Civinet Forum: Πως θα γίνει η χαρτογράφηση του «Νέου Κόσμου» των ήπιων μορφών κινητικότητας;

Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η σύνδεση μεταξύ των περιοχών με τη χρήση των μέσων μικροκινητικότητας

Ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα, drones για διανομές, αυτόνομα μικροοχήματα με πολλαπλές χρήσεις, ήρθαν για να μείνουν, αλλάζοντας ριζικά τον χάρτη και το τοπίο της κινητικότητας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στη δεύτερη ημέρα διεξαγωγής του πρώτου συνεδρίου της Civinet συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, το θέμα της αναδιαμόρφωσης και της ενσωμάτωσης της μικροκινητικότητας στα αστικά τοπία, μια εν εξελίξει διαδικασία που κάθε περιοχή οφείλει να αντιμετωπίσει με σύνεση και δημιουργικότητα.

Οι επιχειρηματίες, από τη δική τους σκοπιά, καλούνται να χαρτογραφήσουν έναν “νέο κόσμο” πρωτοποριακών δεδομένων και δυνατοτήτων στο επίπεδο της τεχνολογίας και συνεπώς της δημιουργίας νέων σχετικών υπηρεσιών.

Οι νέες προκλήσεις και η διευθέτηση τους στην αυγή της νέας γενιάς κινητικότητας

Καθώς η χρήση των e-scooters και των e-bikes γίνεται εκτεταμένη σε κάθε γωνιά των πόλεων για τις ανάγκες των λεγόμενων last mile deliveries πολλά διακυβεύονται.

Δουλεύοντας για πολλές συνεχόμενες ώρες την ημέρα, οι μεταφορείς συχνά βάζουν τη ζωή τους, αλλά και των γύρω τους, σε κίνδυνο.

Καθώς αυτές οι νέες υπηρεσίες εμπλέκονται με τη βιωσιμότητα στις μεταφορές μιας πόλης θα πρέπει να εξεταστεί πολύπλευρα το θεσμικό πλαίσιο όχι μόνο από την πλευρά της πολιτείας, αλλά και κάθε εμπλεκόμενου φορέα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Μ. Colleoni, συντονιστής του Gdl Mobility Rus στην Ιταλία: «Θα πρέπει να δούμε που θέλουμε να πάμε για να βρούμε την κατεύθυνση προς σε αυτό το σημείο. Και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε αυτό το αρχικό στάδιο ως προς τη βιώσιμη κινητικότητα».

Το σημαντικό είναι ότι όλα τα νέα μέτρα θα πρέπει να εφαρμοστούν σε ένα ήδη δομημένο περιβάλλον. Τα ποδήλατα, τα κοινόχρηστα ποδήλατα τόσο συμβατικά, όσο και ηλεκτρικά, και τα πατίνια θα πρέπει να ενσωματωθούν στην πόλη με έναν «φυσικό» και αρμονικό τρόπο.

Έτσι, προκύπτουν και θετικά στοιχεία, αφού για παράδειγμα η υποδομή φόρτισης για όλα τα μέσα μικροκινητικότητας θα είναι δυνατό να τοποθετηθεί ακόμα και κοντά και σε ιστορικά κτήρια ή μνημεία αφού δεν τους προκαλούν την παραμικρή φθορά.

Επιπλέον, το πιλοτικό πρόγραμμα eHubs θα διεξαχθεί σε 125 περιοχές στην Ευρώπη προσπαθώντας να καταγράψει, αλλά και να διαμορφώσει τα νέα δεδομένα και το πλαίσιο της μικροκινητικότητας.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στις περιοχές είναι πλέον πρόθυμοι δοκιμάσουν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης για διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων είναι η περιέργεια, η εξοικονόμηση χρημάτων και φυσικά η αναψυχή.

Το Project “Yeitonia”

Η κυρία Μ. Kyriakou μέλος του Cyprus Energy Agency, ανέφερε ότι το 80% του δημόσιου χώρου είναι δρόμοι. Και σε αυτό το σημείο όλοι μας μπορούμε να αναρωτηθούμε το πως μπορούν να κινηθούνι οι άνθρωποι για τις καθημερινές τους δραστηριότητες με ευχέρεια, ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Το πρόγραμμα “Yeitonia” βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία και η λέξη γειτονιά επιλέχθηκε, καθώς μπορεί να περιγράψει πολύ καλύτερα τις αλληλεπριδράσεις ανάμεσα στα άτομα, μια πιο ανθρώπινη οπτική για τους δημόσιους χώρους που εξυπηρετούν τον άνθρωπο και όχι… τα αυτοκίνητα.

«Για να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα στην πόλη ή την περιοχή μας ξεκινούμε από την δική μας γειτονιά. Χαμηλές ταχύτητες, απαλλαγή ορισμένων δρόμων από τα αυτοκίνητα, μικροκινητικότητα, χώροι πρασίνου, ύπαρξη λειτουργικών και καλοδιατηρημένων πεζοδρομίων, ποδηλατόδρομοι και εκτεταμένη χρήση των ποδηλάτων μπορούν να κάνουν πιο δυνατούς τους κοινωνικούς δεσμούς μιας περιοχής» και συνήθως αυτά είναι τα στοιχεία που συνήθως νοσταλγούμε από παλαιότερες εποχές στην Ελλάδα.

Ο δρόμος… της αλλαγής θα περάσει από περιοχή σε περιοχή

Επίσης, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η σύνδεση μεταξύ των περιοχών με τη χρήση των μέσων μικροκινητικότητας πρόσθεσε ο Ι Politis (Civil Engineering AUTH).

Μάλιστα στο i-change platform οι αλγόριθμοι μπορούν να προβλέψουν τη ζήτηση για τα μέσα μικροκινητικότητας, καθώς και την μετακίνηση τους από περιοχή σε περιοχή.

Τα σταστιστικά στοιχεία που συλλλέγονται είναι δυναμικά και μπορούν να επανακαθαρίζονται ανάλογα με τις  αλλαγές που προκύπτουν, εξ’ου και το όνομα της.

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!