Το νέο ηλεκτρικό crossover Z02 κάνει το ντεμπούτο του

Το Z20/Z02, θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SEA2 της Geely, δηλαδή μια έκδοση της γνωστής «Αρχιτεκτονικής βιώσιμης εμπειρίας» (SEA)

Ακούστε το άρθρο

Οι πρώτες εικόνες του Lynk & Co Z20 ή Ζ02, εμφανίστηκαν στην Κίνα. Το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας Geely θα παρουσιαστεί αρχικά στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, όπου θα ονομάζεται Z02. Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος, θέλει να αναδιοργανώσει ριζικά τις ευρωπαϊκές πωλήσεις.

Η ονομασία μοντέλου του δεύτερου μοντέλου BEV της μάρκας μετά το Z10, είναι κάπως συγκεχυμένη: στην Κίνα, το ηλεκτρικό όχημα θα πωλείται ως Z20, αλλά στην Ευρώπη ως Z02. Η Lynk & Co σχεδιάζει να παρουσιάσει το Z02 στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, ενώ το Z20 θα γιορτάσει την πρεμιέρα του στην Κίνα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Guangzhou τον Νοέμβριο. Τα πρώτα δεδομένα έχουν πλέον δημοσιοποιηθεί από την αίτηση για έγκριση από το κινεζικό Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής (MIIT), μια υποχρεωτική διαδικασία στην Κίνα.

Το Z20/Z02, θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SEA2 της Geely, δηλαδή μια έκδοση της γνωστής «Αρχιτεκτονικής βιώσιμης εμπειρίας» (SEA), βελτιστοποιημένη για μικρότερα οχήματα, όπως τα Zeekr X, Smart #1 και #3 ή το Volvo EX30. Στην ουσία, το Lynk & Co είναι συγκρίσιμο με τα μοντέλα SEA που αναφέρθηκαν, αλλά υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες διαφορές στις λεπτομέρειες.

Το μέγεθος είναι παρόμοιο. Με μήκος 4,46 μέτρα, το Lynk & Co Z20 είναι κατά ένα εκατοστό μεγαλύτερο από το Zeekr X, σύμφωνα με τις πληροφορίες από την αίτηση εγγραφής. Οι διαφορές στο πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο είναι επίσης μικρότερες από ένα εκατοστό. Οι καινοτομίες στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, είναι μεγαλύτερες: τουλάχιστον στην Κίνα, το Z20 θα έχει ηλεκτρική κίνηση με ισχύ 340 PS, που είναι προς το παρόν η μόνη επιλογή κίνησης. Δεν είναι ξεκάθαρο από τη δημοσίευση του MIIT, εάν ο ηλεκτροκινητήρας είναι εγκατεστημένος μπροστά ή πίσω.

Υπάρχουν επίσης σημάδια αλλαγής στην μπαταρία. Η δημοσίευση του MIIT αναφέρει μπαταρία LFP, αλλά δεν υπάρχει ένδειξη για το ενεργειακό περιεχόμενο της μονάδας αποθήκευσης υψηλής τάσης. Το Smart #3 διατίθεται με μπαταρία NMC 66 kWh και από το 2023, με μπαταρία 49 kWh.

Η Lynk & Co εμμένει στη σχεδιαστική της γλώσσα με τη σχεδίαση του αμαξώματος. Το Z20/Z02 διαθέτει επίσης φώτα ημέρας σε σχεδίαση διπλής λωρίδας, τα οποία μπορείτε να βρείτε στο Lynk & Co 01, διαθέσιμο ως υβριδικό και plug-in υβριδικό. Ως καθαρό BEV, ωστόσο, το Z20/Z02, δεν έχει πλέον κλασική μάσκα ψυγείου, αλλά εν πολλοίς κλειστό μπροστινό μέρος, με μικρή εισαγωγή αέρα πιο κάτω. Το πίσω μέρος του crossover, έχει μια επίπεδη κλίση από την κολόνα C, επομένως δεν πρέπει να αναμένεται ψηλό πορτμπαγκάζ.

Το νέο ηλεκτρικό crossover Z02 κάνει το ντεμπούτο του

Όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις στην Ευρώπη, θα γίνει μέσω ενός νέου μοντέλου πωλήσεων. Η Lynk & Co μέχρι στιγμής έχει πουλήσει το 01 μόνο μέσω συνδρομής αυτοκινήτου, κάτι που έχει περιορίσει την επιτυχία της στην Ευρώπη, ενώ από τον Ιούλιο, το όχημα δεν πωλείται πλέον, λόγω της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Lopez Appelgren θέλει να δημιουργήσει ένα κλασικό δίκτυο εισαγωγέων και να ανοίξει έως και δέκα εκθεσιακούς χώρους της Lynk που θα λειτουργούν από αντιπροσώπους φέτος. Αργότερα, έως και 40 τοποθεσίες Lynk θα λειτουργούν παράλληλα με τα δώδεκα Lynk Club που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη. Τα «κλαμπ» θα διευθύνονται από την ίδια τη Lynk & Co και οι εκθέσεις από τους λιανοπωλητές.

«Πρέπει να επεκτείνουμε τη γκάμα μας και να ανοίξουμε νέα κανάλια πωλήσεων», δήλωσε ο Lopez Appelgren. «Η ομάδα-στόχος για τις συνδρομές αυτοκινήτων είναι ακόμα πολύ μικρή. Αυτός είναι ο λόγος που ξεκινήσαμε πρόσφατα να προσφέρουμε χρηματοδοτική μίσθωση, χρηματοδότηση και ενοικίαση».

Εάν ένα αυτοκίνητο πωλείται διαδικτυακά μέσω απευθείας πωλήσεων, η Appelgren θέλει επίσης να συμμετέχουν και οι αντιπρόσωποι. Λεπτομέρειες για το μοντέλο πωλήσεων και τους πιθανούς συνεργάτες, δεν είναι ακόμη πλήρως γνωστές. Επιβεβαιώθηκε ότι ο εισαγωγέας SEEAG, θα ανοίξει δώδεκα αγορές στη νοτιοανατολική Ευρώπη για τη μάρκα.

Πηγές: carnewschina.com , cnevpost.com

abb_img