ΕΕ: Προστασία έναντι της Κίνας ζητούν Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξοπλισμών υδρογόνου

Η προσπάθεια της Κίνας να κυριαρχήσει στον τομέα παραγωγής εξοπλισμών υδρογόνου επιβάλλει στην ΕΕ να στηρίξει την εγχώρια βιομηχανία.

Ακούστε το άρθρο

Η ΕΕ θα πρέπει να ενισχύσει την εγχώρια βιομηχανία εξοπλισμών υδρογόνου προκειμένου αυτή να ανταπεξέλθει απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό με τους κατασκευαστές από την Κίνα. Αυτό υποστηρίζουν μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές σε επιστολή τους, η οποία ήρθε στο φως της δημοσιότητας αυτές τις ημέρες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο να παράγει 10 εκατομμύρια τόνους ανανεώσιμου υδρογόνου, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης, έως το 2030. Σύμφωνα με εταιρείες όπως η Thyssenkrupp Nucera, η Siemens Energy και η Nel Hydrogen, η ευρωπαϊκή ηγεσία θα πρέπει να εξασφαλίσει πως η ευρωπαϊκή παραγωγή υδρογόνου θα χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο εξοπλισμούς  “made in Europe”.

ΑΔΜΗΕ: Κίνδυνος διακοπής του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Cars Electric

Η πρόθεση της Κίνας να κυριαρχήσει στην παραγωγή εξοπλισμών υδρογόνου

Η Κίνα έχει αρχίσει να δίνει μεγάλη έμφαση στον τομέα των εξοπλισμών για παραγωγή υδρογόνου. Ενδεικτικά, το 40% της παγκόσμιας παραγωγής εξοπλισμών σχετικών με την ηλεκτρόλυση έχει ως προέλευση την Κίνα. Μάλιστα, αυτό το ποσοστό πέρσι ήταν μόλις 10%. Έτσι, βλέπουμε μια πολύ μεγάλη αύξηση σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αυτή η αύξηση φανερώνει την πρόθεση της Κίνας να κυριαρχήσει στον συγκεκριμένο τομέα.

Schneider Electric: Έλαβε τον τίτλο της πιο Βιώσιμης Εταιρείας παγκοσμίως για το 2024 – Cars Electric

Ανάγκη για ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας υδρογόνου από την ΕΕ

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες «κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου» στην ΕΕ. Οι κινέζοι κατασκευαστές λαμβάνουν μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις από την Κίνα. Έτσι, έχουν το περιθώριο να πωλούν τους εξοπλισμούς τους σε πολύ χαμηλές τιμές στην Ευρώπη. Αυτό δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στους αντίστοιχους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Το ζήτημα αυτό δεν αποτελεί κάτι καινούργιο για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στη βιομηχανία κατασκευής φωτοβολταϊκών, αλλά και στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Επομένως, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ζητούν από την ευρωπαϊκή ηγεσία να λάβει μέτρα που θα ευνοούν την εγχώρια παραγωγή εξοπλισμών υδρογόνου, όσο υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Ο στόχος τους είναι να μην απολέσει η Ευρώπη το μερίδιο αγοράς που κατέχει αυτή τη στιγμή στη συγκεκριμένη βιομηχανία. Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές εταιρείες, υπάρχουν περιθώρια στήριξης του κλάδου. Από την πλευρά της, η ΕΕ έχει αρχίσει να υιοθετεί μια πιο αυστηρή τακτική απέναντι στην κινεζική πολιτική των υψηλών κρατικών επιδοτήσεων. Αυτό έγινε φανερό και με τους δασμούς που ανακοίνωσε πρόσφατα στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

 

abb_img