Τα κράτη μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των ειδικών δασμών για τα κινέζικα EV

Τα κράτη μέλη της ΕΕ, ενέκριναν τους ειδικούς δασμούς που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα.

Ακούστε το άρθρο

Τα κράτη μέλη της ΕΕ, ενέκριναν τους ειδικούς δασμούς που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι τα ειδικά τιμολόγια, μπορούν να τεθούν σε ισχύ τον Νοέμβριο. Η Γερμανία είχε αντιταχθεί στα σχέδια μέχρι το τέλος.

Το Συμβούλιο της ΕΕ, δηλαδή τα κράτη μέλη, ψήφισαν για τους προγραμματισμένους ειδικούς δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα – και ψήφισαν υπέρ.

«Σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα, έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ για την υιοθέτηση δασμών», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Παράλληλα, η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά για να εξερευνήσουν μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον ΠΟΕ, επαρκής για την αντιμετώπιση της ζημιογόνου επιδότησης που καθορίστηκε από την έρευνα της Επιτροπής, να παρακολουθείται και να επιβάλλεται».

Η Γερμανία λέγεται ότι καταψήφισε τα σχέδια (όπως αναμενόταν), αλλά για να σταματήσει τους δασμούς, θα χρειαζόταν τουλάχιστον 15 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65 τοις εκατό του πληθυσμού της ΕΕ, για να καταψηφίσουν το μέτρο. Αυτό ήταν απίθανο να συμβεί, ειδικά καθώς η Γαλλία και η Ιταλία είπαν ότι θα ψηφίσουν «ναι» για το θέμα.

Η Επιτροπή δεν διευκρίνισε ποια κράτη της ΕΕ ψήφισαν και με ποιο τρόπο στη σύντομη δήλωση που ανακοινώνει το συνολικό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, δέκα κράτη λέγεται ότι ψήφισαν υπέρ των ειδικών δασμών (Βουλγαρία, Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Λετονία, Ολλανδία και Πολωνία), πέντε κατά (Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβενία ​​και Σλοβακία) – δώδεκα κράτη λέγεται ότι απείχαν (Βέλγιο, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία).

Κατασκευαστής Προσωρινοί ειδικοί δασμοί Συνολικοί εισαγωγικοί δασμοί
BYD 17,0 % 27,0 %
Geely 19,3 % 29,3 %
SAIC 36,3 % (35,3%)* 46,3 % (45,3%)*
Tesla 9,0 % (7,8%)* 19,0 % (17,8%)*
συνεργαζόμενες εταιρείες 21,3 % 31,3 %
Άλλοι 36,3 % (35,3%)* 46,3 % (45,3%)*

 

Με την υιοθέτηση των σχεδίων στο Συμβούλιο της ΕΕ, έχει πλέον ξεπεραστεί και το τελευταίο εμπόδιο ώστε να, τεθούν σε ισχύ οι ειδικοί δασμοί τον Νοέμβριο. Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει να δημοσιεύσει την τελική της απόφαση έως τις 30 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε, θα μπορούσαν να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις με την Κίνα, για έναν πιθανό τρόπο να παρακάμψουν τους ειδικούς δασμούς. Προηγούμενες συνομιλίες οδήγησαν την Επιτροπή να καθυστερήσει την ψηφοφορία κατά μερικές ημέρες, αλλά αυτή ήταν πραγματικά η μόνη νίκη που μπόρεσαν να διεκδικήσουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι στιγμής.

ΕΕ: Οι ειδικοί δασμοί δεν θα ισχύουν αναδρομικά

Οι ειδικοί δασμοί εξακολουθούν να είναι προσωρινοί. Αυτό σημαίνει ότι έχουν ήδη υπολογιστεί στο παρασκήνιο από τις 5 Ιουλίου, αλλά δεν έχουν ακόμη εισπραχθεί. Σε αντίθεση με προηγούμενα σχέδια, η ΕΕ ανακοίνωσε τον Αύγουστο, ότι οι ειδικοί δασμοί δεν θα εφαρμοστούν αναδρομικά στις 5 Ιουλίου, επειδή δεν είχαν εκπληρωθεί οι νομικές απαιτήσεις για αυτό. Αυτό σημαίνει ότι θα ισχύουν μόνο οι οριστικοί δασμοί, πιθανώς από τις 5 Νοεμβρίου για μια περίοδο πέντε ετών.

Η Επιτροπή της ΕΕ πρότεινε τους ειδικούς δασμούς το καλοκαίρι μετά από έρευνα κατά των επιδοτήσεων ενός μήνα. Θα επιβάλλονται επιπλέον του ήδη ισχύοντος εισαγωγικού δασμού δέκα τοις εκατό. Τα τιμολόγια θα είναι ειδικά για τον κατασκευαστή και θα εξαρτώνται από το ποσό των επιδοτήσεων που προσδιορίζονται στην έρευνα.

Οι τιμές έχουν αναπροσαρμοστεί πολλές φορές από τότε που ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά τον Ιούλιο. Στο μέλλον, η BYD θα υπόκειται σε ειδικό δασμό 17 τοις εκατό, η Geely 18,8 τοις εκατό και η SAIC 35,3 τοις εκατό. Η Tesla πρέπει να συνυπολογίσει ένα επιπλέον 7,8 τοις εκατό. Η Tesla λειτουργεί η ίδια το Giga Shanghai και όχι με τη μορφή κοινοπραξίας με έναν Κινέζο κατασκευαστή. Ως αποτέλεσμα, η Tesla έλαβε επίσης λιγότερες επιδοτήσεις στην Κίνα και έτσι έχει μικρότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές πρέπει να πληρώσουν τουλάχιστον 21,3 τοις εκατό ειδικό δασμό όταν εισάγουν ηλεκτρικά κινεζικής παραγωγής στην ΕΕ. Το ποσοστό αυτό ισχύει εάν ένας κατασκευαστής συνεργάστηκε με την ΕΕ κατά τη διάρκεια της έρευνας. Εάν δεν το έκαναν, θα πρέπει να πληρώσουν το 35,3 τοις εκατό. Για τους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, εξαρτάται από το εάν αυτοί και οι κινέζοι εταίροι τους σε κοινοπραξία συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας. Στην περίπτωση της SAIC-VW, για παράδειγμα, ισχύει ο μέγιστος συντελεστής 35,3 τοις εκατό.

Πηγές: ec.europa.eu , reuters.com , euronews.com

 

abb_img