Η Nio πρόσθεσε ένα νέο κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα των SUV της. Το EL8 διατίθεται μόνο ως εξαθέσιο και έχει υψηλή βαθμολογία, όσον αφορά την άνεση και την ευρυχωρία του για τους επιβάτες. Υπάρχει επίσης καλύτερη τεχνολογία φόρτισης DC από ό,τι στο προηγούμενο Nio.
Με τα EL6 και EL7 (παλαιότερα διαθέσιμα ως ES8), η Nio διαθέτει ήδη δύο μοντέλα SUV προς πώληση στην Ευρώπη, ένα στην ανταγωνιστική μεγάλου όγκου μεσαία κατηγορία και ένα στην κατηγορία πολυτελούς έκδοσης. Το EL8 μήκους σχεδόν 5,10 μέτρων συμπληρώνει τώρα αυτήν την κατηγορία πολυτελείας με τη δική του προσέγγιση: ενώ το EL7 μήκους 4,91 μέτρων είναι ένα κλασικό πενταθέσιο και μεγάλο πορτμπαγκάζ, το EL8 διατίθεται μόνο ως εξαθέσιο σε δύο παραλλαγές. Δύο άνετα μεμονωμένα καθίσματα είναι τοποθετημένα στη δεύτερη σειρά και υπάρχουν δύο ακόμη καθίσματα στο πίσω μέρος.
Όπως το EL7 και το μεγάλο σαλόνι ET7, το νέο EL8 βασίζεται επίσης στο λεγόμενο NPB, το «Nio Platform B», αντίθετα τα μικρότερα μοντέλα ET5, ET5 Touring και EL6 χρησιμοποιούν το «Nio Platform C», ή NPC για συντομία. Οι (εναλλάξιμες) μπαταρίες είναι ίδιες και για τις δύο πλατφόρμες, αλλά το σύστημα μετάδοσης κίνησης διαφέρει: τα μοντέλα NPC έχουν απόδοση 490 PS, ενώ η μεγάλη σειρά NPB προσφέρει 653 PS.
Η ισχύς μοιράζεται μεταξύ ενός κινητήρα μόνιμου μαγνήτη 245 PS στον μπροστινό άξονα και ενός κινητήρα επαγωγής 408 PS στο πίσω μέρος. Οι δύο διαφορετικές αρχές λειτουργίας, επιλέχθηκαν έτσι ώστε ο επαγωγικός κινητήρας να μπορεί να απενεργοποιείται χωρίς συμπλέκτη και απώλειες όταν απαιτείται, ενώ ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας στο μπροστινό μέρος, λειτουργεί συνεχώς.
Με άλλα λόγια, σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης, το μεγάλο EL8 μπορεί να γίνει ένα αμιγώς προσθιοκίνητο όχημα. Όπως εξηγεί ο Benjamin Steinmetz, Product Experience Director Europe, σε μια συνέντευξη στο electrive στο περιθώριο της οδηγικής παρουσίασης, αυτό μπορεί να συμβαίνει όταν το όχημα ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο με cruise control. «Ωστόσο, μόλις το όχημα επιταχύνει δυναμικά, ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα εμπλέκεται, έτσι ώστε να έχουμε κίνηση σε όλους τους τροχούς για οδηγική ευστάθεια», λέει ο Steinmetz.
Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός πραγματικά δεν αισθάνεται ποιος κινητήρας είναι ενεργός αυτή τη στιγμή, αφού οι αλλαγές είναι ρυθμισμένες και γίνονται ανεπαίσθητα. Η απόκριση των κινητήρων εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης. Στο Nio, οι λειτουργίες Eco, Comfort, Individual, Sport και Sport+ είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, ειδικά όσον αφορά την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού.
Ακόμα και στο Eco mode, το αυτοκίνητο δεν είναι εντελώς ισχαιμικό, αλλά στη λειτουργία Sport ή ακόμα και Sport+, το SUV των 2,6 τόνων αντιδρά πολύ πιο άμεσα. Οι τρόποι οδήγησης δεν προσαρμόζουν μόνο την κίνηση, αλλά και το τιμόνι και την ανάρτηση. Παρεμπιπτόντως, αν πατήσετε για λίγο και κρατήσετε πατημένα τα δύο εξωτερικά κουμπιά του τιμονιού, μπορείτε να μεταβείτε απευθείας στη λειτουργία Sport+ – και ξανά, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε την οθόνη αφής. Πρακτικό εάν θέλετε εν συντομία πιο σπορ συμπεριφορά επιτάχυνσης, για έναν ελιγμό προσπέρασης.
Ανεξάρτητα από τις υψηλές επιδόσεις, το EL8 είναι μάλλον άνετο, καθώς το όχημα τοποθετείται ως οικογενειακό SUV. Έτσι, η Nio άλλαξε την ανάρτηση αέρα από σύστημα μονού θαλάμου σε δύο θαλάμους, γεγονός που επιτρέπει τον ακριβέστερο έλεγχο της απόσβεσης ανάκαμψης και συμπίεσης. Ακόμη και με τους τροχούς 21 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας – το Nio προσφέρει επίσης τροχούς 22 ιντσών στο EL8 για πρώτη φορά – η άνεση της ανάρτησης είναι εξαιρετικά καλή. Στις λειτουργίες Sport, είναι λίγο πιο σταθερό και άμεσο, αλλά όχι πραγματικά σπορ.
Το EL8 είναι, φυσικά, συμβατό με τους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών της Nio, τους λεγόμενους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών – υπάρχουν επί του παρόντος 51 από αυτούς στην Ευρώπη, 17 από τους οποίους βρίσκονται στη Γερμανία. Ανάλογα με την παραγωγή του διαθέσιμου σταθμού ανταλλαγής ισχύος, η μπαταρία EL8 μπορεί να αλλάξει σε πέντε (γενιά 2) ή τρία (γενιά 3) λεπτά. Και η μπαταρία μπορεί επίσης να φορτιστεί μέσω σύνδεσης CCS.
Παλαιότερα, η μεγάλη μπαταρία Nio με καθαρό 100 kWh/90 kWh μπορούσε να φορτιστεί με μέγιστο 140 kW, με αποτέλεσμα χρόνους φόρτισης σχεδόν 40 λεπτών από 10 έως 80%. Η τεχνολογία φόρτισης που είναι εγκατεστημένη στο EL8 επιτρέπει τώρα έως και 185 kW σε σταθμούς φόρτισης με ρεύμα αιχμής φόρτισης 500 αμπέρ με πανομοιότυπες μπαταρίες.
Όπως και με την αγορά της μπαταρίας, ο πελάτης πρέπει να αποφασίσει κατά την παραγγελία εάν θέλει την μπαταρία 75 kWh με κυψέλες LFP για αυτονομία 390 χιλιομέτρων WLTP ή την μπαταρία 100 kWh με χημεία κυψελών NMC για 510 χιλιόμετρα.
Το EL8 έρχεται στάνταρ με την έκδοση Banyan (όπως αποκαλεί το λειτουργικό της σύστημα η Nio) 2.3.5 κατά την έναρξη της παράδοσης στα μέσα Σεπτεμβρίου. τα άλλα μοντέλα θα λάβουν αυτήν την έκδοση μέσω ενημέρωσης OTA. Ο Product Manager Steinmetz τονίζει με περηφάνια ότι αυτή η έκδοση περιέχει 30 παγκόσμιες βελτιώσεις και πάνω από 100 ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά. Όλα τα μοντέλα εκτός από το EL8 θα λαμβάνουν «One-Pedal Driving» στο μέλλον.
Υπάρχει επίσης μια «Οθόνη υγείας μπαταρίας» καθώς και νέα δρομολόγηση EV για προγραμματισμό φόρτισης και βελτιωμένη πρόβλεψη εύρους. Η εφαρμογή καραόκε είναι επίσης νέα. Ωστόσο, το νέο πρόγραμμα περιήγησης ιστού και η ροή βίντεο μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μέσω hotspot smartphone. Με την τελευταία ενημέρωση, το Nomi συνδέεται επίσης με το AI του ChatGPT.
Στο εσωτερικό, το EL8 εντυπωσιάζει με την καλή κατασκευή και την τυπική σχεδίαση Nio. Η διάταξη με τη μικρή οθόνη του οδηγού και την όρθια οθόνη αφής στο κέντρο είναι πλέον γνωστή από τη μάρκα, ενώ οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, η επαγωγική βάση φόρτισης και ο ενσωματωμένος επιλογέας ταχυτήτων βρίσκονται επίσης και σε άλλα μοντέλα της Nio σε ελαφρώς προσαρμοσμένη μορφή. Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, αλλά χωρίς το κλασικό ντουλαπάκι, ο αποθηκευτικός χώρος είναι μάλλον περιορισμένος. Υπάρχουν ακόμα θήκες στις πόρτες και ένα ράφι κάτω από την ελεύθερη αιωρούμενη κεντρική κονσόλα.
Υπάρχουν δύο άνετα ατομικά καθίσματα στη δεύτερη σειρά. Στη βασική έκδοση, το καθένα έχει ψηλό υποβραχιόνιο προς το κέντρο (με ενσωματωμένη ποτηροθήκη), με ελεύθερη δίοδο προς την τρίτη σειρά μεταξύ τους. Το μοντέλο «Executive» καταργεί τα υποβραχιόνια και το διάδρομο, καθώς έχει τη δική του κεντρική κονσόλα. Διαθέτει δύο επαγωγικά επιθέματα φόρτισης για smartphone και ένα μικρό ψυγείο. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: εάν δεν απαιτούνται δροσερά ποτά, η θήκη μπορεί επίσης να θερμανθεί έως και 50 βαθμούς, για να διατηρείται ζεστό το φαγητό μέχρι το πρώτο διάλειμμα για φόρτιση, για παράδειγμα. Στην έκδοση «Executive», υπάρχει ένα κουμπί στα πίσω καθίσματα για να αναδιπλώνονται τα καθίσματα προς τα κάτω και να επιτρέπεται η πρόσβαση στα δύο πίσω καθίσματα.
Πηγή: electrive.com