Η Peugeot λανσάρει νέα μεγάλη μπαταρία για τα e-3008 και e-5008

Η Peugeot καθορίζει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος της μπαταρίας μεγάλης αυτονομίας, στα 160 kW

Ακούστε το άρθρο

Στο λανσάρισμα των δύο ηλεκτρικών SUV, η Peugeot ανακοίνωσε εκδόσεις μεγάλης αυτονομίας, με μπαταρία 97 kWh, αλλά μέχρι στιγμής, μόνο η μικρότερη μπαταρία είναι διαθέσιμη για παραγγελία. Η Stellantis θα παρουσιάσει τις νέες επιλογές μπαταριών για τα e-3008 και e-5008 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο.

Τα δύο ηλεκτρικά SUV, βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Stellantis STLA Medium και χρησιμοποιούν στοιχεία μπαταρίας από την κοινοπραξία ACC (μαζί με TotalEnergies και Mercedes-Benz). Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες προέρχονται από τη Γαλλία, όπου βρίσκεται το μοναδικό λειτουργικό εργοστάσιο της ACC προς το παρόν. Το χρονοδιάγραμμα για τα εργοστάσια στο Kaiserslautern και στο Termoli στην Ιταλία είναι αβέβαιο.

Οι Γάλλοι παρέχουν επίσης περισσότερες λεπτομέρειες στο τρέχον δελτίο τύπου, στο οποίο η Peugeot ανακοινώνει την παγκόσμια πρεμιέρα της έκδοσης μεγάλης αυτονομίας, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (14 έως 20 Οκτωβρίου). Από την άλλη πλευρά, επιβεβαιώνει την προηγούμενη προσωρινή αυτονομία WLTP των 700 χιλιομέτρων για το e-3008. Το μεγαλύτερο e-5008 μπορεί να διανύσει έως και 668 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, σύμφωνα με το WLTP.

Η Peugeot καθορίζει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος της μπαταρίας μεγάλης αυτονομίας, στα 160 kW (το STLA Medium είναι μια καθαρή πλατφόρμα 400 volt). Παρόλο που άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας μεγέθους προσφέρουν υψηλότερες δυνατότητες φόρτισης αιχμής, το Peugeot φαίνεται να μπορεί να διατηρήσει τα 160 kW για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ ο χρόνος φόρτισης από 20 έως 80 τοις εκατό είναι 27 λεπτά. Ωστόσο, η άμεση σύγκριση με τον ανταγωνισμό δεν είναι δυνατή, καθώς η Stellantis καθορίζει το χρόνο φόρτισης από 20 έως 80 τοις εκατό και όχι το συνηθισμένο δέκα έως 80 τοις εκατό.

Τα δύο μοντέλα θα κυκλοφορήσουν με την πρόσθετη ονομασία «230». Η μεγάλη μπαταρία συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση ισχύος 231 PS, γεγονός που δίνει το όνομά του στο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις με μπαταρία 73 kWh θα τροφοδοτούνται από κινητήρα 213 PS και πωλούνται με τον κωδικό αριθμό «210». Και τα δύο μεγέθη μπαταριών, θα επωφεληθούν επίσης από ένα νέο σύστημα προετοιμασίας για μικρότερους χρόνους φόρτισης σε μεγάλα ταξίδια, το οποίο θα ανακοινωθεί με την κυκλοφορία των νέων μπαταριών μεγάλης αυτονομίας στην αγορά.

Η νέα επιλογή μπαταρίας είναι 15 χιλιοστά παχύτερη από την μπαταρία των 73 kWh. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το STLA Medium έχει σχεδιαστεί ως πλατφόρμα «BEV-by-design», επομένως ο διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό και το πορτμπαγκάζ δεν επηρεάζεται. Το e-3008 μήκους 4,54 μέτρων, με μεταξόνιο 2,73 μέτρα, είναι ένα σχετικά συμπαγές αυτοκίνητο, δεδομένου ότι η μπαταρία του έχει ενεργειακό περιεχόμενο σχεδόν 100 kWh.

Η Peugeot δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τιμές για τα δύο μοντέλα μεγάλης αυτονομίας. Στη Γερμανία, το e-3008 210 με μπαταρία 73 kWh ξεκινά από 48.650 ευρώ στο διακοσμητικό Allure , ενώ το e-5008 210 θα κοστίζει τουλάχιστον 51.150 ευρώ επίσης στο διακοσμητικό Allure. Αυτό το επίπεδο εξοπλισμού, προσφέρεται και με τη μεγαλύτερη μπαταρία, ενώ οι τιμές είναι πιθανό να αυξηθούν κατά αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Πηγή: stellantis.com

abb_img