Η Polestar ξεκίνησε την παραγωγή του Polestar 3 στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ στη Νότια Καρολίνα. Αυτό κάνει το ηλεκτρικό SUV το πρώτο που παράγεται σε δύο ηπείρους. Ωστόσο, η αμερικανική παραγωγή, δεν έχει μεγάλη απόκλιση από την Κίνα, αφού η Polestar Technology έχει τώρα ανοίξει τα κεντρικά της γραφεία στο Nanjing.
Το εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα, κατασκευάζει το e-SUV για πελάτες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, συμπληρώνοντας την παραγωγή στο Chengdu της Κίνας, η οποία λειτουργεί από τον Φεβρουάριο του 2024. Ωστόσο, η αμερικανική παραγωγή δεν αποτελεί κάποια αντίδραση στους ειδικούς δασμούς της ΕΕ στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, αλλά είχε ήδη προγραμματιστεί εκ των προτέρων, η πλήρης παραγωγή με κατασκευή αμαξώματος, αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών και άλλα ανταλλακτικά προμηθευτών.
Η παραγωγή στις ΗΠΑ, δεν πραγματοποιείται σε εργοστάσιο που ανήκει στην Polestar ή, όπως στην Κίνα, σε εργοστάσιο που ανήκει στη μητρική εταιρεία Geely, αλλά στη Volvo. Η σουηδική εταιρεία, λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια εργοστάσιο στο Ridgeville κοντά στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας. Το μοντέλο εσωτερικής καύσης S60 κατασκευάστηκε αρχικά εκεί, αλλά το ηλεκτρικό SUV EX90 βγαίνει πλέον από τη γραμμή παραγωγής. Το Polestar 3 μοιράζεται την πλατφόρμα και μεγάλο μέρος της τεχνολογίας με το EX90.
Η σουηδο-κινεζική μάρκα, αποκάλυψε το πρώτο της ηλεκτρικό SUV τον Οκτώβριο του 2022. Η παραγωγή επρόκειτο στην πραγματικότητα να ξεκινήσει το 2023, αλλά προβλήματα λογισμικού, καθυστέρησαν τη σειρά παραγωγής του Polestar 3 και του αδελφού του μοντέλου, του Volvo EX90. Αρχικά, επρόκειτο να βγει από τη γραμμή παραγωγής στο Chengdu από τα μέσα του 2023. Αυτό καθυστέρησε μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024.
Τα πιο σημαντικά δεδομένα για το όχημα εν συντομία: το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε από την αρχή ως Polestar αποδίδει 490 PS στην έκδοση με δύο κινητήρες με μέγιστη ροπή 840 Nm. Με το προαιρετικό Performance Package, η συνολική ισχύς είναι 517 PS και 910 Nm. Τον Ιούνιο, η εταιρεία παρουσίασε μια πισωκίνητη έκδοση με ισχύ 299 PS ως βασικό μοντέλο στο Ηνωμένο Βασίλειο, με μείωμένη την αρχική τιμή, σε λιγότερο από 70.000 λίρες. Η μπαταρία έχει ονομαστική χωρητικότητα 111 kWh και για τα τρία συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω ενσωματωμένου φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW ή μέσω συνεχούς ρεύματος έως 250 kW. Όπως το EX90, το Polestar 3 θα είναι επίσης εξοπλισμένο με τον φορτιστή του για αμφίδρομη φόρτιση. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι επίσης δυνατή η προσφορά λειτουργιών από όχημα σε δίκτυο στο μέλλον.
«Η κατασκευή του μοντέλου στις ΗΠΑ, είναι ένα κρίσιμο βήμα για εμάς. Τώρα προσφέρουμε στους πελάτες στην Αμερική ένα ηλεκτρικό SUV που κατασκευάζεται στην Αμερική. Η εξαγωγή του, που παράγεται από τη Νότια Καρολίνα στην Ευρώπη, θα ενισχύσει τις δραστηριότητές μας σε ευρύτερο πεδίο», λέει ο διευθύνων σύμβουλος Thomas Ingenlath. «Το Polestar 3 έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές από τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, με έντονο το ενδιαφέρον των πελατών για test drive».
Η εταιρεία επιβεβαιώνει επίσης την πρόθεσή της να διαφοροποιήσει περαιτέρω το «ευρύτερο κατασκευαστικό της αποτύπωμα». Από τα μέσα του 2025, το crossover Polestar 4 θα κατασκευάζεται επίσης στη Νότια Κορέα. Η παραγωγή από τον κατασκευαστή Renault Korea Motors στο Busan, ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2023. Το Polestar 4 που βασίζεται στην πλατφόρμα Geely SEA κατασκευάζεται επί του παρόντος στον κόλπο Hangzhou στην Κίνα.
Με τις άλλες εγκαταστάσεις παραγωγής εκτός Κίνας, η εταιρεία διευρύνει τη βάση της, αλλά δεν γυρίζει την πλάτη της στην Κίνα. Η Polestar Technology ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της στο Nanjing της Κίνας, με το άνοιγμα των κεντρικών της γραφείων.
Η Polestar Technology, είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar και της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας DreamSmart Group, η οποία αναπτύσσει ένα λειτουργικό σύστημα για τα αυτοκίνητα Polestar που πωλούνται στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών εντός αυτοκινήτου και υπηρεσιών ροής και λογισμικού ευφυούς οχήματος.
Πηγή: polestar.com