήματα θα αποτρέπουν 25.000 θανάτους και 141.000 σοβαρούς τραυματισμούς στην ΕΕ τα επόμενα 15 χρόνια.

Ωστόσο, ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών δεν γνωρίζει αυτά τα συστήματα. Επιπλέον, δεν τα προτιμά και δεν τους δείχνει εμπιστοσύνη.

Λιγότεροι από ένας στους πέντε Ευρωπαίους έχουν χρησιμοποιήσει το ADAS

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, λιγότεροι από ένας στους πέντε έχουν χρησιμοποιήσει το ADAS και γνωρίζουν ότι το όχημά τους είναι εξοπλισμένο με αυτά τα συστήματα, ενώ μόνο περίπου το 40% θα ένιωθε άνετα όταν οδηγούσε ένα όχημα εξοπλισμένο με αυτά.

Για την προώθηση του στρατηγικού άξονα που αφορά στις νέες τεχνολογίες των αυτοκινήτων και την ασφάλεια των οδηγών το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενισχύει τη συνεργασία του με την BOSCH, η οποία επενδύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για την ασφάλεια των οδηγών, ευαισθητοποιημένη σε θέματα ασφαλούς και οικολογικής οδήγησης.

Ιωάννης Κάπρας: H Bosch πρωτοπορεί στο πεδίο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας

Με αφορμή τη συνεργασία, ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch Α.Ε. (Bosch Ελλάδας) κ. Ιωάννης Κάπρας δήλωσε: «Με μεγάλη ικανοποίηση συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς.

H Bosch πρωτοπορεί στο πεδίο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, από τα γνωστά σε όλους μας συστήματα ABS και ESP που αναπτύχθηκαν προ δεκαετιών μέχρι τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης στα σύγχρονα οχήματα, βελτιώνουμε καθημερινά την οδική ασφάλεια για εκατομμύρια οδηγούς στον κόσμο.

Ταυτόχρονα, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και στα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος, έρχεται ως προϋπόθεση ενσωμάτωσης τεχνολογιών αισθητήρων και συνδεσιμότητας που δουλεύουν ακόμη και εν αγνοία του οδηγού, ώστε να προστατέψουν τον ίδιο και το περιβάλλον του από πιθανό ατύχημα.

Όσο η τεχνολογία αλλάζει προς όφελος του οδηγού, τόσο πιο σημαντική είναι η ενημέρωση για τη συμπεριφορά των οχημάτων.

Οι δράσεις του Ι.Ο.ΑΣ. για εκπαίδευση των χρηστών δρόμου συμβαδίζουν με το στόχο της Bosch για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις».

Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Β. Δανέλλη-Μυλωνά και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch Α.Ε. (Bosch Ελλάδας) Ιωάννης Κάπρας.
Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Β. Δανέλλη-Μυλωνά και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch Α.Ε. (Bosch Ελλάδας) Ιωάννης Κάπρας. Πηγή φωτογραφίας: ΙΟΑΣ

Από την πλευρά της η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» κα Β. Δανέλλη-Μυλωνά δήλωσε:

«Όντας χαρούμενοι για τη διεύρυνση της συνεργασίας μας με τη Bosch στο πεδίο των νέων τεχνολογιών στα οχήματα. Η σωστή χρήση των συστημάτων ADAS συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στην ενίσχυση της ενεργητικής ασφάλειας των οχημάτων. Ακόμη, συμβάλλει κατά συνέπεια και στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβαινόντων.

Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία που βγαίνει, για να γίνει ευρέως αποδεκτή, θα πρέπει καταρχήν το κοινό να έχει σωστή ενημέρωση με στόχο την εξοικείωση του.

Σε αυτή τη νέα προσπάθεια που στοχεύει στην ενημέρωση του κοινού η συμβολή και η τεχνογνωσία της Bosch, του μεγαλύτερου προμηθευτή της αυτοκινητοβιομηχανίας ως κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού (ΟΕΜ), είναι ιδιαίτερα σημαντική και συνεισφέρει ουσιαστικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας».

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η Bosch Ελλάδας, προσδοκούν μέσα από τη συνεργασία αυτή να συνεισφέρουν ακόμα περισσότερο στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και στην προετοιμασία των οδηγών στην οδήγηση σε μια νέα εποχή, που είναι ήδη εδώ.

abb_img