Τα τελευταία στοιχεία για την αύξηση της μικροκινητικότητας

Η προθυμία χρήσης των μέσων μικροκινητικότητας είναι εντονότερη σε χώρες που έχουν μακρά παράδοση, όπως για παράδειγμα η Κίνα και η Ιταλία.

Η πανδημία, η αυξημένη κίνηση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η οικολογική συνείδηση προτρέπουν όλο και περισσότερους πολίτες να στραφούν προς την μικροκινητικότητα, και κυρίως προς τα ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια, τα οποία όπως δείχνουν τα πράγματα έχουν εισχωρήσει για τα καλά στην καθημερινότητά μας.
Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey που διενεργήθηκε σε 6.000 πολίτες ηλικίας 18-65 ετών που χρησιμοποιούν κάποια από τις μορφές μικροκινητικότητας τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, σχεδόν το 70% των πολιτών δήλωσαν πως θα ήθελαν να χρησιμοποιούν τόσο ηλεκτρικό όσο και παραδοσιακό ποδήλατο ή ηλεκτρικό σκούτερ για την καθημερινή τους μετακίνηση, είτε αποκλειστικά μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, είτε σε συνδυασμό με το αυτοκίνητό τους.

Στην Ιταλία το 49% των πολιτών προτιμάει για τις καθημερινές μετακινήσεις του το ποδήλατο, ενώ το 42% των Γάλλων ανταποκρίνεται στην ίδια επιλογή. Ηλεκτρικό σκούτερ επιλέγει το 13% των Ιταλών, το 18% των Γάλλων και το 13% των Γερμανών και των Άγγλων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός ατόμων είναι πρόθυμος να θεσπίσει την μικροκινητικότητα ως προτιμώμενο τρόπο μετακίνησης από το σπίτι στην εργασία.

4+1 κορυφαία σχέδια ηλεκτρικών ποδηλάτων για το 2021 

Η μεγάλη προϋπόθεση ωστόσο παραμένει να υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, καθώς και η ανάλογη παιδεία από τους χρήστες, όπως είναι για παράδειγμα η χρήση του κράνους. Όσο η μικροκινητικότητα αυξάνεται, τόσο μικρότερη θα είναι η συμφόρηση στους δρόμους, ενώ θα υπάρχουν λιγότερα ποσοστά εκπομπών βλαβερών ρύπων.

BMW Group micromobility

Η προθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιούν τα μέσα μικροκινητικότητας ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα. Η προθυμία χρήσης της μικροκινητικότητας είναι εντονότερη σε χώρες που έχουν μακρά παράδοση, όπως για παράδειγμα η Κίνα (86%) που πάντα χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί ποδήλατα και η Ιταλία (81%). Αντίθετα στις ΗΠΑ, όπου το αυτοκίνητο κυριαρχούσε και συνεχίζει να κυριαρχεί, η μικροκινητικότητα βρίσκεται σε χαμηλά ποσοστά.

Τέλος, τα ηλεκτρικά ποδήλατα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και αποθηκεύονται ευκολότερα σε σχέση με τα μοτοποδήλατα, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα.

Ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια: Είναι οι πόλεις μας έτοιμες για την μικροκινητικότητα;

Στην αύξηση των μορφών μικροκινητικότητας σημαντικό ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν και οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες μπορούν να προτρέψουν και να διευκολύνουν την χρήση των μέσων μικροκινητικότητας, εξασφαλίζοντας τρόπους μεταφοράς των συγκεκριμένων μέσων για να καλυφθούν μεγαλύτερες αποστάσεις.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!