10 κορυφαίες προβλέψεις για την κινεζική αγορά αυτοκινήτου το 2025

Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες προβλέψεις μας για το 2025, αναφορικά με το τι θα συμβεί στην πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου.

Ακούστε το άρθρο

Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες προβλέψεις μας για το τι θα συμβεί στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου το 2025.

10 κορυφαίες προβλέψεις για την κινεζική αγορά αυτοκινήτου το 2025

1. Αύξηση της χρεοκοπίας 

Περίπου το ένα τρίτο όλων των νέων νεοσύστατων εταιρειών θα χρεοκοπήσει, λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου των τιμών και της συνεχιζόμενης κυριαρχίας της BYD στην αγορά των νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV). Στην Κίνα NEV είναι ο όρος που δίνεται τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά, όσο και στα PHEV αυτοκίνητα. Η Neta θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα που θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, το πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτό θα έπεται της κατάρρευσης το 2024 εταιρειών, όπως η Jiyue και η HiPhi.

2. Αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων 

Το ποσοστό διείσδυσης NEV για το 2025, θα είναι μεταξύ 55% και 60%. Αν και οι πωλήσεις πιθανότατα θα μειωθούν τους πρώτους μήνες του έτους, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά στις 29 Ιανουαρίου, θα αρχίσουν να αυξάνονται από το δεύτερο τρίμηνο και θα επιταχυνθούν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Αν και μπορεί να υπάρχει ο περίεργος μήνας όπου το ποσοστό διείσδυσης πέφτει κάτω από το μισό, οι περισσότεροι μήνες θα έχουν περάσει και το ποσοστό θα αυξάνεται, καθώς οι πωλήσεις αυξάνονται το δεύτερο εξάμηνο.

3. Η SAIC προσπαθεί να εξαγοράσει τα προβλήματα της

Η ολοένα και πιο απελπιστική κατάσταση της SAIC, θα την ωθήσει να ρισκάρει με μια νέα επένδυση, σε μια προσπάθεια να παραμείνει στην αγορά. Αυτό προκλήθηκε από την κατάρρευση των πωλήσεων στην κοινοπραξία της με την General Motors, τις επισφαλείς πωλήσεις στην κοινοπραξία με την Volkswagen και τη μείωση των πωλήσεων στις δικές της μάρκες. Η SAIC βασίζεται επί του παρόντος στην κοινοπραξία με την Wuling για πωλήσεις, ιδίως όσον αφορά τα NEV, αλλά το πρόβλημα είναι, ότι τα περισσότερα μοντέλα της Wuling είναι σε χαμηλές τιμές, που σημαίνει περιορισμένα κέρδη. Η SAIC θα προσπαθήσει να αγοράσει, έναν πιο επιτυχημένο νεοεισερχόμενο, για να κερδίσει πωλήσεις και κέρδη. Η Xpeng, στην οποία η VW έχει ήδη μερίδιο, μπορεί να είναι υποψήφια.

10 κορυφαίες προβλέψεις για την κινεζική αγορά αυτοκινήτου το 2025

4. Συγχωνεύσεις κρατικών επιχειρήσεων 

Θα υπάρξει συγχώνευση, πιθανώς αναγκαστική, μεταξύ ορισμένων από τις κρατικές επιχειρήσεις (ΚΑΠ), που δεν τα πάνε τόσο καλά. Πιθανοί υποψήφιοι στη λίστα είναι οι FAWDongfengBAIC και GAC. Μια συγχώνευση μεταξύ της FAW και της BAIC είναι η πιο πιθανή και θα βοηθούσε τις δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν μειωμένες πωλήσεις από τις κοινοπραξίες τους και επί του παρόντος αγωνίζονται απέναντι σε σημαντικές NEV.

5. Περισσότερες κοινοπραξίες 

Τουλάχιστον τρεις κοινοπραξίες θα σταματήσουν το 2025. Οι πιο πιθανοί υποψήφιοι είναι η Hyundai, η Jaguar Land Rover, η Ford και η General Motors. Οι περισσότερες κοινοπραξίες δυσκολεύονται και έχουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά διείσδυσης πωλήσεων NEV, από την πλειονότητα των κινεζικών εμπορικών σημάτων. Με την απομάκρυνση από τα αυτοκίνητα ICE στις κινεζικές αγορές, αυτό θα σημαίνει ότι θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια ολοένα και πιο δύσκολη κατάσταση.

6. Οι κοινοπραξίες JV στρέφονται στην κινεζική τεχνολογία EV 

Σχετικά με αυτό, τουλάχιστον μία κοινοπραξία JV θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει το νέο σασί skateboard της CATL Bedrock ή το σύστημα της Huawei HarmonyOS και Qiankun ADAS, για να προσπαθήσει να δημιουργήσει μια αξιόπιστη προσφορά NEV, για την κινεζική αγορά. Εάν το σύστημα CATL Bedrock υιοθετηθεί από κάποιον, αυτό μπορεί επίσης να γίνει ένα μοντέλο για εξαγωγή.

10 κορυφαίες προβλέψεις για την κινεζική αγορά αυτοκινήτου το 2025

7. Η Lexus αντιγράφει την Tesla 

Η Lexus θα ανακοινώσει και θα ξεκινήσει την κατασκευή ενός εργοστασίου στη Σαγκάη. Αυτό έχει να κάνει με τις φήμες τον Ιούλιο του 2024 που διαψεύστηκαν και άλλες φήμες που επίσης διαψεύστηκαν τον Δεκέμβριο. Το εργοστάσιο όπως αυτό της Tesla, θα είναι εξ ολοκλήρου ιδιοκτησία της εταιρείας και θα παρέχει τουλάχιστον το ήμισυ της παραγωγής του, για εξαγωγή.

8. Αύξηση πωλήσεων 

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα το 2025, θα είναι 30 εκατομμύρια και η Κίνα θα παραμείνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, με πωλήσεις 6,5 εκατομμυρίων. Η BYD θα συνεχίσει να είναι η μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στην Κίνα και θα πουλήσει 6 εκατομμύρια. Η Xpeng θα πουλήσει πάνω από 400.000, αλλά η Nio για άλλη μια φορά θα έχει μειωμένες πωλήσεις και θα υπολείπεται ελαφρώς. Ωστόσο, η κερδοφορία της Nio, θα βελτιωθεί σημαντικά χάρη στο Nio ET9. Η Li Auto θα δει περίπου 600.000 καθώς τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, συνεχίζουν να αποτυγχάνουν να πωλούν στους αναμενόμενους αριθμούς. Η Xiaomi, θα υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις το 2025 και πιθανότατα θα ξεπεράσει τις 350.000 για ολόκληρο το έτος βοηθούμενο από το YU7. Είναι πολύ πιθανό η Xiaomi να ξεπεράσει την Nio το 2025.

9. Μοντέλο μπαταρίας στερεάς κατάστασης 

Προς το τέλος του 2025, μια κινεζική μάρκα, θα ανακοινώσει ότι θα κυκλοφορήσει ένα νέο μοντέλο το 2026, με μπαταρία στερεάς κατάστασης. Πιθανότατα, η μάρκα θα είναι η MG, η GAC ή η Chery, οι οποίες έχουν όλες μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπό ανάπτυξη και έχουν ισχυριστεί, ότι θα παραχθούν μαζικά το 2026. Μια αποκάλυψη στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Guangzhou το 2025, θα είναι πολύ πιθανή ή ίσως ακόμη και σε πρωτότυπη μορφή, όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο.

10 κορυφαίες προβλέψεις για την κινεζική αγορά αυτοκινήτου το 2025

10. Έρχεται η αυτόνομη οδήγηση 

Ορισμένα κινεζικά συστήματα ADAS, θα διεκδικούν πλήρη στάθμευση έξυπνης οδήγησης, χωρίς παρεμβάσεις. Αυτά θα χρησιμοποιούν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Η Huawei ή η Xpeng είναι πιθανό να είναι οι πρώτες που θα ανακοινώσουν αυτή τη δυνατότητα, αλλά μέχρι το τέλος του 2025, αρκετές εταιρείες θα τη διεκδικήσουν.

Αυτές είναι προβλέψεις που βασίζονται στην τεχνογνωσία μας και δεν ισχυριζόμαστε ότι έχουμε εμπιστευτικές πληροφορίες σε καμία από τις αναφερόμενες εταιρείες. Δεν πρέπει επίσης να αντιμετωπίζεται το άρθρο ως επενδυτική συμβουλή.

Πηγή: carnewschina.com

 

abb_img