Στις 19 Σεπτεμβρίου, η Nio παρουσίασε επίσημα το Onvo L60, το πρώτο μοντέλο από την μάρκα Onvo. Το λανσάρισμα ήταν ένα βιντεοκλίπ, γεμάτο με συναρπαστικές μελωδίες, που αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Υπάρχουν δύο εκδόσεις του νέου αυτοκινήτου με πακέτα μπαταριών 60 kWh και 85 kWh.
Οι τιμές ξεκινούν από 149.900 γιουάν (21.200 USD) με BaaS (μπαταρία ως υπηρεσία), ή με τιμή από 206.900 έως 235.900 γιουάν (29.250 – 33.350 USD) με την αγορά μπαταρίας. Οι εκδόσεις διπλού κινητήρα, ξεκινούν από 226.900 γιουάν και φτάνουν στα 255.900 γιουάν (32.200 – 36.300 USD). Το πιο εκπληκτικό είναι η επιλογή ενός ψυγείου Midea 52 λίτρων.
Να σημειωθεί ότι στην Κίνα, οι τιμές του Tesla Model Y, ξεκινούν από 249.900 γιουάν (35.280 USD). Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο το πιο ακριβό πισωκίνητο Onvo L60 είναι φθηνότερο από το μοντέλο Y κατά 5,6%, αλλά η έκδοση με BaaS, είναι 100.000 γιουάν (14.150 USD) φθηνότερη, δηλαδή 40% λιγότερο.
Από τις πρώτες κατασκοπευτικές λήψεις του αυτοκινήτου, γνωρίζαμε ότι το Onvo L60 θεωρείται ανταγωνιστής του Tesla Model Y. Δοκιμαστικά αυτοκίνητα εμφανίστηκαν με ένα αυτοκόλλητο που έγραφε: “Καλύτερα από ένα μοντέλο Y”. Από την προ-πώληση, γνωρίζαμε ότι η NIO σκοπεύει να ξεπεράσει την Tesla σε τιμή, αλλά χάρη στην κυκλοφορία και τις πλήρεις προδιαγραφές, γνωρίζουμε επίσης τώρα, ότι η εταιρεία ελπίζει να ξεπεράσει το μοντέλο Y και σε απόδοση.
Ο πρώην σχεδιαστής της Bentley Raul Pires ενήργησε ως κύριος σχεδιαστής για το Onvo L60. Στυλιστκά, το L60 είναι αρκετά κοντά στο μοντέλο Y, καθώς και τα δύο αυτοκίνητα δεν είναι πραγματικά αληθινά SUV, αλλά περισσότερο μια διασταύρωση μεταξύ ενός hatchback και ενός SUV, με μια γενική εμφάνιση τύπου «φούσκας» και για τα δύο αυτοκίνητα.
Πρώτα απ ‘όλα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι χαμηλότερος στο Cd 0,229, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του Tesla Model Y με Cd 0,236. Αυτό βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο L60 έως και 12,1 kWh/100 χλμ για την έκδοση με έναν κινητήρα και 12,7 kWh/100 χλμ για την έκδοση με διπλό κινητήρα.
Στο μπροστινό μέρος, το Onvo L60 έχει μια κλειστή μπροστινή μάσκα, με μια γραμμή πτυχής που χωρίζει τα συγκροτήματα φωτός στα δύο. Υπάρχουν επίσης έντονες γραμμές τσάκισης στο καπό, ενώ στα πλάγια των πινακίδων, υπάρχουν δύο πινακίδες εκτροπής σε σχήμα C. Το κάτω μέρος του φτερού, στρογγυλεύει μια τραπεζοειδή εισαγωγή αέρα.
Σε αντίθεση με την τελευταία γενιά αυτοκινήτων της Nio, η μάρκα Onvo δεν χρησιμοποιεί Lidar. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα αρκετές προεξοχές για αισθητήρες, γύρω από το αυτοκίνητο. Αυτά όλα γίνονται πιο αισθητά με τη μορφή των δύο καμερών πάνω από το παρμπρίζ και εκείνων στα μπροστινά φτερά.
Από το πλάι, το αυτοκίνητο έχει μια αρκετά απλή σμιλεμένη εμφάνιση, με μια καμπύλη σχήματος S, που εκτείνεται από το μπροστινό φωτιστικό σύμπλεγμα, προς το πίσω φωτιστικό σύμπλεγμα. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας πολύ ενοποιημένης εμφάνισης.
Στο πίσω μέρος, το L60 διατηρεί αυτή την απλή αλλά κομψή αισθητική, με μόνη πραγματική απόκλιση, αυτό το αρκετά έντονο ducktail που καταλήγει στην πίσω πόρτα. Γύρω από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, και ίσως το πιο αισθητό από το πίσω μέρος, είναι η επένδυση, η οποία σχηματίζει μια πλάκα ολίσθησης στο πίσω μέρος. Αυτό βοηθά στη μείωση του όγκου του αυτοκινήτου.
Συνολικά, το Onvo L60 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το μοντέλο Y και αυτό που μετράει περισσότερο είναι το μεταξόνιο, το οποίο είναι 2950 χλστ, σημαντικά μεγαλύτερο από τα 2890 χλστ του Tesla. Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες σε σχέση με το Μοντέλο Y. Οι άλλες διαστάσεις για το Onvo L60 είναι 4828, 1930 και 1616 χλστ (l/w/h). Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε μια επιλογή από επτά χρώματα: Dawn Orange, Coastal Blue, Starry Black, Polar Silver, Snow Peak White, Distant Mountain Blue και Yunxia Purple.
Με την πρώτη ματιά, το Onvo L60 φαίνεται να ακολουθεί μια προσέγγιση Tesla Model Y στο εσωτερικό. Υπάρχει μόνο η μία οθόνη στο μπροστινό μέρος και σε αντίθεση με τα άλλα αυτοκίνητα Nio, η οθόνη infotainment είναι τοποθετημένη οριζόντια. Είναι μια οθόνη 3K με αναλογία 16:10 και εξαιρετικά λεπτό πλαίσιο, πλάτους μόλις 5,35 χλστ, κάνοντας την αναλογία οθόνης προς σώμα 91,5%. Επίσης, σε μια απομάκρυνση από το στυλ της Nio, ο επιλογέας κίνησης, μετακινείται από την κεντρική κονσόλα, στην κολόνα του τιμονιού όπως στο Teslas.
Η κεντρική κονσόλα έχει δύο κεκλιμένες επιφάνειες φόρτισης κινητών τηλεφώνων, με έναν άλλο αποθηκευτικό χώρο ακριβώς μπροστά. Πίσω υπάρχουν δύο ποτηροθήκες. Σε μια απομάκρυνση από τον μινιμαλισμό που μοιάζει με Tesla, το Onvo L60 διαθέτει μια head-up οθόνη 13 ιντσών που αφαιρεί το βάρος από την κεντρική οθόνη, για να εμφανίσει τα πάντα. Το αυτοκίνητο διαθέτει τιμόνι τριών ακτίνων με δύο χειριστήρια κύλισης, ενώ υπάρχει και σύστημα παρακολούθησης της κούρασης του οδηγού.
Συγκεκριμένα, οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν για να παρέχουν μια επίπεδη, συνεχή επιφάνεια, με τα στηρίγματα των μηρών του πίσω καθίσματος. Η Onvo δημοσίευσε μια σειρά από φωτογραφίες χρήσης για το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτός ο χώρος για χαλάρωση. Τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω καθίσματα, θερμαίνονται και το κάθισμα του συνοδηγού έχει ένα πολύ μακρύ κινητό στήριγμα γάμπας, το οποίο επίσης θερμαίνεται.
Τα υλικά για τα καθίσματα χρησιμοποιούν αυτό που η Onvo ονομάζει υλικό Caretech. Φιλικό προς το δέρμα, μη αλλεργιογόνο και αντιβακτηριδιακό, έχει περάσει την πιστοποίηση OEKO-TEX 100 για τη μητέρα και το βρέφος επιπέδου 1. Επιπλέον, τα καθίσματα έχουν εργονομική σύνθετη δομή 10 στρωμάτων και χρησιμοποιούν σύνθετη επιφάνεια πάχους 15 χλστ, η οποία, σύμφωνα με την Nio, μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή της κούρασης σε μεγάλα ταξίδια. Στο λανσάρισμα, το εσωτερικό περιγράφηκε ως «όαση πόλης», δίνοντας έμφαση στην υγεία και την άνεση.
Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν μια οθόνη 8 ιντσών τοποθετημένη στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για ψυχαγωγία. Μια εφαρμογή για κινητά, μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη της γρήγορης θέρμανσης του πιλοτηρίου από 0 έως 20 βαθμούς σε μόλις 30 δευτερόλεπτα. Μαζί με το φιλτράρισμα του PM 2.5, το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα φιλτραρίσματος πολλαπλών στρώσεωνμ το οποίο μπορεί επίσης να λειτουργήσει με αέριο ενεργού άνθρακα και βακτήρια.
Μια πανοραμική οροφή 1,9 τετραγωνικών μέτρων μπορεί να μπλοκάρει το 99,99% των υπεριωδών ακτίνων. Όσον αφορά τον χώρο του πορτμπαγκάζ, η Nio λέει ότι αρκεί για να χωρέσουν 5 βαλίτσες, αρκετές υποτίθεται για μια πενταμελή οικογένεια. Οι αγοραστές έχουν τέσσερα χρώματα εσωτερικού για να διαλέξουν: απαλό λευκό, κομψό μαύρο, ζεστό καφέ, λιλά μωβ. Το Onvo L60 διαθέτει ηχοσύστημα 1020W 18 ηχείων με Dolby Atmos.
Φυσικά, το αυτοκίνητο έχει και λειτουργία καραόκε. Τροφοδοτεί το cockpit ένα chipset Qualcomm Snapdragon 8295P. Αυτό παρέχει υπολογιστική ισχύ 60 TOPS AI και το αυτοκίνητο διαθέτει 256 GB αποθηκευτικού χώρου. Ίσως, όμως, η μεγαλύτερη έκπληξη είναι το ψυγείο Midea 52 λίτρων που μπορείτε να βάλετε κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.
Όλες οι εκδόσεις του Onvo L60, χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα TZ188S001 ισχύος 326 PS στον πίσω άξονα, ο οποίος μπορεί να αποδώσει έως και 305 Nm ροπής. Με απόδοση CLTC 92,3%, μπορεί να ωθήσει το αυτοκίνητο σε μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα ενώ ο χρόνος επιτάχυνσης στα 0-100, είναι 5,9 δευτερόλεπτα. Οι εκδόσεις διπλού κινητήρα, διατηρούν αυτόν τον κινητήρα και προσθέτουν έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα YS198S001 με ισχύ 136 PS στον μπροστινό άξονα. Η ταχύτητα για αυτήν την έκδοση, περιορίζεται στα 203 χλμ./ώρα και ο χρόνος επιτάχυνσης 0-100 είναι 4,6 δευτερόλεπτα.
Το Onvo L60 προσφέρει τρεις σειρές αυτονομίας, δηλαδή 555 χλμ, 730 χλμ και 1000+ χλμ. Για το χαμηλότερο εύρος, υπάρχει ένα πακέτο 61 kWh. Χρησιμοποιεί μια μπαταρία λεπίδας φωσφορικού σιδήρου λιθίου, από τη θυγατρική FinDreams της BYD.
Η αυτονομία CLTC για την έκδοση με έναν κινητήρα είναι είτε 555 είτε 525 χλμ και για την έκδοση με διπλό κινητήρα είναι είτε 525 είτε 501 χλμ. Εν τω μεταξύ, η μπαταρία των 85 kWh προσφέρει αυτονομία έως και 730 χλμ για το μονοκινητήριο L60 και 700 χλμ για τον διπλό κινητήρα.
Σύμφωνα με τη συνέντευξη Τύπου, η μπαταρία εμβέλειας 1000 χλμ, θα προσφέρεται στο μέλλον. Οι αγοραστές έχουν την επιλογή BaaS (μπαταρία ως υπηρεσία) όπου η ενοικίαση για το πακέτο 60 kWh είναι 599 γιουάν (85 USD) το μήνα και για το πακέτο 85 kWh 899 γιουάν (125 USD) το μήνα.
Η Onvo δεν έχει δικούς της σταθμούς ανταλλαγής, αλλά είναι συμβατή με όλους τους σταθμούς τέταρτης γενιάς της Nio και με σταθμούς τρίτης γενιάς που έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα. Κατά την κυκλοφορία, αυτό σημαίνει περίπου 1000 σταθμούς και η Onvo υπόσχεται κάλυψη 2.500 συμβατών σταθμών σε όλη τη χώρα, μέχρι το τέλος του 2025.
Κατά την παρουσίαση, αποκαλύφθηκε ότι το λογισμικό έξυπνης οδήγησης του Onvo L60 είναι μία γενιά νεότερο από αυτό του Nio και ότι το λογισμικό Nio θα ενημερωθεί σε αυτό το επίπεδο αργότερα από την OTA. Το AEB για μετωπικές συγκρούσεις λειτουργεί με ταχύτητα έως και 120 χλμ./ώρα. Υποστηρίζεται ότι υπάρχουν 45 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας στάνταρ.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το Onvo δεν είναι εξοπλισμένο με Lidar και χρησιμοποιεί σύστημα που βασίζεται στην όραση. Το σύστημα έξυπνης οδήγησης της Onvo, είναι γνωστό ως OSD (Onvo Smart Driving). Παρά το γεγονός ότι είναι ένα σύστημα που βασίζεται στην όραση, το NOA λειτουργεί στο 99,9% των δρόμων, σύμφωνα με την Onvo και ένα βίντεο το έδειξε σε λειτουργία σε διάφορες οδικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων των αστικών και της αποφυγής ακανόνιστα σταματημένων οχημάτων. Υποστηρίζεται επίσης χώρος στάθμευσης χωρίς οδηγό.
Η ισχύς του υπολογιστή για OSD προέρχεται από ένα μόνο τσιπ Nvidia Orin X με 254 TOPS. Οι αισθητήρες αποτελούνται από επτά κάμερες HD 8MP, με μέγιστη απόσταση ανίχνευσης προς τα εμπρός στα 687 μέτρα. Υπάρχει επίσης ένα ραντάρ 4D απεικόνισης χιλιοστών κυμάτων, με μέγιστη απόσταση ανίχνευσης 370 μέτρα.