Στα… ενδότερα της Next.e.Go.Mobile – Από τη χρεωκοπία, στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας

H συμφωνία του ελληνικού κράτους με την εταιρεία Νext.e.Go.Mobile SE, προκάλεσε έντονη πολιτική σπέκουλα και ατέρμονες συζητήσεις, που εδράζονταν κυρίως στα εξής:

  • Στα κίνητρα των γερμανών-ολλανδών να επενδύσουν στην Ελλάδα.
  • Στο κατά πόσον η εν λόγω εταιρεία πληροί τις προϋποθέσεις για μια ουσιαστική επένδυση ηλεκτρικού χαρακτήρα.
  • Πως, τελικώς, η κυβέρνηση αποφάσισε να «στηρίξει» το εν λόγω εγχείρημα και ποια θα είναι τα πραγματικά οφέλη για το ελληνικό κράτος.

Ερωτήματα που θα βρουν την απάντησή τους σε βάθος χρόνου, όταν και θα διαφανεί αν το project που βάζει ξανά τη χώρα μας στον χάρτη της αυτοκίνησης και δη της ηλεκτρικής, έχει θετικό πρόσημο.

Στην παρούσα φάση, αυτό που είναι εφικτό, είναι μια ανάλυση των μέχρι τώρα πεπραγμένων και της δράσης της εταιρείας, η οποία έλαβε το «βάπτισμα του πυρός» το 2015, χρονιά ίδρυσής της.

Στόχος της e.Go.Mobile (αυτή ήταν η αρχική ονομασία της) ήταν να κατασκευάσει μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατάλληλα για αστική χρήση και με σχετικά μικρό κόστος, διεκδικώντας το μερίδιο αγοράς που της αναλογούσε από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η πορεία, όμως, της εταιρείας, δεν στέφθηκε με επιτυχία, αντιθέτως, εξαιτίας των κάκιστων πωλήσεων που είχε, κυρίως στη γερμανική αγορά, έφτασε το 2019 στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Το μοιραίο… τέλος, ωστόσο, δεν ήρθε, διότι η ολλανδικών συμφερόντων nd Industrial Investments ΒV, μέλος του nd Group BV, εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.

e.Go.Life
Το μοντέλο e.Go.Life

Μια νέα αρχή, λοιπόν, για την εταιρεία η οποία μετονομάστηκε Next.e.Go.Mobile SE και «χτύπησε» την πόρτα του ελληνικού κράτους. Σε πρώτη φάση, στο εργοστάσιο που θα κατασκευαστεί στη χώρα μας-δεν έχει ανακοινωθεί ο ακριβής τόπος φιλοξενίας του-θα παράγεται το μοντέλο e Go Life. Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, το οποίο είναι  σε τρεις εκδόσεις.

Διαβάστε: «Έπεσαν» οι υπογραφές για το εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η πρώτη-βασική με τον ηλεκτροκινητήρα των 27 ίππων και την μπαταρία των 14,9 kWh προσφέρει αυτονομία 121 χιλιομέτρων, ενώ η δεύτερη  διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ 54 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 17,9 kWh, φτάνοντας τα 142 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η τρίτη και συνάμα πιο ισχυρή έκδοση, διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων, μπαταρία 23,9 kWh και αυτονομία 184 χιλιομέτρων.

Σ’ ό,τι αφορά στις τιμές του, στη Γερμανία έχουν σημείο εκκίνησης τα 15.000 ευρώ.

Πρόσφατα

Δημοφιλή