Το ηλεκτρικό SUV Onvo L60 της Nio στοχεύει να ανταγωνιστεί το SUV Tesla Model Y με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο. Είναι όμως καλύτερο βάσει αξιών; Δοκιμάσαμε το Onvo L60 για πρώτη φορά και βγάλαμε μια ετυμηγορία για αυτό το πολλά υποσχόμενο EV.
Αρχικά, το Onvo L60, είναι ένας πραγματικός αντίπαλος της Tesla Model Y, καθώς έχει το ίδιο στυλ αμαξώματος, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και έχει περισσότερο χώρο στο πίσω μέρος. Μιλώντας με αριθμούς, το Onvo L60 είναι 78 χλστ μακρύτερο, 9 χλστ φαρδύτερο και 8 χλστ χαμηλότερο από τον Αμερικανό αντίπαλο. Επιπλέον, το Onvo L60 είναι στο ίδιο επίπεδο με το μοντέλο Y, όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση.
Εργονομία Onvo L60
Το Onvo L60 μοιάζει πολύ με το Tesla Model Y, όσον αφορά την εργονομία. Ωστόσο, το κινέζικο EV έχει καλύτερα υλικά και προσφέρει heads-up display. Το μεγαλύτερο χαρακτηριστικό του HUD, είναι η ενσωμάτωση των πληροφοριών πλοήγησης. Ως αποτέλεσμα, ένας οδηγός δεν χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Onvo L60, είναι ένα ορθογώνιο τιμόνι. Έτσι, δεν ενοχλεί τον οδηγό όταν κάνει αναστροφές, όσο τα στρογγυλά τιμόνια. Ένα άλλο πλεονέκτημα του, είναι η ρύθμισή του. Μπορεί να βγει προς τα έξω, πολύ μακριά. Οπότε, ο καθένας μπορεί να βρει μια κατάλληλη θέση τιμονιού. Και η καλή θέση του τιμονιού είναι το 70% της εργονομίας.
Αυτό που δεν είναι καλό για το Onvo L60, είναι οι καθρέφτες του. Έχουν ελαφρώς περίεργο σχήμα και είναι μικροί. Υποθέτουμε ότι η Onvo τους έκανε μικρότερους, για να μειώσει την αντίσταση του αέρα. Ωστόσο, μπορείτε να δείτε όλα όσα πρέπει να δείτε. Η ορατότητα στον καθρέφτη είναι στενή, λόγω του σχήματος του αμαξώματος που μοιάζει με κουπέ. Οπότε, θα ήταν καλύτερα το Onvo L60 να είχε έναν ψηφιακό καθρέφτη.
Εσωτερικό Onvo L60
Προχωρώντας στο εσωτερικό, μπορούμε να το περιγράψουμε με δύο λέξεις: «premium economy». Τα υλικά εδώ ταιριάζουν καλά με τη σωστή ποσότητα φώτισης. Οι πόρτες του Onvo L60, χρησιμοποιούν δέρμα και μικροΐνες. Το Onvo L60 έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με το Tesla Model Y, όσον αφορά τον εξοπλισμό. Τα μπροστινά καθίσματα του Onvo L60, θερμαίνονται και αερίζονται στάνταρ. Το κάθισμα του συνοδηγού, προσφέρει στάνταρ, ηλεκτρικά τροφοδοτούμενη υποστήριξη ποδιού.
Το Onvo L60 έχει μια τεράστια πίσω καμπίνα. Είχαμε ρυθμίσει το μπροστινό κάθισμα στη θέση οδήγησης με το ύψος του οδηγού να είναι περίπου 180 cm και είχαμε ακόμα αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι πίσω μας. Και ακόμα κι αν επεκτείναμε το κάθισμα του συνοδηγού μέχρι τέρμα προς τα πίσω, μπορούσαμε να κάτσουμε πίσω άνετα ακόμα κι αν ο συνοδηγός είναι τελείως τεντωμένος. Έτσι, τα πίσω καθίσματα του L60 είναι πιο άνετα από το μοντέλο Y.
Το Onvo L60 ταιριάζει με το Tesla Model Y σε χωρητικότητα πορτμπαγκάζ. Ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος, είναι επίσης στο ίδιο επίπεδο με το αμερικανικό SUV. Είναι αρκετά μεγάλο για να χωρέσει μια διεθνή βαλίτσα μεταφοράς. Υπενθυμίζουμε ότι οι μέγιστες διαστάσεις του είναι 56/36/23 εκατ.
Ενεργειακή απόδοση
Στην αρχή, αναφέραμε ότι το Onvo L60 είναι παρόμοιο με το Tesla Model Y, όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση. «Σανιδώσαμε» το αυτοκίνητο δυνατά κατά τη διάρκεια του test drive, προσπερνώντας τα περισσότερα αυτοκίνητα στο δρόμο. Με δυο επιβάτες μέσα στην καμπίνα, με το AC ρυθμισμένο στους 22 βαθμούς Κελσίου και εξωτερική θερμοκρασία 34 βαθμούς Κελσίου, η κατανάλωση ενέργειας του L60 ήταν μόλις 14,0 kWh ανά 100 χλμ.
Είναι στο επίπεδο απόδοσης του μοντέλου Y. Η δηλωμένη κατανάλωση ενέργειας του Tesla Model Y Performance είναι 14,4 kWh ανά 100 χλμ. Πρέπει να σας υπενθυμίσουμε ότι αυτό είναι στο πλαίσιο του Κύκλου Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων της Κίνας (CLTC), ο οποίος είναι ένας προκατειλημμένος κύκλος δοκιμών χαμηλής ταχύτητας, σε αντίθεση με τον πιο προκατειλημμένο κύκλο δοκιμών υψηλής ταχύτητας της Αμερικής EPA. Η Tesla Model Y, ως αμερικανική επωνυμία, είναι κυρίως βελτιστοποιημένη για την αμερικανική EPA.
Το αποτέλεσμα του Onvo L60 είναι στο ίδιο επίπεδο με το μοντέλο Y, επειδή έχει ελαφρώς μικρότερη μετωπική περιοχή, ελαφρώς καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας (0,299 Cd έναντι 0,230 Cd) και κεντρικό σύστημα διαχείρισης θερμότητας, με αντλία θερμότητας.
Άλλα πλεονεκτήματα του Onvo L60: Το πρώτο είναι ελαφρώς τα στενότερα ελαστικά 245 χλστ έναντι 255 χλστ, ενώ το δεύτερο πλεονέκτημα, είναι η αρχιτεκτονική υψηλής τάσης των 900V. Η περισσότερη τάση για την ίδια ποσότητα εξόδου, σάς επιτρέπει να μειώσετε το ρεύμα κατά το ήμισυ και επομένως τις μισές απώλειες.
Δυναμική οδήγησης & εναλλαγή μπαταρίας
Μιλώντας για οδηγική εμπειρία, το Onvo L60 είναι ελαφρώς πιο χαλαρό από το μοντέλο Y. Το τιμόνι είναι ελαφρώς πιο αργό. Αλλά δεν έχει νεκρή ζώνη στο κέντρο, κάτι που είναι καλό για τους χειρισμούς. Το Onvo L60 λειτουργεί όπως το μοντέλο Y στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, καθώς το τιμόνι «κλειδώνει» πολύ. Έτσι, το αυτοκίνητο είναι σίγουρο για το πού πηγαίνει. Φυσικά, το τιμόνι δεν είναι στο επίπεδο της υδραυλικής έκδοσης τιμονιού.
Αναφερόμενοι στην απόδοση του πλαισίου, στο NVH και στην απόδοση θορύβου, το L60 παραμένει κοντά στο ενημερωμένο Tesla Model 3. Είναι πιο αθόρυβο και αντιμετωπίζει ευκολότερα τα χτυπήματα απο το δρόμο. Αλλά αυτό το αυτοκίνητο, δεν είναι τόσο «αιχμηρό» όσο το Model Y. Το κύριο χαρακτηριστικό του Onvo L60 είναι η εναλλάξιμη μπαταρία. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης, φτάσαμε στον σταθμό 4-γενών Power Swap Station (PSS). Είναι πολύ πιο γρήγορο από το Gen-2 και το Gen-3 PSS. Στο βίντεο, το 4-gen PSS ολοκλήρωσε την αλλαγή μπαταρίας σε 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα.
Τελική ετυμηγορία
Συμπερασματικά, το Onvo L60, τήρησε την υπόσχεσή του και είναι εξίσου αποτελεσματικό με το μοντέλο Y, αν όχι λίγο περισσότερο. Ωστόσο, δεν είμαστε σίγουροι αν το L60 θα ξεπεράσει το SUV της Tesla σε όγκο πωλήσεων.
Κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Zeekr και η Xiaomi έχουν αποδείξει ότι η παραγωγή ενός καλύτερου προϊόντος από το Model 3 (Zeekr 007 και Xiaomi SU7), δεν σημαίνει ότι ξεπερνούν το Model 3 σε αριθμούς πωλήσεων. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο brand του Elon Musk.
Τελικά, η Tesla είναι ο ηγέτης του κλάδου και το σημείο αναφοράς για πολλά χρόνια. Τώρα όμως υπάρχει το Onvo L60. Και αν αυτό δεν μπορεί να εκθρονίσει την κυριαρχία του Tesla Model Y στην Κίνα, δεν ξέρουμε τι θα κάνει στην πορεία αλλού.
Το Onvo L60 θα κυκλοφορήσει στις 19 Σεπτεμβρίου και η μαζική παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο για προπώληση για 219.900 γιουάν (31.000 USD). Η τελική τιμή θα αποκαλυφθεί κατά την τελετή έναρξης και αναμένεται να είναι ελαφρώς χαμηλότερη. Το Tesla Model Y ξεκινά από 249.900 γιουάν (32.200 USD) στην Κίνα.
Πλαίσιο πληροφοριών Onvo L60:
L/W/H: 4828/1930/1616 χλστ, μεταξόνιο 2950 χλστ
Μπαταρία 60 kWh/85 kWh LFP με δυνατότητα ανταλλαγής από την BYD
555 χλμ/730 χλμ αυτονομία CLTC
Επιλογές κίνησης στους πίσω τροχούς και τετρακίνησης
RWD: Κινητήρας 240 kW (322 hp)
AWD: Κινητήρας 340 kW (456 ίπποι)
Κατανάλωση: 12,1 kWh/100χλμ (CLTC)
Τσιπ υποβοηθούμενης οδήγησης: NVIDIA DRIVE Orin
Πηγή: carnewschina.com