Πέρυσι, ο Σλοβάκος Roman Nedielka ξεκίνησε την σόλο περιπέτεια του των 42.000 χλμ σε όλο τον κόσμο, οδηγώντας μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα, θέλοντας έτσι να καταρρίψει τους ανυπόστατους μύθους, για την αυτονομία και τις δυνατότητες των ηλεκτρικών δικύκλων.
Ξεκίνησε το ταξίδι του στις 10 Ιουλίου του 2023 απο την Τζακάρτα της Ινδονησίας και το ολοκλήρωσε τον Μάιο φέτος, σε μία αποστολή που την ονόμασε E.round the World.
Τους τελευταίους 10 μήνες, οδηγούσε μια Zero DSR/X του 2023, χωρίς καμία βοήθεια από εξωτερικά οχήματα υποστήριξης. Έγινε έτσι ο πρώτος άνθρωπος που ολοκλήρωσε ένα εντελώς μοναχικό ταξίδι. Ο 47χρονος αγόρασε για πρώτη φορά μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα το 2018, την Zero FX.
Την σκέψη να οδηγήσει μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα στα πέρατα του πλανήτη, την έκανε το 2019, αλλά το σχέδιό του καθυστέρησε, λόγω της πανδημίας και των κλειστών συνόρων.
Τελικά μπόρεσε να ξεκινήσει το ταξίδι του το 2023, όταν η Κινα σαν τελευταία χώρα στη διαδρομή του, άνοιξε τα σύνορά της. Επέλεξε για μοτοσυκλέτα, την Zero DSR/X, με τη μέγιστη ροπή των 225 Nm.
Ο Σλοβάκος διέσχισε τα δάση της Νοτιοανατολικής Ασίας την εποχή των βροχών, μετά πέρασε μέσα από τις ερήμους του Καζακστάν, διέσχισε την Ευρώπη κι έφτασε στις Ηνωμένες Πολιτείες τον χειμώνα, όπου αυτός κι η μοτοσικλέτα του άντεξαν τις χαμηλές θερμοκρασίες.
Το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού του ήταν στην Αυστραλία, όπου οι θερμοκρασίες έφταναν στους 45°C. Σύμφωνα με τον Nedielka, η Zero DSR/X, μπορούσε να καλύψει αποστάσεις 300 χλμ με μία μόνο φόρτιση, σε ιδανικές συνθήκες.
Το πιο εύκολο μέρος του ταξιδιού ήταν να διασχίσει την Ευρώπη, χάρη στις εξαιρετικές υποδομές φόρτισης, που του επέτρεπαν να φορτίζει πιο γρήγορα και να καλύπτει ακόμη και 500 χλμ την ημέρα.
Τονίζει τη σημασία του καλού σχεδιασμού και της οργάνωσης και δηλώνει ότι δεν έμεινε ποτέ από μπαταρία, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, χάρη στην καλά μελετημένη διαδρομή.
Επιπλέον, παρά τις δύσκολες φυσικές συνθήκες, η μοτοσικλέτα δεν αντιμετώπισε προβλήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Δεδομένου ότι έπρεπε να διασχίσει θάλασσες κι ωκεανούς κατά τη διάρκεια της διαδρομής, πέρασε εβδομάδες σε κιβώτια σε υγρές συνθήκες, ή δεμένη στα φέρρυ σε πορθμεία.
Η μοναδική της συντήρηση ήταν αλλαγή ελαστικών, ιμάντα και τακακίων μετά από περίπου 25.000 χλμ. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε σχετίζονταν με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες στα σύνορα.
Roman Nedielka: Τι δήλωσε ο ίδιος
«Οι άνθρωποι έχουν παρωχημένες αντιλήψεις. Ότι μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα είναι πολύ δύσκολο να φορτιστεί και ρωτούν ποια είναι η αυτονομία της. Και προβληματίζονται επίσης για την αξιοπιστία της», δήλωσε ο Nedielka σε συνέντευξή του.
«Έκανα τον γύρο του κόσμου και δεν μου τελείωσε ποτέ η μπαταρία. Εάν επαρκεί για να διασχίσετε τον πλανήτη, μην ανησυχείτε για την κίνηση στην πόλη σας ή για μια βόλτα το Σαββατοκύριακο με τους φίλους σας».
Ο παράτολμος ταξιδιώτης αποφάσισε να ολοκληρώσει το ταξίδι μόνος του, χωρίς χορηγούς, χωρίς ομάδα και χωρίς δημιουργία εσόδων, για να είναι όσο το δυνατόν πιο αυθεντικός και «να αποδείξει την ευκολία χρήσης και την αξιοπιστία των ηλεκτρικών μοτοσικλετών».