Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Το Smart #5 είναι ένα ηλεκτρικό όχημα 800 volt με εντυπωσιακή δυνατότητα γρήγορης φόρτισης και μια πλήρως εξοπλισμένη μπαταρία 100 kWh.

Ακούστε το άρθρο

Είναι επίσημο. Το Smart #5 είναι ένα ηλεκτρικό όχημα 800 volt με εντυπωσιακή δυνατότητα γρήγορης φόρτισης και μια πλήρως εξοπλισμένη μπαταρία 100 kWh. Οπτικά, το ηλεκτρικό SUV, φλερτάρει με τις εκτός δρόμου πτυχές. Έχει μήκος 4,7 μέτρα και ενσαρκώνει την τελική απομάκρυνση της Smart, από την προηγούμενη εστίασή της στα μικρά αυτοκίνητα.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Η Smart παρουσίασε τη νέα της premium «ναυαρχίδα» στην Αυστραλία σήμερα. Μετά το ντεμπούτο του στην Κίνα, το πενταθέσιο Smart, θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη στις αρχές του 2025. Μετά το συμπαγές SUV #1 και το αντίστοιχο SUV coupé #3, το μεσαίο SUV είναι το τρίτο μοντέλο της νεοσύστατης μάρκας. Ως γνωστόν, η Smart είναι πλέον κοινοπραξία μεταξύ του Geely Group και της Mercedes-Benz και κατασκευάζει οχήματα αμιγώς στην Κίνα.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Με το #5, η Smart «ψαρεύει» πελάτες στην κατηγορία των μεσαίων SUV για πρώτη φορά,  καθώς το τεχνικό δελτίο δεδομένων του νέου Smart, είναι ένα πραγματικό χάρμα οφθαλμών.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Στην «καρδιά» του αυτοκινήτου βρίσκεται η πλατφόρμα PMA2+ της Geely με 800 volt και μια μπαταρία 100 kWh εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Υπάρχει επίσης μια επιλογή παραλλαγών, με κίνηση στους πίσω τροχούς ή με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Συγκεκριμένα, υπάρχουν τέσσερις παραλλαγές ισχύος: δύο μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς με 340 ή 363 PS και δύο τετρακίνητα μοντέλα με 587 ή 646 PS.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Ο μπροστινός κινητήρας αποδίδει 224 PS στις εκδόσεις με δύο κινητήρες, ενώ η πίσω μονάδα κάνει τη διαφορά. Στο κορυφαίο μοντέλο, συνεισφέρει 421 PS. Στην άλλη περίπτωση, συνεισφέρει 363 PS. Μέχρι σήμερα, η Smart έχει δώσει μόνο την καλύτερη αυτονομία 740 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την CLTC, χωρίς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες. Η τελική ταχύτητα είναι 200 ​​χλμ/ώρα, με την κορυφαία έκδοση να φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. 

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μπαταρία υποστηρίζει ρυθμό φόρτισης 4 C, που αντιστοιχεί σε ικανότητα φόρτισης DC 400 kW με ενεργειακό περιεχόμενο 100 kWh. Χρειάζονται μόλις 15 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία από το 10 έως το 80%. Επιπλέον, το #5, έχει στάνταρ χωρητικότητα φόρτισης AC 22 kW.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Η Smart δεν ανέφερε στην παγκόσμια πρεμιέρα, εάν θα υπάρχει επίσης μια έκδοση 400 volt του #5 ή και μια μικρότερη μπαταρία για να διαλέξετε. Σύμφωνα με την αίτηση εγγραφής της Κίνας, οι εκδόσεις ενός κινητήρα του πεντάθυρου μοντέλου, θα έχουν μπαταρία LFP.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Αντίθετα, μια μπαταρία NMC θα είναι στάνταρ για τα τετρακίνητα μοντέλα. Υποδηλώνει ότι η Smart θα μπορούσε να προσφέρει μια μικρότερη μπαταρία LFP εκτός από την μπαταρία 100 kWh με χημεία NMC.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Αντίθετα, το συνολικό πακέτο μπορεί να το δει κανείς στην Αυστραλία, με την Geely να συνεισφέρει κυρίως στην τεχνολογία και τη Mercedes στη σχεδίαση. Οι κοντοί πρόβολοι, που προκύπτουν από το μεταξόνιο των 2,90 μέτρων με συνολικό μήκος 4,70 μέτρα, είναι εντυπωσιακοί.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Οι υπόλοιπες διαστάσεις είναι 1.920 χλστ πλάτος και 1.705 χλστ ύψος, σύμφωνα με την κινεζική αναφορά. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 1.530 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Στο δρόμο από το concept στο μοντέλο παραγωγής, το Smart έχει «αδυνατίσει» ως προς την εμφάνιση. Το Smart Concept #5 παρουσιάστηκε στην Auto China τον Απρίλιο του 2024. Το #5 έτοιμο για αγορά είναι αισθητά πιο «γωνιακό». Με ογκώδες πίσω άκρο και θόλους τροχών και εντυπωσιακή προστασία κάτω από το αμάξωμα, το ηλεκτρικό SUV έχει μια περισσότερο φαρδιά εμφάνιση.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Το εσωτερικό διαθέτει δύο ενσωματωμένες οθόνες OLED στο πιλοτήριο, οι οποίες τροφοδοτούνται από ένα τσιπ AMD V2000 και προσφέρουν πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την τεχνητή νοημοσύνη, ειδικά από τον ειδικό στη τεχνητή νοημοσύνη Cerence. Το εργαλείο AI έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στον οδηγό και τους επιβάτες να εμπλακούν με τον εικονικό βοηθό στο όχημα σε «διασκεδαστικές συνομιλίες».

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

«Με αυτό το νέο όχημα, επεκτείνουμε σε ένα νέο τμήμα της αγοράς, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή μας στην ποιότητα, την καινοτομία και ανταποκρινόμενοι στις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας», δήλωσε ο Dirk Adelmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Europe.

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

«Καθώς συνεχίζουμε να διευρύνουμε τη σειρά προϊόντων μας, παραμένουμε επικεντρωμένοι στην παροχή διαφορετικών λύσεων μετακίνησης, που καλύπτουν διαφορετικούς τρόπους ζωής και προτιμήσεις στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Αυτό το όχημα αντιπροσωπεύει όχι μόνο ένα νέο επίπεδο premium, αλλά και μια ευκαιρία να εξερευνήσετε νέες δυνατότητες στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας».

Smart #5: Ήρθε και «τα σπάει» στην premium μεσαία κατηγορία

Η Smart εξακολουθεί να «κρύβει» την τιμή. Ωστόσο, ο κατασκευαστής διατήρησε την προοπτική μιας αρχικής τιμής κάτω των 50.000 ευρώ στην Auto China. Ωστόσο, είναι πιθανό ότι αυτή δεν θα είναι η έκδοση 800 volt του πενταθέσιου, αλλά μια έκδοση ενός κινητήρα με αρχιτεκτονική 400 volt και μπαταρία LFP.

Πηγές: electrive.com , media.smart.com

abb_img