Παραδόθηκε στο αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας το πρώτο υβριδικό λεωφορείο στην Ελλάδα

Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο για αστική συγκοινωνία στην Ελλάδα, το Volvo 7900 Full Hybrid, παραδόθηκε στο αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας και ήδη πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο στους δρόμους της πόλης, ενώ θα τεθεί στη διάθεση του κοινού τις προσεχείς ημέρες.

Το Volvo 7900 Full Hybrid έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 5.000 πωλήσεις παγκοσμίως, ενώ τα υβριδικά λεωφορεία της Volvo κυκλοφορούν ήδη σε Αγγλία, Βέλγιο, Γερμανία, Αυστρία, Ισπανία, Τσεχία και πολλές άλλες χώρες.

Έχουν δοκιμαστεί πλέον σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, αποδεικνύοντας κορυφαία αποδοτικότητα και αξιοπιστία που προσφέρει το μοναδικό παράλληλο υβριδικό σύστημα της Volvo.

Σχετικά με το Volvo 7900 Full Hybrid

Το Volvo 7900 Full Hybrid είναι το πρώτο Full Hybrid αστικό λεωφορείο στην Ελλάδα μήκους 12 μέτρων και συνολικής χωρητικότητας 102 επιβατών, το οποίο αυτοφορτίζεται.

Η σειρά λεωφορείων 7900 Hybrid, με παράλληλο υβριδικό σύστημα, είναι μια από τις κορυφαίες βιώσιμες λύσεις που προσφέρει η Volvo για αστικές συγκοινωνίες, έτσι ώστε να αξιοποιούνται τα οφέλη της ηλεκτρικής ενέργειας, διατηρώντας ταυτόχρονα την εντυπωσιακή ευελιξία και αυτονομία που προσφέρουν τα υβριδικά λεωφορεία.

Το Volvo 7900 Hybrid είναι εξοπλισμένο με πετρελαιοκινητήρα χαμηλών εκπομπών Euro 6 και η ενεργειακή του απόδοση, καθώς και η μείωση των εκπομπών ρύπων του, ακολουούν πιο αυστηρά πρότυπα από αυτά που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι έως και 39% χαμηλότερες σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο, γεγονός που το καθιστά σε ένα από τα πλέον αποδοτικά και αξιόπιστα στην αγορά.

Το συγκεκριμένο υβριδικό λεωφορείο συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης Diesel ισχύος 240hp@2200rpm και με ροπή 918Nm@ 1200-1600rpm με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας I-SAM 600v ac μέγιστης ισχύος και ροπής 160hp και 800Nm, αντιστοίχως.

Το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με σύστημα αποθήκευσης/ανάκτησης ενέργειας με συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.

Η κατασκευή του αμαξώματος από έναν συνδυασμό αλουμίνιου και χάλυβα, δίνει τέλεια ισορροπία αντοχής και χαμηλού βάρους. Τα σύνθετα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ανθεκτικά, ενώ παράλληλα κάνουν το όχημα ελαφρύτερο και συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Διαβάστε επίσης: Δείτε το εντυπωσιακό εσωτερικό του ηλεκτρικού λεωφορείου Irizar ie tram που ξεκινά δοκιμαστικά δρομολόγια στη γραμμή 2 Παγκράτι – Κυψέλη

Το εσωτερικό του Volvo 7900 Full Hybrid

Photo by: Nikos Mitsouras / Reporter Images

Στο εσωτερικό του λεωφορείου τα μεγάλα παράθυρα, τα εργονομικά καθίσματα και ο ελεγχόμενος διζωνικός κλιματισμός (επιβάτες-οδηγός) εξασφαλίζουν την άνεση των επιβατών. Το χαμηλό ύψος του δαπέδου επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή επιβίβαση ή αποβίβαση.

Τα προτερήματα της υβριδικής τεχνολογίας στα λεωφορεία

Το Volvo 7900 Hybrid είναι ένα πλήρως υβριδικό λεωφορείο. Μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία κατ’ επιλογή, πχ. πριν φτάσει στη στάση, ενώ βρίσκεται σε ακινησία για την επιβίβαση ή αποβίβαση των επιβατών, αλλά και καθώς απομακρύνεται από αυτή. Ο πετρελαιοκινητήρας ξεκινάει να λειτουργεί όταν η ταχύτητα φτάσει στα 50 km/h.

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η μπαταρία λιθίου του Volvo 7900 Hybrid φορτίζεται από τον πετρελαιοκινητήρα (όταν αυτός είναι σε λειτουργία) ή όταν ο οδηγός φρενάρει.

Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή λεωφορείου τόσο σε αστικές περιοχές, όσο και σε προάστια, χωρίς να εξαρτάται από την ύπαρξη σχετικών υποδομών φόρτισης.

Το Volvo 7900 Hybrid εκπέμπει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου

Όσον αφορά τον θόρυβο, το Volvo 7900 Hybrid έχει πολύ χαμηλότερες εκπομπές θορύβου σε σχέση με ένα λεωφορείο που κινείται μόνο με πετρέλαιο. Αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο για τους επιβάτες και τον οδηγό, αλλά και για τους κατοίκους της περιοχής στην οποία κινείται.

Αν το λεωφορείο περνάει από ευαίσθητες περιοχές με χαμηλά επιτρεπτά όρια θορύβου (για παράδειγμα έξω από νοσοκομεία ή σχολεία) το σύστημα Volvo Zone Management επιτρέπει στον οδηγό να προγραμματίσει εκ των προτέρων σε ποια σημεία της διαδρομής το όχημα θα λειτουργεί μόνο ηλεκτρικά και να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητά του.

Το υβριδικό λεωφορείο παρέδωσε ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, στις εγκαταστάσεις του, παρουσία του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας κ. Μιχάλη Σακελλαρίου και του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Σαλαμίνας κ. Γιάννη Σακελλαρίου.

Διαβάστε επίσης: Τα πρώτα ηλεκτρικά διώροφα λεωφορεία στους δρόμους του Λονδίνου