10 «καυτά» μοντέλα που άφησαν εποχή!

Τα θρυλικά αυτά αυτοκίνητα των δεκαετιών 1980-90, διέθεταν ένα ιδιαίτερο χαρακτήρα, αφου τα οδηγούσες εσύ και όχι εκείνα εσένα!

Ακούστε το άρθρο

Πριν απο 35 χρόνια, η αυτοκίνηση είχε πολύ διαφορετικό προφίλ και υπήρχε ζήτηση για σπορ μοντέλα. Που να διαθέτουν και προσωπικότητα, αλλά και επιδόσεις. Σε αντίθεση με το σήμερα, που η άνεση και η ασφάλεια έχουν «αλώσει» τα πάντα.  Αυτοκίνητα με ιδιαίτερο χαρακτήρα, που τα οδηγούσες εσύ και όχι εκείνα εσένα! 

Alfa Romeo GTV

Η Alfa έφτιαξε την πρώτη GTV το 1973, με βάση και το σεντάν της Alfetta. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η GTV μαζί με το facelift, απέκτησε και τον V6 των 2,5 λίτρων. Που την έβαζε για τα καλά στο «κάδρο» των επιλογών για όσους ήθελαν και τις επιδόσεις και την εμφάνιση. Η παραγωγή της κράτησε από το 1981 έως και το 1987. Διάστημα κατά το οποίο η Alfa κατασκεύασε περί τις 22.000 GTV/ 6. Η πίσω κίνηση και ο ροπάτος κινητήρας με τον υπέροχο ήχο, την έκανε ανάρπαστη στους αμετανόητους Ιταλόφιλους.

Audi Quattro

Η τεχνολογία που «απογείωσε» τη δημοτικότητα της Audi, ήταν αυτή της τετρακίνησης. Που της έδωσε και το πλεονέκτημα στη διεκδίκηση των τίτλων στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Το θηριώδες Audi Quattro και με τον τούρμπο πεντακύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα, προσέφερε και κορυφαίες επιδόσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως για τα 0-100, το Audi σταμάταγε τα χρονόμετρα στα 6,3”!

BMW M3 E30

Η M3 είχε έναν τετρακύλινδρο 2,3 λίτρων με απόδοση 200 ίππων. Που συνδυαζόταν με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο είχε την πρώτη κάτω αριστερά. Φυσικά η ισχύς κατέληγε στους πίσω τροχούς και το διαφορικό ήταν μπλοκέ, οπότε δεν χρειάζεται κανείς να είναι γνώστης, για να καταλάβει πως η οδηγική απόλαυση ήταν πέρα απο τα όρια. Το μοντέλο δεν άργησε να γίνει θρύλος. Με την ηχητική «καντάδα» από την τετραπετάλουδη εισαγωγή και τα ατελείωτα ντρίφτ, η M3 έγραψε τη δική της ιστορία.

Honda CRX

Το CR-X ήταν το «δώρο» της Honda σε μια κόμπακτ συσκευασία στους ανήσυχους οδηγούς, που διέθετε τα πάντα. Ένα κουπέ αυτοκίνητο με δύο θέσεις και πολύ καλές επιδόσεις και το βασικότερο αξιόπιστο. Στη δεύτερη γενιά του, το CR-X έδειξε τα «δόντια» της Honda, έχοντας κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι δύο εκδόσεις του 1.600άρη, με τους 125 και 150 ίππους.   Ήταν αυτές, που ταύτισαν το «ζωηρό» Honda, στο μυαλό των απανταχού «γκαζάκηδων» σαν μια «άσπαστη» ατμοσφαιρική μηχανή αδρεναλίνης. Την διαφορά έκανε η ύπαρξη του συστήματος VTec, βάσει του οποίου άλλαζε εκτός από το χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων.

Lancia Delta Integrale

Η Lancia Delta Integrale ακόμα και σήμερα εμπνέει με το τετράγωνο σχήμα της, να είναι τόσο διαχρονικό, όσο και αναγνωρίσιμο. Το μοτέρ των δύο λίτρων, είχε απόδοση 210 ίππων που μπορεί για τα σημερινά δεδομένα να μοιάζει φτωχή. Αλλά έχοντας να αντιμετωπίσει το βάρος που ήταν μόλις παραπάνω από 1 τόνο, οι επιδόσεις της ήταν απίστευτες. Όπως και η αίσθηση του να οδηγείς αυτόν το τετρακίνητο θρύλο. Που έδωσε 6 σερί τίτλους κατασκευαστών στη Lancia στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Mercedes Benz 190E 2.3-16V

Η γκάμα του μοντέλου περιελάμβανε εκτός απο τις «πληβείες» εκδόσεις, την συγκλονιστική 16V 2,3 και 2,5 λίτρων. Που ήταν η βάση για την αγωνιστική έκδοση στα πρωταθλήματα αγώνων πίστας. Η εικόνα και οι επιτυχίες της στις πίστες του Γερμανικού πρωταθλήματος αυτοκινήτων τουρισμού (DTM), έχει μείνει στην ιστορία της αυτοκίνησης. Στον αγώνα στο Nurburgring Race of Champions με 20 ίδιες 190E 2.3-16 Evolution το 1984, την νίκη πήρε ο Άυρτον Σένα. Αποδεικνύοντας το δικό του ταλέντο, αλλά και αυτό της 190E 2.3-16 Evolution.

Peugeot 205 GTi

Το 205 GTi εφοδιαζόταν από ένα κινητήρα με χωρητικότητα 1,6 λίτρων που απέδιδε 105 ίππους. Ο 1.600άρης έφτασε να αποδίδει 115 ίππους, ενώ προστέθηκε και αυτός των 1,9 λίτρων και 130 ίππους. Το βάρος των 875 κιλών, έδινε ένα πραγματικά εξαιρετικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ερχόντουσαν σε 8,5” και η τελική ταχύτητα πέρναγε τα 200 χλμ./ώρα. Το εξαιρετικό στήσιμο του μικρού Peugeot με την απίθανη ανάρτηση, έκανε τη συμπεριφορά του 205, σημείο αναφοράς έως και σήμερα.

Renault 5 GT Turbo

Βάζοντας ένα turbo μοτέρ 1,4 λίτρων στο ιδιαίτερα επιτυχημένο εμπορικά «5άρι» της, η Renault έγραψε τη δική της ιστορία. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ήταν υπόθεση 7,5”. Και έβαζε το 5 GT turbo ανάμεσα στις καλύτερες και γρηγορότερες περιπτώσεις μικρού hatchback, που θα μπορούσε να βρει κανείς στην αγορά. Για την ελληνική αγορά, ο κυβισμός του ήταν ένα πλεονέκτημα, με την ισχύ του να είναι στους 115 ίππους.

Toyota Corolla AE86

Τα 970 κιλά και οι 125 ατμοσφαιρικοί ίπποι απο τον 1600άρη κινητήρα, την καθιστούσαν ένα πολύ διασκεδαστικό αυτοκίνητο.Την αξία της στους αγώνες η ΑΕ86, την απέδειξε στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα τουρισμού. Όπου μπροστά από τις Mercedes 190E και BMW M3 κατέκτησε τον τίτλο. Εξαιρετικά λατρεμένη ήταν και η έκδοση του μοντέλου με τον τούρμπο 1,6 λίτρων που απέδιδε 170 ίππους.

VW Golf GTI

Το Golf GTI αποτέλεσε το πρώτο αρχέτυπο hot hatch. Το μοντέλο είχε έναν 1.600άρη 8βάλβιδο κινητήρα που διακρινόταν για την ευστροφία και τη ροπή του. Με απόδοση 110 ίππων, ήταν ένα από αυτά που βρίσκονταν στο όνειρα των νέων της εποχής μέχρι και τα μέσα των ‘90s. Τα 950 κιλά του, έγιναν πολύ πιο εύκολα «παιχνίδι» από τους 138 ίππους της 16βάλβιδης έκδοσης. Που ακολούθησε στη δεύτερη γενιά του. Ηταν αυτό ακριβώς που περίμεναν οι φίλοι της μάρκας και του πρώτου GTI. Καθώς και όλοι οι «ανήσυχοι» και μη νέοι εκείνης της περιόδου, που στο άκουσμα της λέξης GTI ανατρίχιαζαν.

 

abb_img