Όπως ανακαλύψαμε πρόσφατα, οι πωλήσεις της General Motors στην Κίνα έχουν καταρρεύσει σε μεγάλο βαθμό και αυτό έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο στον συνεργάτη της κοινοπραξίας SAIC. Μέρος του προβλήματος για τη General Motors, ήταν η έλλειψη ανταγωνιστικότητάς της έναντι των τοπικών εμπορικών σημάτων, όσον αφορά τα NEV και η μάρκα που είχε κάποτε, φαίνεται να έχει εξατμιστεί. Ωστόσο, μια νέας απόδοσης μπαταρία, μπορεί ακόμα να βοηθήσει την GM με την αρωγή της SAIC, να σώσει την κατάσταση στην Κίνα.
Στις 25 Σεπτεμβρίου, η SAIC-GM εξέδωσε ένα έγγραφο, λέγοντας ότι, σε συνεργασία με την CATL, είχε αναπτύξει την πρώτη μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου 6C εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης. Ίσως η πιο σημαντική λεπτομέρεια, είναι ότι οι νέες μπαταρίες μπορούν να παρέχουν αυτονομία ισοδύναμη με 200 χλμ σε πέντε λεπτά.
Το C σημαίνει ρυθμός φόρτισης, ο οποίος υπολογίζεται διαιρώντας το ρεύμα φόρτισης (A) με την ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας (Ah). Όσο υψηλότερος είναι ο ρυθμός φόρτισης, τόσο πιο γρήγορα μπορεί να φορτιστεί ή να αποφορτιστεί η μπαταρία.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό με την ανακοίνωση, είναι ότι η μπαταρία είναι μονάδα φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Όχι μόνο είναι παραδοσιακά φθηνότερες από τις μπαταρίες τύπου NMC, αλλά πιστεύεται ότι είναι και πιο ασφαλείς. Επί του παρόντος, η Zeekr ισχυρίζεται ότι έχει την ταχύτερη μπαταρία φόρτισης σε ένα EV με την μπαταρία της από «χρυσό τούβλο». Η δεύτερη γενιά αυτής της μπαταρίας, είναι η φόρτιση 5,5 C, η οποία επιτρέπει στην μπαταρία να φτάσει από το 10% στο 80% SoC σε 10,5 λεπτά.
Τα κακά νέα είναι ότι καθώς φαίνεται, οι αγοραστές θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το επόμενο έτος για να αγοράσουν αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τη νέα μπαταρία. Θα ενσωματωθεί σε μια ενημερωμένη πλατφόρμα Ultium που περιλαμβάνει αρχιτεκτονική σχεδόν 900V.
Οι νέες μπαταρίες ενσωματώνουν αρκετές νέες τεχνολογίες ταχείας φόρτισης ατομικού επιπέδου στον τομέα των μπαταριών. Αυτά περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως η τεχνολογία υπερ-ηλεκτρονικής καθόδου δικτύου, η τεχνολογία δακτυλίου ιόντων γραφίτη δεύτερης γενιάς, η σύνθεση ηλεκτρολύτη εξαιρετικά υψηλής αγωγιμότητας, η νανοκλίμακα εξαιρετικά λεπτή μεμβράνη διασύνδεσης στερεού ηλεκτρολύτη SEI και η βελτιστοποιημένη μεμβράνη απομόνωσης υψηλού πορώδους.
Η τεχνολογία δακτυλίου ιόντων γραφίτη δεύτερης γενιάς σε συνδυασμό με τις πολυεπίπεδες πλάκες, δημιουργεί έναν δρόμο για αγωγιμότητα ρεύματος, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους φόρτισης και εκφόρτισης. Το υλικό φωσφορικού σιδήρου λιθίου πλήρους νανομεγέθους, δημιουργεί ένα υπερηλεκτρονικό δίκτυο 4 κατευθύνσεων, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα της ηλεκτροχημικής αντίδρασης και συνεπώς ενισχύοντας την απόδοση φόρτισης, διατηρώντας παράλληλα τη σταθερότητα.
Προφανώς, οι νέες μπαταρίες θα παρουσιαστούν σε νέα μοντέλα. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια έκδοση παραγωγής των concept Buick Electra-L ή Electra-LT, που παρουσιάστηκαν νωρίτερα φέτος στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου.
Πηγή: Fast Technology