Η Xpeng αναζητά μια τοποθεσία παραγωγής στην Ευρώπη, υπό το φως των πρόσθετων δασμών της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Επιπλέον, η κινεζική startup, εντείνει τη συνεχιζόμενη συνεργασία της με τη Volkswagen.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Xpeng, He Xiaopeng στο Bloomberg, η Xpeng βρίσκεται στην αρχική φάση της επιλογής μιας τοποθεσίας παραγωγής στην ΕΕ και σχεδιάζει επίσης να δημιουργήσει ένα μεγάλο κέντρο δεδομένων στην Ευρώπη. Αν και δεν είναι σαφές πού ακριβώς θέλει να δημιουργήσει εργοστάσιο η εταιρεία, ο He Xiaopeng δήλωσε ότι η εταιρεία εξετάζει περιοχές με «σχετικά χαμηλούς εργατικούς κινδύνους».
Μία από τις κύριες δεσμεύσεις, θα είναι το κέντρο δεδομένων, «καθώς η αποτελεσματική συλλογή λογισμικού καθίσταται υψίστης σημασίας, για τα έξυπνα χαρακτηριστικά οδήγησης των αυτοκινήτων». Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg, «η Xpeng βλέπει επίσης την τεχνογνωσία της στην τεχνητή νοημοσύνη και τις προηγμένες λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης, να τη βοηθούν να εισβάλει στην Ευρώπη».
«Η πώληση ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων με τεχνητή νοημοσύνη ετησίως, θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για τις εταιρείες που τελικά θα αναδειχθούν νικητές τα επόμενα 10 χρόνια, στα οποία ο οδηγός θα μπορεί να αγγίζει το τιμόνι λιγότερο από μία φορά την ημέρα κατά μέσο όρο μετακίνησης», είπε. «Θα δούμε εταιρείες να κυκλοφορούν τέτοια προϊόντα από το 2025 και η Xpeng θα είναι μεταξύ αυτών». Μόλις τον περασμένο μήνα, η Xpeng ανακοίνωσε σχέδια για ένα αυτόνομο ταξί, που θα κυκλοφορήσει το 2026.
Xpeng: Παράκαμψη των δασμών εισαγωγής της ΕΕ
Η Xpeng δεν είναι η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δημιούργησε κατασκευαστικό αποτύπωμα στην Ευρώπη, καθώς οι BYD, Chery και Zeekr διαθέτουν εργοστάσιο στην γηραιά ήπειρο, το οποίο ελπίζουν ότι θα ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις των αυξημένων δασμών εισαγωγής για τους Κινέζους κατασκευαστές. Άλλοι κατασκευαστές, όπως η MG Motor της SAIC, ψάχνουν να βρουν άλλα κενά, ενώ στην περίπτωση της MG θα εξάγει τα οχήματά της από ένα εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη.
Η τρέχουσα συμφωνία παραγωγής με τη Volkswagen, πιθανότατα θα βοηθήσει επίσης την παραγωγή της στην Ευρώπη, καθώς οι δύο εταιρείες έχουν επεκτείνει τη συμφωνία τεχνικής συνεργασίας τους στην αρχιτεκτονική E/E, πράγμα που σημαίνει ότι και οι δύο εταιρείες, θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τους ίδιους προμηθευτές.
Στην πραγματικότητα, οι δύο εταιρείες καταβάλλουν επί του παρόντος μεγάλες προσπάθειες για να μάθουν οι μηχανικοί τους ο ένας από τον άλλο. Σε συνέντευξή του στο CNBC, ο συμπρόεδρος της Xpeng, Brian Gu, είπε ότι εκατοντάδες μέλη του προσωπικού της Volkswagen, περνούν χρόνο στο Xpeng, καθώς οι εταιρείες εργάζονται για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την κινεζική αγορά. Ενώ η VW δεν σχολίασε τη συνέντευξη, ο Gu δήλωσε ότι οι Γερμανοί μηχανικοί περνούσαν πολύ χρόνο στα γραφεία της startup.
Πηγές: bloomberg.ca , cnbc.com