Η ύπαρξη λιγότερων κινούμενων εξαρτημάτων, καθιστά ένα ηλεκτρικό όχημα πιο μηχανικά αξιόπιστο από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν χρειάζονται αλλαγή λαδιών, τα τακάκια των φρένων τους διαρκούν περισσότερο και οι ηλεκτροκίνητες μονάδες, απαιτούν λιγότερη προσοχή από τους θερμικούς κινητήρες. Αυτό φαίνεται να ισχύει όπως φαίνεται από την Tesla, η οποία πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα και έχει το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, σύμφωνα με το Consumer Reports.
Αυτή η ανάλυση από την CR, εξέτασε το κόστος συντήρησης μετά την εξάντληση των πρώτων ετών της εγγύησης. Εξέτασε τα από την τσέπη έξοδα που έκαναν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην Ετήσια Auto Survey του 2023, για να τηρήσουν το χρονοδιάγραμμα συντήρησης.
Το παρακάτω γράφημα χρησιμοποιεί δεδομένα για το κόστος συντήρησης για συγκεκριμένες επωνυμίες για 12 μήνες, παρουσιάζοντας δύο στοιχεία για κάθε επωνυμία: το κόστος ενός έως πέντε ετών και το κόστος έξι έως δέκα ετών.
Το κόστος συντήρησης της Tesla ήταν το χαμηλότερο και για τις δύο περιόδους, ακολουθούμενο από την Buick και την Toyota. Οι premium γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Audi, Mercedes-Benz και Porsche ήταν όλες στο κάτω μέρος του πίνακα, αλλά η χειρότερη ήταν η Land Rover, ειδικά στο διάστημα έξι έως δέκα ετών.
Σύμφωνα με τον Steven Elek, τον αναλυτή CR που συγκέντρωσε τα δεδομένα, «Η διαφορές στη συντήρηση ενός αυτοκινήτου κατά μέσο όρο μεταξύ ορισμένων μοντέλων, μπορεί να είναι χιλιάδες σε ένα χρονικό διάστημα δέκα ετών. Επίσης, τα ακριβά πολυτελή οχήματα είναι συχνά αρκετά ακριβά στη συντήρηση με την πάροδο του χρόνου».
Ολοκλήρωσε λέγοντας «Εάν σκέφτεστε ένα πολυτελές μοντέλο, ίσως είναι συνετό να αγοράσετε ένα από μια εγχώρια εταιρεία, που μπορεί να έχει χαμηλότερο κόστος συντήρησης και επισκευής», επισημαίνοντας τα κακά αποτελέσματα των γερμανικών εταιρειών.
Η γερμανική μάρκα με το χαμηλότερο κόστος συντήρησης ήταν η Volkswagen. Είναι επίσης ενδιαφέρον να σημειωθεί πόσο χαμηλότερα στη λίστα είναι η Lexus σε σύγκριση με την Toyota. Είναι προϊόντα της ίδιας εταιρείας, ωστόσο σε ένα Lexus θα κοστίσει περισσότερο η συντήρηση, ακόμη και με το θρυλικό ρεκόρ αξιοπιστίας της μάρκας.
Τώρα, παρόλο που τα EV έχουν λιγότερα είδη συντήρησης και είναι γενικά αρκετά αξιόπιστα, εννοείται ότι χρειάζονται συντήρηση. Εκτός από το τι τα τροφοδοτεί, έχουν πολλά κοινά με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, επομένως πρέπει να αλλάζετε το υγρό φρένων κάθε δύο χρόνια, τα φίλτρα αέρα καμπίνας κάθε χρόνο και το ψυκτικό κάθε πέντε χρόνια, μεταξύ άλλων.
Το πρόγραμμα συντήρησης είναι διαφορετικό από μοντέλο σε μοντέλο, επομένως θα πρέπει να ακολουθείτε τις οδηγίες που ορίζει ο κατασκευαστής. Τα ελαστικά σε ένα EV μπορεί επίσης να φθείρονται γρηγορότερα λόγω του επιπλέον βάρους τους, αλλά υπάρχουν ειδικά ελαστικά EV, που μετριάζουν σε κάποιο βαθμό την φθορά.
Επίσης εάν τρακάρετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κοστίσει περισσότερο η επισκευή του, από ένα αντίστοιχο θερμικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με ασφαλιστικά δεδομένα, ο μέσος λογαριασμός επισκευής για ένα Tesla το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν 6.066 $, δηλαδή 1.363 $, ή σχεδόν 30% περισσότερο από ένα μέσο αυτοκίνητο που καίει καύσιμα.
Πηγή: insideevs.com