Όπως και άλλοι νοτιοκορεάτες κατασκευαστές κυψελών, η LG Energy Solution έχει επικεντρωθεί μέχρι στιγμής στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που περιέχουν νικέλιο. Τώρα η εταιρεία θέλει επίσης να παράγει φθηνότερα κύτταρα LFP για την Ευρώπη και προφανώς λαμβάνει υποστήριξη από την Κίνα.
Όπως αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο ανώτερο στέλεχος, η LG Energy Solution βρίσκεται σε συνομιλίες, με τρεις ανώνυμους Κινέζους προμηθευτές καθοδικών υλικών LFP. Η LGES, θέλει να χρησιμοποιήσει τις καθόδους LFP για την παραγωγή κυψελών μπαταρίας χαμηλού κόστους για την Ευρώπη. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει ακόμη διευκρινίσει πώς ακριβώς θα μπορούσαν να είναι αυτές οι συνεργασίες.
«Έχουμε συνομιλίες με κινεζικές εταιρείες, που θα αναπτύξουν την κάθοδο LFP μαζί μας και θα τις παράγουν για την Ευρώπη», δήλωσε στο Reuters ο Wonjoon Suh, επικεφαλής του τμήματος προηγμένων μπαταριών αυτοκινήτων στην LGES αλλά δεν κατονόμασε τους πιθανούς προμηθευτές.
«Εξετάζουμε διάφορα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης κοινών επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της σύστασης κοινών επιχειρήσεων και της υπογραφής μακροπρόθεσμων συμφωνιών προμήθειας».
Προκειμένου να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, απαιτούν τώρα όλο και περισσότερο φθηνότερες κυψέλες LFP.
Σύμφωνα με τον Suh, η LGES διερευνά επί του παρόντος τρεις τοποθεσίες για την κατασκευή των καθόδων LFP με τους Κινέζους εταίρους της. Αυτές λέγεται ότι είναι το Μαρόκο, η Φινλανδία και η Ινδονησία.
Ο δηλωμένος στόχος, είναι η LGES να μειώσει το κόστος κατασκευής των μπαταριών LFP εντός τριών ετών. Στο παρελθόν, οι νοτιοκορεάτες κατασκευαστές κυψελών και οι προμηθευτές τους, είχαν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό σε χημείες κυττάρων, που περιέχουν νικέλιο, όπως το NMC (νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) ή το NCA (νικέλιο, κοβάλτιο και οξείδιο αλουμινίου).
Από την άλλη πλευρά, ο τομέας των φθηνότερων μπαταριών LFP (φωσφορικό σίδηρο λιθίου), έχει καταληφθεί από κινεζικές εταιρείες και το υποτιθέμενο μειονέκτημα των μπαταριών LFP, η χαμηλότερη ενεργειακή τους πυκνότητα, σταδιακά μειώθηκε.
Σύμφωνα με την SNE Research, οι μεγαλύτεροι παραγωγοί καθόδων LFP στον κόσμο είναι οι Hunan Yuneng New Energy Battery Material, Shenzhen Dynanonic και Hubei Wanrun New Energy Technology όλες από την Κίνα.
Ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών CATL κάνει επίσης ένα μεγάλο μέρος του τζίρου του με κυψέλες LFP. Και η BYD βασίζεται αποκλειστικά σε μπαταρίες LFP, που έχουν αναπτυχθεί στο εσωτερικό.
Στην Ευρώπη όπως και στη Νότια Κορέα, το επίκεντρο είναι εδώ και πολύ καιρό η κυτταρική χημεία, με την υψηλότερη δυνατή ενεργειακή πυκνότητα. Ως εκ τούτου, η Stellantis χρησιμοποιεί κυψέλες LFP από τον κινέζο προμηθευτή Svolt στα μικρά ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Η κοινοπραξία ACC (Stellantis, Mercedes-Benz, TotalEnergies) διέκοψε τα κατασκευαστικά έργα για τα εργοστάσια κυψελών στο Kaiserslautern και στο Termoli προκειμένου να επαναξιολογήσει τη σχεδιαζόμενη τεχνολογία κυψελών, πιθανώς υπέρ των κυψελών LFP. Η Renault ξεκίνησε επίσης τις κυψέλες LFP στις αρχές Ιουλίου, κάτι που προηγουμένως είχε αποκλειστεί.
Εκτός από την CATL, η LGES λέγεται επίσης ότι είναι ένας από τους προμηθευτές LFP της γαλλικής εταιρείας, με τα πρώτα Renault με μπαταρίες LFP, να αναμένεται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2026.