Από την πρώτη του εμφάνιση το 2021, το Hyundai Ioniq 5 έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV. Ήταν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής με τεχνολογία 800V, επιτρέποντας κορυφαίους χρόνους φόρτισης — ταχύτερους και από την Porsche Taycan της εποχής. Το 2025, η Hyundai παρουσιάζει το ανανεωμένο Ioniq 5 με νέα μπαταρία 84,0 kWh και σειρά στοχευμένων βελτιώσεων. Δοκιμάζουμε τη νέα έκδοση «N-Line» και σας μεταφέρουμε τι πραγματικά άλλαξε.
Από 72,6 σε 84,0 kWh: Τρεις αναβαθμίσεις σε τέσσερα χρόνια
Το Ioniq 5 ξεκίνησε με μπαταρία 72,6 kWh το 2021, πέρασε στα 77,4 kWh το 2023 και πλέον αγγίζει τα 84,0 kWh. Η αύξηση αυτή δεν οφείλεται μόνο στο μέγεθος, αλλά κυρίως στη βελτίωση της χημείας των κυψελών. Το αποτέλεσμα είναι μια θεωρητική αυτονομία έως και 570 χιλιομέτρων WLTP — 110 χλμ. περισσότερα από το αρχικό μοντέλο.

Στην πράξη, με μέση κατανάλωση 17,3 kWh/100 χλμ., η αυτονομία κυμαίνεται στα 450-460 χιλιόμετρα, και περίπου 370 χλμ. στο 80% της φόρτισης. Παρά την αύξηση της χωρητικότητας, ο χρόνος φόρτισης παραμένει μόλις 18 λεπτά (10-80%) χάρη στη διατήρηση της τεχνολογίας 800V και τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 258 kW.
Ioniq 5: Τι αλλάζει στο facelift του 2025
Οπτικά, το Ioniq 5 διατηρεί τον ίδιο τολμηρό, σχεδόν ρετρό σχεδιασμό. Οι διαφορές στο facelift είναι διακριτικές: νέοι προφυλακτήρες, μεγαλύτερη αεροτομή (+5 cm) και συνολικό μήκος που αυξάνεται κατά 2 cm (στα 4,66 μ.). Το ύψος, το πλάτος και το εντυπωσιακό μεταξόνιο των 3,00 μ. παραμένουν αμετάβλητα.
Δείτε ακόμα: Nicoletta Russo – Η γυναίκα πίσω από την επικοινωνια της Hyundai Motorsport

Η σημαντικότερη αισθητική διαφορά εντοπίζεται στην έκδοση N-Line, με πιο επιθετικά στοιχεία όπως ζάντες 20 ιντσών, αεροδυναμικά βοηθήματα και εντονότερα φινιρίσματα πίσω. Μπορεί να φαίνεται σαν το κορυφαίο Ioniq 5 N, αλλά «φοράει» μόνο τον πίσω ηλεκτροκινητήρα των 168 kW (229 PS) — απόδοση επαρκής για καθημερινή χρήση, χωρίς να προσποιείται ότι είναι σπορ αυτοκίνητο.
Ioniq 5: Η φόρτιση γίνεται σωστά πλέον
Μία από τις βασικές αδυναμίες του πρώτου Ioniq 5, ήταν η απουσία προθέρμανσης μπαταρίας, κάτι που οδηγούσε σε σημαντικά πιο αργή φόρτιση τον χειμώνα. Αυτό πλέον ανήκει στο παρελθόν. Η λειτουργία προθέρμανσης μπορεί να ενεργοποιηθεί τόσο αυτόματα μέσω του πλοηγού, όσο και χειροκίνητα μέσα από το μενού.

Η απόδοση φόρτισης παραμένει κορυφαία στην κατηγορία, με ισχύ άνω των 200 kW από το 10% έως το 50%, και κορύφωση στα 258 kW κοντά στο 55%. Ο χρόνος φόρτισης των 18 λεπτών διατηρείται, παρότι η νέα μπαταρία έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 12 kWh.
Ioniq 5 – Λογισμικό: Πρόοδος αλλά όχι τελειότητα
Το λογισμικό έχει βελτιωθεί αισθητά — με πιο εύχρηστα μενού και φυσικά κουμπιά για σημαντικές λειτουργίες όπως η θέρμανση καθισμάτων. Ωστόσο, ο προγραμματισμός φόρτισης μέσω του συστήματος πλοήγησης, παραμένει αργός (40-45 δευτερόλεπτα για δρομολόγιο με στάσεις φόρτισης) και αρκετά συντηρητικός, συχνά προτείνοντας πρόωρες στάσεις φόρτισης.

Αυτό σημαίνει ότι έμπειροι χρήστες ίσως προτιμήσουν χειροκίνητο σχεδιασμό διαδρομών, εκμεταλλευόμενοι καλύτερα τη γρήγορη φόρτιση του αυτοκινήτου από χαμηλά ποσοστά.
Ioniq 5: Αναβαθμίσεις στα συστήματα υποβοήθησης
Η Hyundai έχει επίσης διορθώσει ενοχλητικά προβλήματα με το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (ISA). Στο παρελθόν, το αυτοκίνητο προειδοποιούσε ηχητικά με υπερβολική ευκολία, ακόμα και με ψευδείς ενδείξεις ορίων. Πλέον, η ανοχή είναι μεγαλύτερη και το σύστημα δεν ενοχλεί — αν και παραμένουν κάποιες περιπτώσεις λανθασμένων πληροφοριών στους χάρτες.
Ioniq 5: Πρακτικές βελτιώσεις στην καθημερινότητα
Ο πίσω υαλοκαθαριστήρας είναι επιτέλους εδώ. Μπορεί να «χαλάει» ελαφρώς τη σχεδιαστική καθαρότητα του πίσω μέρους, αλλά προσφέρει πολύτιμη ορατότητα σε βροχή ή σπρέι αυτοκινητοδρόμου.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Inster 115 PS: Μικρό στο μάτι


Η θέρμανση καθισμάτων τώρα χειρίζεται με φυσικά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, αντί για διπλό άγγιγμα στην οθόνη, μειώνοντας την απόσπαση της προσοχής.
Συμπέρασμα: Ένα ακόμα πιο ώριμο Ioniq 5
Το Hyundai Ioniq 5 του 2025 δεν αλλάζει ριζικά την επιτυχημένη του συνταγή — τη βελτιώνει. Η νέα μπαταρία 84,0 kWh προσφέρει ουσιαστικά περισσότερη αυτονομία, χωρίς θυσία στη φόρτιση, ενώ πολλές μικρές αλλά ουσιαστικές αναβαθμίσεις, ενισχύουν την καθημερινή ευχρηστία.

Αν και υπάρχουν ακόμα μικρές αδυναμίες στο λογισμικό και στο σύστημα πλοήγησης, το σύνολο είναι εξαιρετικά πειστικό. Το Ioniq 5 παραμένει πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά SUV και το facelift του 2025, το καθιστά ένα από τα πιο ολοκληρωμένα EV στην αγορά — ειδικά για όσους θέλουν υψηλή απόδοση φόρτισης, φουτουριστικό design και αξιοπιστία σε κάθε εποχή.
Πηγή: electrive.com









