Πως οι νέες εταιρείες EV αποφεύγουν τις προκλήσεις της μαζικής παραγωγής

Όλα τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βαν που αγωνίζονται για να γίνουν “το επόμενο Tesla” θέλουν να αποφύγουν την πορεία που o Elon Musk έχει επιλέξει όσον αφορά στην κατασκευή.

Οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η βρετανική Arrival και η εταιρεία plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με έδρα την Καλιφόρνια Fisker παίρνουν πολύ διαφορετικούς δρόμους για να αποφύγουν τις προκλήσεις που φέρνει μαζί της η μαζική παραγωγή, οι οποίες έχουν δυσκολέψει όσο τίποτα την πορεία και την εξέλιξη της Tesla.

Διαβάστε περισσότερα: Η Arrival παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό van

Λίγες εταιρείες έχουν βρει επενδυτές πρόθυμους να δώσουν δισεκατομμύρια για να χρηματοδοτήσουν την παραγωγή τους.

Μία από τις εξαιρέσεις είναι η Rivian, η οποία έχει συγκεντρώσει περίπου 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια από την Amazon, τη Ford Motor και άλλους καθώς αυξάνει την παραγωγή για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών και SUV.

Ο Mike Abelson, επικεφαλής της Βρετανικής εταιρείας ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων Arrival, δείχνει τα ρομπότ της γραμμής παραγωγής στο χαμηλού κόστους "μικροεργοστάσιο" της νεοσύστατης εταιρείας στο Bicester της Αγγλίας.
Ο Mike Abelson, επικεφαλής της Βρετανικής εταιρείας ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων Arrival, δείχνει τα ρομπότ της γραμμής παραγωγής στο χαμηλού κόστους “μικροεργοστάσιο” της νεοσύστατης εταιρείας στο Bicester της Αγγλίας.

Οι νεοσύστατες εταιρείες που δεν διαθέτουν μεγάλα κεφάλαια χρειάζονται οικονομικότερα μονοπάτια για μαζική παραγωγή διαφορετικά κινδυνεύουν να αποτύχουν στον αγώνα των EV, ένας κίνδυνος που ο Elon Musk έχει τονίσει επανειλημμένα: “Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι η Tesla δεν χρεοκόπησε πριν φτάσει στην μαζική παραγωγή”, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.

Κατά τη διάρκεια του 2017 και του 2018, η Tesla προσπάθησε να αυξήσει την παραγωγή του Model 3, χάνοντας χρήματα. Έφτιαξε μάλιστα μια νέα γραμμή παραγωγής σε μόλις δύο εβδομάδες δίπλα από το εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια για να επιτύχει τους στόχους της παραγωγής της.

Η παραδοσιακή προσέγγιση που ακολουθήθηκε από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη διάρκεια των ετών ήταν να δαπανήσουν πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα εργοστάσιο αρκετά μεγάλο, ώστε να μπορούν να κατασκευάζουν 240.000 οχήματα ή περισσότερα ετησίως.

Οι μικρές βιομηχανίες, χωρίς ακριβό εξοπλισμό είναι το μέλλον

arrival van
Το πλήρως ηλεκτρικό βαν της Arrival, το οποίο αναμένεται να βγει σε παραγωγή το 2022.

Η Arrival επέλεξε να κατασκευάσει ηλεκτρικά βαν και λεωφορεία σε μικρά εργοστάσια κόστους 50 εκατομμυρίων δολαρίων που δεν διαθέτουν ακριβό εξοπλισμό.

Στην ουσία σχεδιάζει “μικροεργοστάσια” κοντά σε μεγάλους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, μειώνοντας τα έξοδα αποστολής και προσλαμβάνοντας εργαζόμενους που διαμένουν σε αυτές τις περιοχές.

Πρέπει να ξοδέψει κανείς τόσα πολλά χρήματα για να εξασφαλίσει το κομμάτι της παραγωγής με τον παραδοσιακό τρόπο, ώστε εμποδίζει τις νεοσύστατες εταιρείες να υλοποιήσουν νέες ιδέες”, δήλωσε ο επικεφαλής της Βόρειας Αμερικής Μάικ Άμπελσον, πρώην στέλεχος της General Motors.

Η Arrival συγκέντρωσε περίπου 660 εκατομμύρια δολάρια και χτίζει δύο αμερικανικά εργοστάσια: ένα στη Βόρεια Καρολίνα που κατασκευάζει φορτηγά για την United Parcel Service, τον μεγαλύτερο πελάτη της μέχρι σήμερα, καθώς και ένα άλλο στη Νότια Καρολίνα που θα κατασκευάζει λεωφορεία.

Επιπλέον, χτίζει ένα εργοστάσιο στην Ισπανία. Ο Abelson είπε ότι η Arrival θα ανακοινώσει τον σχεδιασμό για ακόμη περισσότερα εργοστάσια αργότερα μέσα στο τρέχον έτος.

Οι καινοτομίες στα “μικροεργοστάσια” της Arrival

canoo van

Το πρώτο μικροεργοστάσιο της Arrival στο Bicester της Αγγλίας θα χρησιμεύσει ως πρότυπο για άλλα εργοστάσια. Οι μηχανικοί της νεοσύστατης εταιρείας έχουν κατασκευάσει καλούπια για πλαστικά πάνελ που κοστίζουν χιλιάδες δολάρια, έναντι των εκατομμυρίων δολαρίων που χρειάζονται για μια παραδοσιακή μεταλλική μήτρα. Οι μηχανικοί της Arrival έχουν επίσης σχεδιάσει τις δικές τους μηχανές χύτευσης.

Ο Mάικ Άμπελσον είπε ότι η Arrival χρειάζεται περίπου 70 ρομπότ ανά μικροεργοστάσιο, ενώ αγοράζει μόνο συνηθισμένα ρομπότ γενικής χρήσης από μακροχρόνιους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας Kuka και την ιταλική Comau αποφεύγοντας τα ακριβά ρομπότ κατά παραγγελία. Η Comau ανήκει στην αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis.

Τα ρομπότ είναι επιφορτισμένα και προγραμματισμένα να εκτελούν διπλά ή τριπλά καθήκοντα διευκολύνοντας, αλλά και επιταχύνοντας όλη τη διαδικασία της συναρμολόγησης.

Είναι ενδεικτικό ότι κάθε μικροεργοστάσιο θα δημιουργήσει περίπου 250 θέσεις εργασίας. “Αυτό σημαίνει ότι εάν ένα εργοστάσιο δεν λειτουργήσει, δεν είναι καταστροφή για μια τοπική οικονομία”, δήλωσε ο Mάικ Άμπελσον.

Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Canoo υιοθέτησε παρόμοια στρατηγική με την Arrival. Αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Tony Aquila είπε ότι η Canoo θα κατασκευάσει ένα μεγάλο εργοστάσιο που θα χρησιμεύσει ως κέντρο για μικρότερα μελλοντικά εργοστάσια.

Άλλες νεοσύστατες εταιρείες αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες την παραγωγή προκειμένου να μειώσουν το κόστος.

Η REE Automotive Holding με έδρα το Τελ Αβίβ βασίζεται σε συμφωνίες με την American Axle και τη Mitsubishi Motors για να βοηθήσει στην κατασκευή των ηλεκτρικών της πλατφορμών για οχήματα παράδοσης.

Διαβάστε επίσης: Οι κατασκευαστές ανταλλακτικών προειδοποιούν για ακόμη μεγαλύτερες ελλείψεις σε ημιαγωγούς

Η REE και η Fisker έχουν επίσης συνεργαστεί με τον Καναδό προμηθευτή Magna International για την κατασκευή των EV τους, ενώ η Fisker έχει παρόμοια συμφωνία και με την Foxconn Technology.

Ο Henrik Fisker, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας που φέρει το όνομά του, είπε ότι οι συμμαχίες θα βοηθήσουν επίσης στην εξασφάλιση εξοπλισμού και εξαρτημάτων σε μια εποχή που οι αλυσίδες εφοδιασμού αντιμετωπίζουν προβλήματα.