Civinet Forum: Ήπιες μορφές κινητικότητας

Στη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου της Civinet συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, το θέμα της αναδιαμόρφωσης και της ενσωμάτωσης της μικροκινητικότητας.

Ακούστε το άρθρο

Ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα, drones για διανομές, αυτόνομα μικροοχήματα με πολλαπλές χρήσεις, ήρθαν για να μείνουν. Μάλιστα, αλλάζουν ριζικά τον χάρτη και το τοπίο της κινητικότητας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό, λοιπόν, αποτελεί το αντικειμενο του Civinet Forum.

Στη δεύτερη ημέρα διεξαγωγής του πρώτου συνεδρίου της Civinet συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, το θέμα της αναδιαμόρφωσης και της ενσωμάτωσης της μικροκινητικότητας στα αστικά τοπία, μια εν εξελίξει διαδικασία που κάθε περιοχή οφείλει να αντιμετωπίσει με σύνεση και δημιουργικότητα.

Οι επιχειρηματίες, από τη δική τους σκοπιά, καλούνται να χαρτογραφήσουν έναν “νέο κόσμο” πρωτοποριακών δεδομένων και δυνατοτήτων στο επίπεδο της τεχνολογίας και συνεπώς της δημιουργίας νέων σχετικών υπηρεσιών.

Οι νέες προκλήσεις και η διευθέτηση τους στο Civinet Forum

Η χρήση των e-scooters και των e-bikes είναι συχνή σε κάθε γωνιά των πόλεων για τις last mile deliveries.

Για πολλές συνεχόμενες ώρες την ημέρα, οι μεταφορείς συχνά βάζουν τη ζωή τους, αλλά και των γύρω τους, σε κίνδυνο.

Καθώς αυτές οι νέες υπηρεσίες αφορούν τη βιωσιμότητα στις μεταφορές μιας πόλης θα εξετάζουμε πολύπλευρα το θεσμικό πλαίσιο όχι μόνο από την πλευρά της πολιτείας, αλλά και κάθε εμπλεκόμενου φορέα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Μ. Colleoni, συντονιστής του Gdl Mobility Rus στην Ιταλία:

«Πρέπει να δούμε που θέλουμε να πάμε για να βρούμε την κατεύθυνση προς σε αυτό το σημείο. Και αυτή τη στιγμή είναι αυτό το αρχικό στάδιο ως προς τη βιώσιμη κινητικότητα».

Το σημαντικό είναι ότι όλα τα νέα μέτρα μπαίνουν σε ένα ήδη δομημένο περιβάλλον. Τα ποδήλατα συμβατικά και ηλεκτρικά και τα πατίνια μπαίνουν στην πόλη με έναν «φυσικό» και αρμονικό τρόπο.

Έτσι, προκύπτουν και θετικά στοιχεία, αφού για παράδειγμα η υποδομή φόρτισης για όλα τα μέσα μικροκινητικότητας θα είναι δυνατό να τοποθετηθεί ακόμα και κοντά και σε ιστορικά κτήρια ή μνημεία αφού δεν τους προκαλούν την παραμικρή φθορά.

Επιπλέον, το πιλοτικό πρόγραμμα eHubs λαμβάνει χώρα σε 125 περιοχές στην Ευρώπη και διαμορφώνει τα νέα δεδομένα και το πλαίσιο της μικροκινητικότητας.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στις περιοχές είναι πλέον πρόθυμοι δοκιμάσουν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης για διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων είναι η περιέργεια, η εξοικονόμηση χρημάτων και φυσικά η αναψυχή.

Το Project “Yeitonia”

Η κυρία Μ. Kyriakou μέλος του Cyprus Energy Agency, ανέφερε ότι το 80% του δημόσιου χώρου είναι δρόμοι.

Το πρόγραμμα “Yeitonia” είναι σε πιλοτική λειτουργία και η λέξη γειτονιά περιγράφει πολύ καλύτερα τις αλληλεπριδράσεις ανάμεσα στα άτομα. Μια πιο ανθρώπινη οπτική, δηλαδή, για τους δημόσιους χώρους.

«Για να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα στην πόλη ή την περιοχή μας ξεκινούμε από την δική μας γειτονιά. Χαμηλές ταχύτητες, απαλλαγή ορισμένων δρόμων από τα αυτοκίνητα, μικροκινητικότητα, χώροι πρασίνου, ύπαρξη λειτουργικών και καλοδιατηρημένων πεζοδρομίων, ποδηλατόδρομοι και εκτεταμένη χρήση των ποδηλάτων μπορούν να κάνουν πιο δυνατούς τους κοινωνικούς δεσμούς μιας περιοχής» και συνήθως αυτά είναι τα στοιχεία που συνήθως νοσταλγούμε από παλαιότερες εποχές στην Ελλάδα.

Ο δρόμος… της αλλαγής θα περάσει από περιοχή σε περιοχή

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η σύνδεση μεταξύ των περιοχών με τη χρήση των μέσων μικροκινητικότητας.

Μάλιστα στο i-change platform οι αλγόριθμοι μπορούν προβλέπουν τη ζήτηση για τα μέσα μικροκινητικότητας.

Τα σταστιστικά στοιχεία που συλλέγουν είναι δυναμικά. Αλλάζουν, μάλιστα, ανάλογα με τις  αλλαγές που προκύπτουν, εξ’ου και το όνομα της.

abb_img