Η Avatr δεν εστιάζει πλέον αποκλειστικά σε μονάδες BEV. Η μάρκα αυτοκινήτων από τις Changan, CATL και Huawei παρουσίασε το σύστημα μετάδοσης επέκτασης αυτονομίας Kunlun, με το οποίο πρόκειται να εξοπλιστούν τρία μοντέλα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ξεκινώντας με το SUV Avatr 07.
Η Avatr διαθέτει επί του παρόντος τρία μοντέλα με ηλεκτρική μπαταρία: το SUV τύπου κουπέ Avatr 11 ήταν το πρώτο, ακολουθούμενο από το ηλεκτρικό σαλούν Avatr 12. Φέτος, η μάρκα παρουσίασε στη συνέχεια το crossover Avatr 07 SUV, ως ανταγωνιστή του Tesla Model Y στην αγορά.
Στην πρεμιέρα του 07 τον Μάιο, ανακοινώθηκε ότι είχε προγραμματιστεί μια παραλλαγή με πρόσθετη επέκταση εμβέλειας εκτός από την έκδοση BEV. Τα άλλα δύο μοντέλα που πιθανότατα θα λάβουν το range extender μέχρι το τέλος του έτους, είναι τα Avatr 11 και 12, λόγω της έλλειψης άλλων μοντέλων στη σειρά.
Η μπαταρία για την έκδοση EREV (Extended Range Electric Vehicle) προέρχεται από την CATL. Η μπαταρία EREV λέγεται ότι έχει ενεργειακό περιεχόμενο 39 kWh και επιτρέπει μια ηλεκτρική αυτονομία μπαταρίας 245 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο CLTC. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με 3C (σε αυτή την περίπτωση πολύ πάνω από 100 kW στο μέγιστο) και ο χρόνος φόρτισης από 30 έως 80 τοις εκατό καθορίζεται ως 15 λεπτά.
Χάρη στην τεχνογνωσία της CATL, η μπαταρία έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγει ένα πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά με άλλα EREV: απότομη πτώση της απόδοσης όταν το επίπεδο φόρτισης είναι χαμηλό.
Σύμφωνα με την Avatr, η μπαταρία μπορεί να αποφορτιστεί με ρυθμό αιχμής έως και 9 C όταν είναι πλήρως φορτισμένη και ακόμη και όταν το επίπεδο φόρτισης είναι χαμηλό, ο ρυθμός αποφόρτισης θα πρέπει να είναι ακόμα 7,7 C (273 kW). Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας του Avatr 07 EREV έχει ισχύ 314 PS, θα πρέπει να μπορεί να παρέχει πλήρη ισχύ ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης 136 PS είναι επί του αυτοκινήτου ως επέκταση εμβέλειας. Με γεμάτο ρεζερβουάρ και γεμάτη μπαταρία, η συνολική αυτονομία θα πρέπει να είναι 1.152 χιλιόμετρα σύμφωνα με το CLTC. Η αυτονομία επομένως αυξάνεται σημαντικά με το σύστημα EREV.
Η Avatr παρέδωσε συνολικά 31.663 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, με 32.655 οχήματα να παραδόθηκαν μόνο μέχρι τον Ιούλιο του 2024. Ωστόσο, μεταξύ των κινεζικών νεοφυών επιχειρήσεων NEV, η Avatr είναι μία από τις εταιρείες με τα χαμηλότερα ποσοστά παράδοσης.
Λόγω της επιτυχίας της Li Auto, η οποία ειδικεύεται στα EREV, νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Leapmotor και η Neta, έχουν ήδη αρχίσει να προσφέρουν EREV εκτός από τα μοντέλα BEV τους και τώρα η Avatr ακολουθεί το παράδειγμά τους. Ωστόσο, εταιρείες όπως η Xpeng και η Nio επιβεβαίωσαν ότι θα παραμείνουν στο στόχο τους μόνο για BEV.
Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Avatr είναι η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία Changan με 40 τοις εκατό. Η CATL κατέχει το 17%, με το υπόλοιπο σε ελεύθερη διασπορά να κατέχεται από επενδυτές. Η Huawei δεν συμμετέχει στην κοινοπραξία, αλλά είναι ένας από τους κύριους προμηθευτές.
Πηγή: cnevpost.com