Το 2021 ήταν η χρονιά της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση

Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί στρατηγική και ολοκληρωμένο σχέδιο για αυτό και το μέλλον διαφαίνεται ως ηλεκτρικό.

Η πορεία προς τη βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί μεγάλη πρόκληση όχι μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά για όλη την προσπάθεια για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον, για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Σε μία εποχή όπου παρά το γεγονός ότι η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα, τις ισορροπίες και τον τρόπο λειτουργίας πολλών κατασκευαστών, το 2021 μπορεί να χαρακτηριστεί ως το έτος όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα αντικαταστήσουν σταδιακά τα συμβατικά

Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί στρατηγική και το μέλλον διαφαίνεται ως ηλεκτρικό. Οι κατασκευαστές σχεδιάζουν διαρκώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά ενώ διοίκηση και οι εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες «πάτου όλο και περισσότερο το γκάζι» για να προλάβουν τις εξελίξεις, οι οποίες τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς.

Για παράδειγμα ο κλάδος της κινητικότητας προάγει μία σειρά από καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για την απόλυτη ασφάλεια οδηγού και επιβατών, ενώ αναπτύσσονται διαρκώς προηγμένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης.

Αλλά συνεχώς κάνουν την εμφάνιση τους και νέες, άγνωστες μέχρι σήμερα, δυνατότητες που γεννούνται από την συνδυασμό της ηλεκτροκίνησης με την εξέλιξη του λογισμικού και των υποδομών που πλέον αφορούν την κινητικότητα εν γενεί με τη βοήθεια του ηλεκτρισμού σε ένα πολύ ευρύτερο πλαίσιο, και όχι απλά το αυτοκίνητο.

H στροφή συνολικά προς τη βιώσιμη κινητικότητα

Nuro

Ενώ τα προβλήματα με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να υπάρχουν, σιγά σιγά γίνεται αντιληπτό ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο, άσχετα εάν υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οδηγών που δεν θέλει να αλλάξει τους συμβατικούς κινητήρες και τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης.

Γιατί οι σταθμοί φόρτισης EV δεν θα είναι, σύντομα, τόσο βολικοί όσο τα βενζινάδικα

Οι κυβερνήσεις έχουν θεσπίσει κανονισμούς και κίνητρα για να επιταχύνουν τη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε το πρόγραμμά της «Fit for 55», το οποίο επιδιώκει τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.

Οι μεγάλοι δήμοι σε όλη την Ευρώπη εργάζονται για να μειώσουν τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων και το κυκλοφοριακό στο κέντρο των πόλεών τους. Το Παρίσι ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια για να ενημερώσει το δίκτυο ποδηλάτων του και να μετατρέψει 50 χιλιόμετρα λωρίδων αυτοκινήτων σε ποδηλατόδρομους, ενώ πολλές πόλεις απαγορεύουν την πρόσβαση σε αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας.

Η συμπεριφορά και η ευαισθητοποίηση του κόσμου αλλάζει

Ηλεκτρικό Ποδηλατό

Η συμπεριφορά και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλάζει διαρκώς και πλέον αποδέχονται ευκολότερα εναλλακτικούς και βιώσιμους τρόπους κινητικότητας.

Οι διαδρομές στην πόλη με κοινόχρηστα ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ αυξάνονται διαρκώς και η τελευταία έρευνα καταναλωτών της McKinsey δείχνει ότι η μέση χρήση ποδηλάτων μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 10% στον κόσμο μετά την πανδημία σε σχέση με τα ποσοστά προ πανδημίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν την ταχύτητα της καινοτομίας και αναπτύσσουν νέες έννοιες ηλεκτρικής και αυτόνομης κινητικότητας, επενδύοντας τεράστια ποσά. Γενικά, στο 2021, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ημερομηνία λήξης για τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει τις προθέσεις τους να σταματήσουν να επενδύουν σε νέες πλατφόρμες και μοντέλα ICE, με τα περισσότερα να έχουν ημερομηνία λήξης παραγωγής. Η νοοτροπία των καταναλωτών, επίσης, έχει μετατοπιστεί προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.

Η Ευρώπη πρωτοστάτησε στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021

Η Ευρώπη, ως μία αγορά με θετικές τάσεις καταναλωτικής ζήτησης, θα εξηλεκτριστεί ταχύτερα και αναμένεται να παραμείνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρκετές χώρες έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των πωλήσεων ICE έως το 2030.

Σύμφωνα με αυτό, επτά κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί για αποκλειστική πώληση EV έως το 2030 εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στο πιο πιθανό σενάριο η Ευρώπη θα έχει φτάσει περίπου το 75% μερίδιο αγοράς EV έως το 2030.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!