Ο Jean Todt εξηγεί γιατί η F1 δεν θα γίνει ηλεκτροκίνητη για τα επόμενα 10 χρόνια

Ο 75χρονος Todt είναι άνθρωπος με μεγάλη γνώση στον χώρο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να κινείται, άλλοτε με γοργούς και άλλοτε με αργούς ρυθμούς, προς ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον, αλλά αυτό δεν ισχύει όμως στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικότερα στους κυριότερους εκπροσώπους του, όπως τη Formula 1.

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στην F1, εάν αυτή συμβεί, δεν θα υλοποιηθεί – τουλάχιστον – μέχρι την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της FIA, Jean Todt. «Είναι απλά αδύνατο», αναφέρει με αφοπλιστική αμεσότητα ο άνθρωπος που γνωρίζει, όσο λίγοι, τον κόσμο της Formula 1 και γενικότερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ο έμπειρος Todt, μιλώντας στο BBC και στον δημοσιογράφο Theo Leggett, τονίζει πως «στη Formula 1 οι αγώνες, συνήθως, καλύπτουν αποστάσεις 350 χλμ. Χωρίς επαναφόρτιση και σε σχέση με τις επιδόσεις που θα πρέπει να έχουν τα μονοθέσια, η ηλεκτροκίνηση δεν θα μπορούσε να προσφέρει αυτή την παράμετρο», είπε ο Γάλλος. «Ίσως σε 20 ή 30 χρόνια. Δεν ξέρω, αλλά για την ώρα αυτό είναι, απλά, αδύνατο», προσθέτει.

Ο 75χρονος Todt είναι άνθρωπος με μεγάλη γνώση στον χώρο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού. Χρόνια συνοδηγός σε αγώνες Rally, στη συνέχεια «αφεντικό» της Ferrari στην F1, όποτε κατέκτησε με οδηγό τον Michael Schumacher πέντε από τα επτά παγκόσμια πρωταθλήματα.

Το 2009 εξελέγη πρόεδρος της 2009, και από τότε επανεκλέγεται συνεχώς. Τον επόμενο μήνα όμως τελειώνει η προεδρία του στην FIA.

Σύμφωνα με τον Todt, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός παίζει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη τεχνολογιών που, μελλοντικά, θα βρουν εφαρμογή στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Από τη Formula 1 στη Formula E

Πριν δέκα χρόνια, ο ίδιος μαζί με τον Ισπανό επιχειρηματία Alejandro Agag και τον Ευρωπαίο Επίτροπο Antonio Tajani, σχεδίασαν σε μία χαρτοπετσέτα ενός εστιατορίου την αρχική ιδέα για ένα πρωτάθλημα ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων που αργότερα θα εξελισσόταν στη σημερινή Formula E.

Αυτή η ιδέα, πλέον, έχει υλοποιηθεί και αναμένεται η έναρξη της όγδοης σεζόν της Formula E. Βεβαίως, και εκεί, δεν είναι όλα ρόδινα, ειδικά μετά τις πρόσφατες αποχωρήσεις των Audi και BMW, καθώς και της προαναγγελίας αποχώρησης της Mercedes στο τέλος της επόμενης σεζόν, για τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.

Αλλά σύμφωνα με τον Todt, η συνεισφορά της Formula E στον επανακαθορισμό της ηλεκτροκίνησης στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν πρέπει υποτιμηθεί.

«Πριν οκτώ χρόνια, για έναν αγώνα 45 λεπτών, οι οδηγοί θα έπρεπε να αλλάξουν μονοθέσια στα μισά του αγώνα, λόγω της μειωμένης αυτονομίας. Σήμερα, μπορούμε να κάνουμε τον ίδιο αγώνα με ένα μονοθέσιο».

«Όλη αυτή η τεχνογνωσία και η εμπειρία είναι κέρδος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Για αυτό ακούμε, πλέον, για αυτοκίνητα με ηλεκτρική αυτονομία 400 χλμ. ή 500 χλμ. κάτι που πριν από 10 χρόνια ακουγόταν αδύνατο. Επίσης, οι χρόνοι φόρτισης έχουν μειωθεί».

Όμως, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν είναι μόνο πεδίο για έρευνα νέων τεχνολογιών, είναι και μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων, ειδικά για τον κόσμο της F1, και αυτά τα δύο δεν συμβαδίζουν.

Το προσωρινό καλεντάρι της Formula E για το 2022 – Έρχονται τρεις νέες τοποθεσίες την 8η σεζόν

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!