Το ΚΤΕΛ Λάρισας έχει το πρώτο υβριδικό λεωφορείο!

Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο για αστική συγκοινωνία στην Ελλάδα, το Volvo 7900 Full Hybrid, παραδόθηκε στο Αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας.

Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο για αστική συγκοινωνία στην Ελλάδα, το Volvo 7900 Full Hybrid, έλαβε το αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας. Μάλιστα, ήδη πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο στους δρόμους της πόλης. Ακόμη, θα είναι στη διάθεση του κοινού τις προσεχείς ημέρες.

Το Volvo 7900 Full Hybrid έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 5.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Παράλληλα, τα υβριδικά λεωφορεία της Volvo κυκλοφορούν ήδη σε Αγγλία, Βέλγιο, Γερμανία, Αυστρία, Ισπανία, Τσεχία και πολλές άλλες χώρες.

Οι αρμόδιοι το δοκίμασαν σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Απέδειξαν, δηλαδή, την αποδοτικότητα και αξιοπιστία του μοναδικού παράλληλου υβριδικού συστήματος της Volvo.

Σχετικά με το Volvo 7900 Full Hybrid

Το Volvo 7900 Full Hybrid είναι το πρώτο Full Hybrid αστικό λεωφορείο στην Ελλάδα. Διαθέτει μήκος 12 μέτρων και συνολική χωρητικότητα 102 επιβατών.

Η σειρά λεωφορείων 7900 Hybrid, με παράλληλο υβριδικό σύστημα, είναι μια από τις κορυφαίες βιώσιμες λύσεις που προσφέρει η Volvo για αστικές συγκοινωνίες, έτσι ώστε να αξιοποιούνται τα οφέλη της ηλεκτρικής ενέργειας, διατηρώντας ταυτόχρονα την εντυπωσιακή ευελιξία και αυτονομία που προσφέρουν τα υβριδικά λεωφορεία.

Το Volvo 7900 Hybrid είναι εξοπλισμένο με πετρελαιοκινητήρα χαμηλών εκπομπών Euro 6 και η ενεργειακή του απόδοση, καθώς και η μείωση των εκπομπών ρύπων του, ακολουούν πιο αυστηρά πρότυπα από αυτά που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι έως και 39% χαμηλότερες σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο, γεγονός που το καθιστά σε ένα από τα πλέον αποδοτικά και αξιόπιστα στην αγορά.

Το συγκεκριμένο υβριδικό λεωφορείο συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης Diesel ισχύος 240hp@2200rpm και με ροπή 918Nm@ 1200-1600rpm με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας I-SAM 600v ac μέγιστης ισχύος και ροπής 160hp και 800Nm, αντιστοίχως.

Το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με σύστημα αποθήκευσης/ανάκτησης ενέργειας με συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.

Η κατασκευή του αμαξώματος από έναν συνδυασμό αλουμίνιου και χάλυβα, δίνει τέλεια ισορροπία αντοχής και χαμηλού βάρους. Τα σύνθετα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ανθεκτικά, ενώ παράλληλα κάνουν το όχημα ελαφρύτερο και συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Δείτε το εντυπωσιακό εσωτερικό του ηλεκτρικού λεωφορείου Irizar ie tram που ξεκινά δοκιμαστικά δρομολόγια στη γραμμή 2 Παγκράτι – Κυψέλη

Το εσωτερικό του Volvo 7900 Full Hybrid

Photo by: Nikos Mitsouras / Reporter Images

Στο εσωτερικό του λεωφορείου τα μεγάλα παράθυρα, τα εργονομικά καθίσματα και ο ελεγχόμενος διζωνικός κλιματισμός (επιβάτες-οδηγός) εξασφαλίζουν την άνεση των επιβατών. Το χαμηλό ύψος του δαπέδου επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή επιβίβαση ή αποβίβαση.

Τα προτερήματα της υβριδικής τεχνολογίας στο ΚΤΕΛ Λάρισας

Το Volvo 7900 Hybrid είναι ένα πλήρως υβριδικό λεωφορείο. Μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία κατ’ επιλογή. Πριν φτάσει, δηλαδή στη στάση, ενώ είναι σε ακινησία για την επιβίβαση ή αποβίβαση των επιβατών, αλλά και καθώς φεύγει από αυτή. Ο πετρελαιοκινητήρας ξεκινάει να λειτουργεί όταν η ταχύτητα φτάσει στα 50 km/h.

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η μπαταρία λιθίου του Volvo 7900 Hybrid φορτίζεται από τον πετρελαιοκινητήρα (όταν αυτός είναι σε λειτουργία) ή όταν ο οδηγός φρενάρει.

Έτσι, θα το δούμε σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή λεωφορείου τόσο σε αστικές περιοχές, όσο και σε προάστια.

Το Volvo 7900 Hybrid εκπέμπει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου

Το Volvo 7900 Hybrid έχει πολύ χαμηλότερες εκπομπές θορύβου σε σχέση με ένα λεωφορείο που καταναλώνει πετρέλαιο. Αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο για τους επιβάτες και τον οδηγό, αλλά και για τους κατοίκους.

Αν το λεωφορείο περνάει από ευαίσθητες περιοχές με χαμηλά επιτρεπτά όρια θορύβου (για παράδειγμα έξω από νοσοκομεία ή σχολεία) το σύστημα Volvo Zone Management επιτρέπει στον οδηγό να προγραμματίσει εκ των προτέρων σε ποια σημεία της διαδρομής το όχημα θα λειτουργεί μόνο ηλεκτρικά και να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητά του.

Το υβριδικό λεωφορείο παρέδωσε ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, στις εγκαταστάσεις του, παρουσία του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας κ. Μιχάλη Σακελλαρίου και του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Σαλαμίνας κ. Γιάννη Σακελλαρίου.

Τα πρώτα ηλεκτρικά διώροφα λεωφορεία στους δρόμους του Λονδίνου

abb_img