Στις 4 Σεπτεμβρίου, ο Όμιλος Mercedes-Benz ανακοίνωσε την πρόθεσή του να επενδύσει περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια γιουάν (2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) με τοπικούς συνεργάτες για να επεκτείνει τη σειρά προϊόντων του στην Κίνα. Από το 2025, η Mercedes-Benz θα ξεκινήσει την παραγωγή του αποκλειστικά ηλεκτρικού μοντέλου CLA με μακρύ μεταξόνιο για την Κίνα, του SUV GLE με μακρύ μεταξόνιο και ενός νέου πολυτελούς ηλεκτρικού MPV που βασίζεται στην πλατφόρμα VAN.EA.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται με φόντο το πιθανό κλείσιμο του εργοστασίου της Volkswagen στη Γερμανία και τους πρόσφατους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά EV. Έρχεται επίσης μετά από δύο τεράστιες επενδύσεις που ανακοινώθηκαν από τις συναδέλφους γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen Group και BMW AG τον Απρίλιο.
Έχει αναφερθεί ότι πάνω από 10 δισεκατομμύρια γιουάν (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) θα διατεθούν για τις λειτουργίες επιβατικών οχημάτων, ενώ περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια γιουάν (550 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) θα επενδυθούν σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Αυτά τα νέα μοντέλα εγχώριας παραγωγής θα κατασκευάζονται από τις υπάρχουσες κοινοπραξίες Mercedes, Beijing Benz (κοινοπραξία με BAIC) και Fujian Benz.
Η Beijing Benz θα ξεκινήσει την παραγωγή νέων μοντέλων στην πλατφόρμα MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) τον επόμενο χρόνο. Το πρώτο τοπικό μοντέλο που θα παραχθεί πιθανότατα θα είναι το νέο πλήρως ηλεκτρικό με μακρύ μεταξόνιο CLA. Διαθέτει αποδοτική πλατφόρμα 800 volt με ποσοστό μετατροπής ενέργειας 93% από την μπαταρία στους τροχούς. Το μοντέλο μπορεί να επιτύχει αυτονομία 400 χλμ μετά από 15 λεπτά φόρτισης. Η ενεργειακή του απόδοση φτάνει τις 12 kWh ανά 100 χλμ.
Ένας άλλος βασικός στόχος αυτής της επένδυσης είναι η τοπική έρευνα και παραγωγή του αποκλειστικού για την Κίνα SUV GLE. Προηγουμένως, το εισαγόμενο μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, η νέα κινεζική GLE, θα είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την κινεζική ομάδα Ε&Α της Mercedes. Το νέο μοντέλο θα επικεντρωθεί στην άνεση των πίσω καθισμάτων και στις έξυπνες τεχνολογίες προσαρμοσμένες στην κινεζική αγορά.
Η τοπική CLA και η GLE θα εμπλουτίσουν περαιτέρω τη γκάμα μοντέλων τοπικής παραγωγής της Mercedes. Η Mercedes κυκλοφόρησε το πρώτο της αποκλειστικό μοντέλο για την Κίνα, το E-Class με μακρύ μεταξόνιο, το 2010. Και το πρώτο SUV τοπικής παραγωγής, το GLK-Class, το 2011. Η εταιρεία έχει επεκτείνει σταδιακά την τοπική παραγωγή της από το 2019, με συνολικά 11 μοντέλα τοπικής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων έξι SUV.
Το εμπορικό μέρος της επένδυσης θα υποστηρίξει τη Fujian Benz στην παραγωγή ενός νέου πολυτελούς ηλεκτρικού MPV που βασίζεται στην πλατφόρμα VAN.EA. Όλα τα μελλοντικά μεσαία και μεγάλα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα κατασκευαστούν στη σπονδυλωτή και κλιμακούμενη ηλεκτρική πλατφόρμα VAN.EA. Επί του παρόντος, τα κύρια μοντέλα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για τη Mercedes στην Κίνα είναι τα MPV της V-Class.
Η Fujian Benz ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2007 ως βάση παραγωγής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes που κατασκευάζει οχήματα V-Class. Η JV είναι μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές εταιρείες στο Fuzhou, την πρωτεύουσα του Fujian. Υπολογίζει τη Mercedes και την BAIC ως τους δύο μεγαλύτερους μετόχους της. Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Fujian Benz άρχισε να θέτει τα θεμέλια για την παραγωγή των πλατφορμών VAN.EA στο Fuzhou.
Η Mercedes αποκάλυψε επίσης πληροφορίες για το νέο της λειτουργικό σύστημα MB.OS, το οποίο θα κάνει ντεμπούτο με τα νέα τοπικά μοντέλα. Το σύστημα θα διαθέτει έναν νέο εικονικό βοηθό καθώς και ένα έξυπνο σύστημα οδήγησης «από άκρο σε άκρο». Η έξυπνη οδήγηση «από άκρο σε άκρο» είναι κοινή ορολογία που χρησιμοποιείται από τοπικούς κατασκευαστές για να περιγράψουν τις αυτοματοποιημένες λύσεις οδήγησης που η Mercedes έχει αρχίσει να υιοθετεί.
Στρατηγική Mercedes
Ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes του Ομίλου Mercedes-Benz, κατά την τέταρτη επίσκεψή του στην Κίνα φέτος δήλωσε: «Η κινεζική αγορά είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της παγκόσμιας στρατηγικής του Ομίλου Mercedes-Benz και αποτελεί σημαντική κινητήρια δύναμη πίσω από μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογική καινοτομία.
Η Mercedes-Benz παραμένει προσηλωμένη στις μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην Κίνα, εμπλέκοντας βαθιά και συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας». Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Mercedes, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 100 δισεκατομμύρια γιουάν (14 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στην Κίνα από το 2014 έως το 2023, με 10 δισεκατομμύρια γιουάν (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) να διατίθενται σε Ε&Α τα τελευταία πέντε χρόνια.
Όχι μόνο η Mercedes εμβαθύνει τις επενδύσεις και την τοπική παραγωγή της στην Κίνα. Άλλοι γερμανικοί γίγαντες αυτοκινήτων αυξάνουν επίσης τις επενδύσεις τους στην Κίνα. Η Volkswagen επένδυσε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο Volkswagen Anhui.
Βρίσκονται επίσης στη μέση της κατασκευής δύο νέων μοντέλων EV σε συνεργασία με την Xpeng . Η BMW, ομοίως, επενδύει επιπλέον 20 δισεκατομμύρια γιουάν (2,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στη βάση παραγωγής της Shenyang. Η συνολική επένδυση στο εργοστάσιο ανήλθε στα 105 δισεκατομμύρια γιουάν (14,7 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Η επένδυση της Mercedes χρησιμεύει ως αξιοσημείωτο παράδειγμα γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που τηρούν διαφορετική στάση από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο εμπόριο με την Κίνα. Στη νέα εποχή του ανταγωνισμού από τις εγχώριες εταιρείες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της τεχνολογίας έξυπνης οδήγησης, η διατήρηση της υπεροχής τους στην Κίνα έχει γίνει μια σημαντική πρόκληση για την ιστορική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε μια ενιαία κίνηση, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν να τοπικοποιήσουν και να ενσωματώσουν περαιτέρω τις δραστηριότητές τους για να ανταγωνιστούν την άνοδο των εγχώριων παικτών.
Πηγή: carnewschina.com