Η Toyota χαράζει τον δικό της δρόμο στην ηλεκτροκίνηση

Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που πλείστες αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να εξηλεκτρίσουν τη γκάμα τους, η Toyota ακολουθεί τον δικό της δρόμο.

Χωρίς βιασύνη, εξαλλοσύνη και άγχος να προλάβει τις εξελίξεις, κυρίως στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει απτόητη το πλάνο της.

Επιμένει στην ανάπτυξη της υδρογονοκίνητης τεχνολογίας, αποτελεί σημείο αναφοράς στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία για τα υβριδικά οχήματα (είναι εκ των πρωτοπόρων), ενώ εκφράζει μια διαφορετική οπτική για την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Το Μirai και δη η δεύτερη γενιά του, που παρουσιάστηκε πριν μερικές εβδομάδες, αποτελεί το καμάρι της Toyota και ο εκφραστής των ιδεών της, αναφορικά με την υδρογονοκίνηση.

Η ιαπωνική εταιρεία επενδύει στην υδρογονοκίνηση, θέλοντας να αποτελέσει τον βασικό πρωταγωνιστή και διαμορφωτή των εξελίξεων στον εν λόγω τεχνολογικό-αυτοκινητιστικό τομέα.

To υδρογονοκίνητο Toyota Mirai
To υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Σ’ ό,τι αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Τoyota δεν έχει προς το παρόν ενεργή συμμετοχή, ενδεχομένως διότι διαπιστώνει ότι στην παρούσα φάση οι πρωταγωνιστικοί θώκοι είναι καπαρωμένοι από εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Tesla.

Σχεδιάζει, ωστόσο, το επόμενο βήμα της, καθώς ετοιμάζει τη νέα πλατφόρμα e-TNGA πάνω στην οποία θα βασίζεται η γκάμα των ηλεκτρικών της, που φέρουν την ονομασία ΒΖ (Beyond Zero).

Διαβάστε: Αποκαλυπτήρια για τη δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai (βίντεο)

Σε κάθε περίπτωση, η Τoyota έχει τη δική της θεώρηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και δεν διστάζει να την εκφράσει, κόντρα, μάλιστα, στο ρεύμα της εποχής.

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου και CEO της Τoyota, Akio Toyoda, ο οποίος υποστήριξε ότι είναι πρόωρο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, να μετατοπιστεί στην ηλεκτροκίνηση.

«Το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα καταρρεύσει εάν η βιομηχανία μετατοπιστεί βιαστικά προς την ηλεκτροκίνηση. Η Ιαπωνία θα εξαντλούσε την ηλεκτρική ενέργειά της το καλοκαίρι εάν όλα τα αυτοκίνητα λειτουργούσαν με ηλεκτρική ενέργεια. Η υποδομή που απαιτείται για την υποστήριξη ενός εξολοκλήρου ηλεκτρικού στόλου οχημάτων θα κόστιζε την Ιαπωνία μεταξύ 14 τρισεκατομμύρια και 37 τρισεκατομμύρια γιεν (135 δισεκατομμύρια έως 358 δισεκατομμύρια δολάρια)», δήλωσε το αφεντικό της Toyota και συνέχισε: «όσο περισσότερα EV κατασκευάζουμε, τόσο χειρότερο γίνεται το διοξείδιο του άνθρακα. Όταν οι πολιτικοί λένε «ας ξεφορτωθούμε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη» δεν το καταλαβαίνουν αυτό».

abb_img