Φόρτιση EV: Εταιρείες πετρελαιοειδών το πάνε προς τα κει

Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απασχολεί τις μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών που θα χρησιμοποιήσουν ως βάση τους, τα βενζινάδικα.

Ακούστε το άρθρο

Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν διαρκώς όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις, τα σημεία φόρτισης μετατρέπονται σε ένα μεγάλο ζήτημα που αναζητά γρήγορη λύση σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί ότι πολύ σύντομα θα βγάζουν στην παραγωγή μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Φυσικά αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον καθώς και ότι αποτελεί για αυτές μονόδρομος.

Τα βενζινάδικα θα δώσουν τη θέση τους στα σημεία γρήγορης φόρτισης

Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν από το 2025-2026 θα αλλάξουν τις ισορροπίες στο χώρο των αυτοκινήτων και θα κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ιδιαίτερα ακριβούς και κατά συνέπεια τα συμβατικά αυτοκίνητα σαφώς ακριβότερα.

Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που επενδύουν στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Κάθε μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται. Προφανώς μέσα από τις τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας θα βγάλουν μελλοντικά σημαντικό κέρδος.

Βλέποντας ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στο παιχνίδι της ενεργειακής κάλυψης ετοιμάζονται να μπουν σε αυτό, και οι μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών που θα χρησιμοποιήσουν ως βάση τους, τα βενζινάδικα.

Ποιες εταιρείες πετρελαιοειδών θα ασχοληθούν με τη φόρτιση ηλεκτρικών

charging point

Η British Petroleum (BP) σχεδιάζει να εγκαταστήσει ταχυφορτιστές πολύ σύντομα στα περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού. Αν και η εταιρεία στα πλάνα της μέχρι το 2025 δεν βλέπει κερδοφορίες. Ωστόσο η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 2026 και έπειτα.

Η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney, δήλωσε:

«Αν αντιπαραθέσω ένα ρεζερβουάρ καυσίμου έναντι μιας γρήγορης φόρτισης, θεωρώ ότι μια επιχείρηση θα θελήσει τη γρήγορη φόρτιση».

Η BP δηλώνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας σημείωσαν αύξηση κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BP στοχεύει στην επέκταση το δικτύου της. Σήμερα υπάρχουν περίπου 11.000 φορτιστές και αυτοί θα είναι 70.000 έως το 2030.

Επίσης ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της BP, η Shell, θέλει να αυξήσει τα σημεία φόρτισης. Στόχος της να είναι ηγέτιδα δύναμη στον χώρο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, θέλει να δημιουργήσει 500.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως μέχρι το 2025. Πρόσφατα μάλιστα εγκαινίασε τον πρώτο μεγάλο ταχυφορτιστή στο Λονδίνο. Αυτός μπορεί να γεμίσει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 10 λεπτά.

Πως μια επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει κέρδος εγκαθιστώντας σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Τα ζητήματα που θα πρέπει να επιλυθούν

Οι περισσότερες εταιρείες τοποθετούν φορτιστές μέχρι 22ΚW και λίγους 50KW. Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται. Οι φορτιστές των 50KW είναι πλέον μικροί και ασύμφοροι χρονικά. Για παράδειγμα μια μπαταρία 77 KWh θα γεμίσει στο 80% σε χρόνο περισσότερο από μία ώρα.

Όλα αυτά όταν οι μπαταρίες πολύ σύντομα θα αυξήσουν την χωρητικότητά τους και θα πρέπει να φορτίζονται σε γρήγορο ταχυφορτιστή για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος της φόρτισης.

Στο μέλλον είναι σημαντικό μέσα σε 10 ή 15 λεπτά να φορτίζει μια μπαταρία μέχρι το 80% από γρήγορους ταχυφορτιστές. Έτσι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ολοκληρώσει συντομότερα ένα μακρινό ταξίδι. Χωρίς φυσικά ο οδηγός να περιμένει για πολλή ώρα στο σημείο φόρτισης.

abb_img