Περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά, πουλήθηκαν στην Κίνα τον Ιούνιο. Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), πουλήθηκαν 1.049.000 από τα λεγόμενα νέα ενεργειακά οχήματα (NEV), με την BYD να παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής.
Τα περίπου 1,05 εκατομμύρια NEV, αντιπροσωπεύουν αύξηση 9,8 τοις εκατό σε σύγκριση με τον Μάιο (955.000 μονάδες) και 30,1 τοις εκατό περισσότερο από τον ίδιο μήνα πέρυσι (806.000 νέα ενεργειακά οχήματα). Μετά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2023, ο Ιούνιος του 2024 είναι μόλις ο τρίτος μήνας συνολικά, κατά τον οποίο οι πωλήσεις NEV στην Κίνα, ξεπέρασαν το όριο του εκατομμυρίου. Η κινεζική αγορά EV ξεπέρασε επιτέλους την επιβράδυνση στις αρχές του έτους.
Τα στοιχεία CAAM είναι πωλήσεις χονδρικής, από κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων στην Κίνα και των εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού, όπως η Ευρώπη. Ωστόσο, τα περισσότερα οχήματα παραμένουν στην Κίνα: 963.000 οχήματα Νέας Ενέργειας πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά τον Ιούνιο (+32,2% από έτος σε έτος, +12,5% σε σύγκριση με τον Μάιο). Ως αποτέλεσμα, εξήχθησαν 86.000 NEV (+10,3% σε ετήσια βάση, +13,2% σε σύγκριση με τον Μάιο).
Σε όλους τους τύπους μετάδοσης κίνησης, 2.552.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πωλήθηκαν στην Κίνα τον Ιούνιο, που είναι στην πραγματικότητα μείωση 2,7% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 – αλλά αύξηση 5,6% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024 .
Έτσι, ο δείκτης NEV αυξήθηκε στο 41,1 τοις εκατό τον Ιούνιο, ένα νέο ρεκόρ. Ακόμη και τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2023, όταν οι πωλήσεις NEV ήταν υψηλότερες σε απόλυτες τιμές, το μερίδιο NEV στη συνολική αγορά, δεν ήταν τόσο υψηλό όσο είναι τώρα.
Πηγή: Electrev