Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του Prius, του πρωτοποριακού υβριδικού βενζινοηλεκτρικού της, η Toyota προχωρά στη μετατροπή των περισσότερων και τελικά ίσως όλων, των οχημάτων της σειράς Toyota και Lexus σε μοντέλα μόνο υβριδικά, ανέφεραν δύο στελέχη της Toyota στο Reuters. Η Τοyota προωθεί μια στρατηγική «πολλαπλών δρόμων» που περιλαμβάνει ΕV, υβριδικά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Η επίμονη στάση της Toyota στα υβριδικά έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), είναι μέρος μιας ευρύτερης σκέψης της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, προς την επικρατούσα βιομηχανία και την επικρατούσα αισιοδοξία, ότι όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά στο άμμεσο μέλλον. Πολλά από τα υβριδικά μοντέλα, θα είναι επίσης πιθανότατα plug-in υβριδικά με μεγαλύτερη μπαταρία, σύμφωνα με έγκυρες πηγές.
«Στο μέλλον, σχεδιάζουμε να αξιολογήσουμε, αν το να προχωρήσουμε αποκλειστικά με υβριδικά έχει νόημα», δήλωσε στο Reuters ο Ντέιβιντ Κριστ, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota στη Βόρεια Αμερική. Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, δήλωσε τον Ιανουάριο, πως κατά την εκτίμησή του, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων θα υπερβεί οριακά το 30%.
Η υβριδική στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας, στοχεύει να εδραιώσει την ήδη δεσπόζουσα θέση της, σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει βρει νέα πνοή, καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται, εν μέρει λόγω των υψηλών τιμών και των δυσκολιών στη φόρτιση.
Τα υβριδικά της Toyota, δεν χρειάζονται φόρτιση και εναλλάσσονται απρόσκοπτα μεταξύ βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας, ή χρησιμοποιούν και τα δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Τα plug-in υβριδικά της, μπορούν να φορτιστούν και συνήθως διανύουν περίπου 65 χλμ, με την ισχύ της μπαταρίας, όπως ένα EV, πριν απαιτηθούν να λειτουργήσουν οι βενζινοκινητήρες τους.
Η υβριδική στρατηγική, θα δώσει επίσης στην Toyota μοναδικά πλεονεκτήματα στη συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο σκληρούς περιορισμούς εκπομπών άνθρακα των ΗΠΑ, δήλωσαν στελέχη της Toyota και ειδικοί του κλάδου. Τα νέα πρότυπα εκπομπών, τίθενται σε ισχύ από το έτος 2027 και θα ισχύουν έως το 2032.
Εκτός από τα υβριδικά, η εταιρεία, στοχεύει να μετατρέψει περίπου το 30% του παγκόσμιου στόλου της σε EV έως το 2030, εστιάζοντας σε έναν μικρό αριθμό πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων υπαρχόντων μοντέλων με κορυφαίες πωλήσεις, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota. Η Toyota είχε ανακοινώσει προηγουμένως σχέδια για επένδυση 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέες μπαταρίες και πλατφόρμες EV.
Η Toyota, έχει στόχο να αναπτύξει υβριδικά με διαφορετικό τρόπο. Αντί να ξεκινήσει με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και να προσθέσει μια μπαταρία, σχεδιάζει να ξεκινήσει με τη νέα πλατφόρμα EV και να προσθέσει μικροσκοπικούς κινητήρες, για να δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική υβριδική επιλογή.
Πηγή: ot.gr