Η JLR (Jaguar Land Rover), θα επενδύσει 18 δισεκατομμύρια λίρες στο ηλεκτρικό της μέλλον τα επόμενα πέντε χρόνια, 3 δισεκατομμύρια λίρες περισσότερες, από ό,τι είχε αρχικά ανακοινώσει τον Απρίλιο του 2023. Αυτό οφείλεται κυρίως, στο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να συνεχίσει να παράγει μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να μετατραπεί το εργοστάσιο στο Halewood (Ηνωμένο Βασίλειο), σε μια αμιγώς ηλεκτρική εγκατάσταση παραγωγής. Το εργοστάσιο κινητήρων του Wolverhampton, το οποίο παράγει επί του παρόντος κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα κατασκευάζει ηλεκτρικές μονάδες κίνησης και πακέτα μπαταριών, για την επόμενη γενιά οχημάτων της JLR.
Τον Φεβρουάριο του 2024, η JLR ανακοίνωσε ότι απομακρύνεται από τον στόχο της να λανσάρει έξι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2026 και αντ’ αυτού θα επικεντρωθεί στα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, έχει επιβραδυνθεί. Το Autocar γράφει ότι ο CFO της JLR Richard Molyneux είπε σε αναλυτές στην ημέρα επενδυτών της εταιρείας τον Ιούνιο: «Μέχρι να κερδίσει σωστά μια τεχνολογία συστήματος μετάδοσης κίνησης παγκοσμίως, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε πολλαπλούς κινητήρες ταυτόχρονα και έτσι αυτό πιθανότατα θα αυξήσει τις επενδύσεις».
Συγκεκριμένα, η JLR σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον μισό δισεκατομμύριο φέτος, αυξάνοντας την προγραμματισμένη επένδυση από τρία σε 3,5 δισ. λίρες. Στα επόμενα χρόνια, αναμένει να αυξήσει τις επενδύσεις κατά ένα δισεκατομμύριο λίρες ετησίως. Οι περισσότερες από τις επενδύσεις, συγκεκριμένα το 65 τοις εκατό, από τώρα έως το 2028, έχουν προγραμματιστεί για την ηλεκτρική κινητικότητα, είπε ο Molyneux.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ανήκει στον Ινδικό Όμιλο Tata, αναθεώρησε τον «οδικό της χάρτη» νωρίτερα φέτος και θέλει να κυκλοφορήσει μόνο τέσσερα BEV μέχρι το 2026. Αυτά περιλαμβάνουν το Range Rover Electric SUV και το ηλεκτρικό Range Rover Sport.
Και τα δύο βασίζονται στην πλατφόρμα MLA, η οποία υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά και ηλεκτρικούς κινητήρες μπαταρίας. Τα τεχνικά δεδομένα για ένα μοντέλο BEV που βασίζεται σε αυτήν την πλατφόρμα, δεν είναι ακόμη γνωστά. Ωστόσο, η JLR πιθανότατα θα δημοσιεύσει λεπτομέρειες σύντομα, καθώς το ηλεκτρικό της SUV θα κυκλοφορήσει φέτος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, το Range Rover Electric, αναμένεται να είναι το πρώτο που θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα, καθώς ο κατασκευαστής έχει τονίσει ότι είναι διατεθειμένος να καθυστερήσει το λανσάρισμα για να το τελειοποιήσει. Αυτό που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι, σύμφωνα με το Autocar, η JLR ισχυρίζεται ότι έχει περίπου 38.000 προπαραγγελίες για το Range Rover Electric.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για δύο (ή τρία) ηλεκτρικά μοντέλα Jaguar που θα χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική BEV JEA, η οποία είναι συντομογραφία της Jaguar Electrified Architecture. Δεν υπάρχουν ακόμη λεπτομέρειες για αυτά τα αυτοκίνητα. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η πλήρως ηλεκτρική Jaguar I-Pace, το μοναδικό ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, δεν θα παράγεται πλέον το 2025.
Μόλις τον περασμένο μήνα, η JLR, αναβίωσε επίσης το εμπορικό σήμα Freelander για μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτά θα βασίζονται σε μια πλατφόρμα από τον Κινέζο συνεργάτη της Chery, πιθανώς την Chery E0X. Τα οχήματα θα κατασκευαστούν για την κοινοπραξία 50:50 CJLR (Chery-JLR) και προς το παρόν, θα πωλούνται μόνο στην Κίνα με την επωνυμία Freelander.
Προορίζονται επίσης να εξαχθούν σε όλο τον κόσμο αργότερα, πρόσθεσε η JLR. Προηγουμένως, η JLR επιβεβαίωσε ότι θα χρησιμοποιούσε τις αρθρωτές πλατφόρμες M3X και E0X της Chery για μελλοντικά αυτοκίνητα με ηλεκτρικές μπαταρίες.
Πηγή: electrive.com , jaguarlandrover.com