Η ΕΕ απορρίπτει την αντιπροσφορά από τους Κινέζους

Αξιωματούχοι της ΕΕ λένε ότι δεν θα μειώσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα

Ακούστε το άρθρο

Αξιωματούχοι της ΕΕ λένε ότι δεν θα μειώσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ακόμη και αν οι κατασκευαστές αυξήσουν τις τιμές τους. Παρόλο που ένα βασικό επιχείρημα για τους ειδικούς δασμούς, είναι ότι οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή από τους ανταγωνιστές της ΕΕ, δεδομένου ότι επιδοτούνται από το Πεκίνο.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προτείνει «προσφορές για αναλήψεις υποχρεώσεων τιμών», δήλωσε ο Olof Gill, εκπρόσωπος εμπορίου της Επιτροπής. Ωστόσο, η Επιτροπή της ΕΕ τους απέρριψε όλους. Αν και οι προσφορές παραμένουν εμπιστευτικές, φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετά υψηλές.

«Η αναθεώρησή μας επικεντρώθηκε στο κατά πόσο οι προσφορές θα εξαλείψουν τις ζημιογόνες επιπτώσεις των επιδοτήσεων και θα μπορούσαν να παρακολουθούνται και να επιβάλλονται αποτελεσματικά. Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι καμία από τις προσφορές δεν πληρούσε αυτές τις απαιτήσεις», εξήγησε ο Gill. Ωστόσο, ο Gill πρόσθεσε ότι η Επιτροπή ήταν «ανοιχτή σε διαπραγματεύσεις», σχετικά με μια πιθανή λύση.

Μέχρι στιγμής, τα τιμολόγια είναι μόνο προσωρινά. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα περάσουν την τελική τους ψηφοφορία τον Οκτώβριο, ενώ μέχρι τότε, οι συνομιλίες μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου θα συνεχίζονται. Ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας Wang Wenato και ο επίτροπος εμπορίου της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκι θα συναντηθούν την επόμενη εβδομάδα για να συζητήσουν περαιτέρω δυνατότητες.

Οι προσωρινοί δασμοί  δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά στις 4 Ιουλίου. Από τότε, η Επιτροπή έχει προσαρμόσει τα τιμολόγια τουλάχιστον μία φορά και εξετάζει το ενδεχόμενο να το κάνει για δεύτερη φορά. Ο νέος μέγιστος συντελεστής για τους Κινέζους κατασκευαστές που δεν συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ θα μειωθεί  από 36,3 τοις εκατό  σε 35,3 τοις εκατό και οι δασμοί στα αυτοκίνητα Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα θα μειωθούν από 9,0 τοις εκατό σε 7,8 τοις εκατό.

Η Γερμανία, μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που θα έπρεπε φαινομενικά να επωφεληθεί από ανταγωνιστές με ηλεκτρικά οχήματα χαμηλότερης τιμής, έχει αντιταχθεί εδώ και καιρό στο μέτρο. Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς το επανέλαβε κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην κινεζική πρωτεύουσα. Μαζί του ήταν ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες, ο οποίος κάλεσε επίσης την ΕΕ, να εγκαταλείψει το σχέδιό της. Και μια μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο, έδειξε πόσο διχασμένα είναι τα έθνη της ΕΕ στο θέμα.

Το πρόβλημα είναι ότι τα τιμολόγια δεν θα μπορούσαν να επηρεάσουν μόνο τους καταναλωτές, καθώς τα EV θα γίνουν ακριβότερα, αλλά θα έχουν αντίκτυπο και στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Πριν από λίγες ημέρες, αναφέρθηκε ότι η κινεζική κυβέρνηση, παροτρύνει τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της, να διατηρήσουν την τεχνογνωσία τους στη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να δημιουργήσουν εργοστάσια στην Ευρώπη, για παράδειγμα, για να παρακάμψουν πιθανούς δασμούς, αλλά μάλλον να δημιουργήσουν εργοστάσια συναρμολόγησης και να επιλέξουν κιτ knock-down όταν κατασκευάζουν EV εκτός Κίνας.

Πηγή: ft.com

abb_img