10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Υπήρξαν αυτοκίνητα που άξιζαν και όμως δεν πούλησαν, κάποια που ήταν άσχημα αλλά διέθεταν χαρακτήρα και μερικά που ήταν παντελώς παρεξηγημένα

Ακούστε το άρθρο

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Sunbeam Avenger

Ευρύχωρο και άνετο στο δρόμο, αν και έγερνε αρκετά στις στροφές. Με αντοχή στη σκληρή χρήση και με Βρεττανική ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό. Με τετρακύλινδρο 1300άρη κινητήρα OHV, κίνηση των πίσω τροχών μέσω ενός κιβωτίου τεσσάρων ταχυτήτων, τιμόνι με κρεμαγιέρα και πινιόν. Επίσης μπροστινή ανάρτηση με γόνατα MacPherson, αλλά το πιο ενδιαφέρον τεχνικό στοιχείο ήταν, η πίσω ανάρτηση των τεσσάρων συνδέσμων. 

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Volkswagen Type 3

Το Type 3 κυκλοφόρησε στην αγορά ως Volkswagen 1500 και αργότερα ως Volkswagen 1600, σαν δίπορτη μπερλίνα. Το Type 3 διαφοροποίησε τη γκάμα της Volkswagen, διατηρώντας παράλληλα τα μηχανολογικά χαρακτηριστικά της. Δηλαδή αερόψυκτο επίπεδο κινητήρα πίσω και κίνηση πίσω. Ενώ το αμάξωμα βίδωνε σε ένα πλαίσιο που περιελάμβανε το «ταψί» του δαπέδου. Τον Αύγουστο του 1963, η VW παρουσίασε την έκδοση με τα διπλά καρμπυρατέρ, το 1500 Super με 54 PS και υψηλότερη συμπίεση 8,5:1. Παρέμεινε όμως άδικα, στην σκιά της δόξας του εμβληματικού «σκαραβαίου».

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Austin Allegro

Κάτι η μάσκα του με τους «χωνευτούς» προβολείς, κάτι το τετράγωνο τιμόνι του, κάτι το αδιάφορο σχεδιαστικά πίσω μέρος του, έκαναν το αυτοκίνητο επαχθές. Το Allegro χρησιμοποιούσε κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, χρησιμοποιώντας τον γνωστό 4 κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της σειράς A. Σε κυβισμούς 998 κ.εκ 45PS, 1098 κ.εκ 50 PS, και 1275 κ.εκ 65PS, με 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο διέθετε στιβαρό πλαίσιο και καλή Βρεττανική ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό. Με ξύλινες επενδύσεις, καλή ηχομόνωση, αξιόπιστο ηλεκτρικό σύστημα και την πρωτοπορική ανάρτηση Hydragas. 

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Chevrolet Lacetti

Το τετράθυρο αρχικά σεντάν, σχεδιασμένο από τον Pininfarina, κυκλοφόρησε στη Νότια Κορέα το 2002. Το χάτσμπακ είχε διαφορετικό εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό από το σεντάν. Στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο πουλήθηκε αρχικά ως Daewoo Nubira. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του 2004, μετατράπηκε σε Chevrolet Lacetti σε όλη την ήπειρο. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα ήταν αρχικά διαθέσιμα με τους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης 1,4 με 93 ίππους στις 6300 σ.α.λ. Και 1,6 με 109 ίππους στις 5800 σ.α.λ. 

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Peugeot 309

Το 309 βασικά ήταν ένα 205 με «ουρά».Οι βασικοί κινητήρες του 309 προέρχονταν απο τον όμιλο της PSA, με τον γνωστούς «πασπαρτού» TU κινητήρες των 1.124κ.εκ και 1.360 κ.εκ. Το πλαίσιο του 309 αποδείχτηκε «παντός καιρού, αφού στην πορεία, τοποθετήθηκαν σε αυτό οι 8V κινητήρες των 1.580 κ.εκ. Απο το 205 Gti με απόδοση 105 και 115 ίππων, όπως και ο μεγάλος των 1.905 κ.εκ με απόδοση 130 ίππων στην έκδοση 309 GTI. 

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Daewoo Kalos

H σχεδίασή του από τον Tζιουτζάρο επιβεβαίωνε την σημασία του πρότζεκτ για την εταιρεία. Tο μειονέκτημα ήταν, ο μικρός χώρος αποσκευών. Σε ανοιχτό δρόμο ο 1.2 κινητήρας, είχε μέτριες επιδόσεις. Το τιμόνι του ήταν αρκετά γρήγορο, με ικανοποιητική αίσθηση, όπως ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση ήταν και τα φρένα. Το αδιάφορο εξωτερικά παρουσιαστικό, το ανύπαρκτο πορτ παγκάζ, καθώς και το όνομα «Κάλος» που δημιουργούσε αρνητικούς συνειρμούς, το καταδίκασαν στην αγορά. 

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Hyundai Sonata

Η Sonata 2ης γενιάς, κυκλοφόρησε στην Ευρώπη και στη χώρα μας, τον Ιούνιο του 1989 στα 1.8 λιτρα. Το εξωτερικό σχεδιάστηκε από τον Τζορτζέτο Τιουτζιάρο της Italdesign. To πλαίσιο σχεδιάστηκε από τη Hyundai, αλλά χρησιμοποιούσε αρχικά, μηχανικά μέρη της Mitsubishi. Ένας κινητήρας V6 των 3,0 λίτρων βασισμένος στο Mitsubishi 6G72 τοποθετήθηκε το 1990 στην κορυφαία έκδοση.  Απο εξοπλισμό το Sonata διέθετε κυριολεκτικά τα πάντα. Και ενώ ήταν ένα αρκετά αξιόπιστο και αντοχής «χλιδάτο» αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας, εν τούτοις δεν κατάφερε να «προκόψει» στην Ελλάδα. 

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Ford Laser

Ίσως το περισσότερο «καταποντισμένο» εμπορικά αυτοκίνητο στην Ελληνική αγορά. Βασικά ήταν ένα «μεταλλαγμένο» Ford, που έμοιαζε με το Mazda 323. Και προέκυψε απο την αποτυχημένη συνεργασία της Ford με τον Ιάπωνα κατασκευαστή απο το 1981 έως το 1985. Στην χώρα μας ήρθε σαν 3θυρο και 5θυρο μπροστοκίνητο χάτσμπακ, με κινητήρες των 1.100 και 1.300 κ.εκ. Ο βασικός 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με καρμπυρατέρ των 1.296 κ.εκ της Mazda, με ένα 4άρι κιβώτιο, είχε απόδοση 66 ίππων στις 5.500 σ.α.λ.

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Citroen Xanthia

Ίσως το πλέον ολοκληρωμένο «σοφιστικέ» αυτοκίνητο της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας. Που στη χώρα μας δεν πούλησε όσο θα ήθελε και όσο θα του άξιζε. Με την άνεση σε «βασιλικά» επίπεδα λόγω της έξυπνης και πολυχρηστικής υδροπνευματικής ανάρτησης. Με καλούς χώρους, ηχομόνωση και ποιότητα κατασκευής. Και με ροπάτους κινητήρες, απο 1600 έως και 2000 κ.έκ, ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να ζητήσει ο «μποέμ» οικογενειάρχης της εποχής. Αντικατέστησε το Citroën BX και αντικαταστάθηκε τον Μάρτιο του 2001, από την πρώτη γενιά του Citroën C5

10 «Απόκληροι» της Αυτοκίνησης

Fiat Multipla

Το Fiat Multipla, ήταν ένα μικρό 5πορτο πολυμορφικό αυτοκίνητο. Οι Ευρωπαίοι δεν «χώνεψαν» το Multipla. Έτσι ένα πολύ καλό και ιδιαίτερα πολυχρηστικό αυτοκίνητο, δεν είχε το ανάλογο αντίκρυσμα στις πωλήσεις. Για αυτό και το βρίσκεις δύσκολα για αγορά και ως μεταχειρισμένο. Δεν ήταν μόνο η αντικομφορμιστική του εμφάνιση και το αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό που σε καποιους άρεσε. Ήταν και επειδή κανένα άλλο MPV, δεν «πάταγε» στο δρόμο όπως ένα Multipla.

abb_img