Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς EV

Η Κίνα είναι η κορυφαία αγορά για την ηλεκτρική κινητικότητα και ολοένα και περισσότερο ο κορυφαίος προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων

Ακούστε το άρθρο

Η Κίνα είναι αναπάντεχα ο μεγάλος νικητής στην τελευταία ανάλυση των τάσεων πωλήσεων eMobility, από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτων (CAM). Αυτό θα έχει συνέπειες για την παγκόσμια κατάταξη κατασκευαστών, όπου επίκειται μια αλλαγή στην ηγεσία. Και η Γερμανία θα μπορούσε επίσης, να χάσει την πρώτη της θέση στην Ευρώπη στο εγγύς μέλλον.

Ένα πράγμα είναι σαφές: αν και η δυναμική ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με την περιοχή και τον κατασκευαστή, η ηλεκτρική κινητικότητα συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη παγκοσμίως, όπως αναφέρει το CAM στην αρχή της ανάλυσης για το τρίτο τρίμηνο. Αυτό οφείλεται κυρίως στις εξελίξεις στην Κίνα, η οποία συνεχίζει να επεκτείνει τον παγκόσμιο ηγετικό της ρόλο, στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, 4,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) πωλήθηκαν πρόσφατα εκεί, σημειώνοντας αύξηση 18% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Έτσι, τα BEV αντιπροσωπεύουν το 27% όλων των νέων πωλήσεων στην Κίνα.

CAM: Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς EV

Επιπλέον, 2,2 εκατομμύρια plug-in υβρίδια (PHEV), πωλήθηκαν πρόσφατα την ίδια περίοδο. Το μερίδιο των EV (η ίδια η Κίνα τείνει να αναφέρεται σε νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) όταν συνδυάζει BEV και PHEV), αυξήθηκε στο 41,5% των νέων πωλήσεων, από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024.

Σύμφωνα με το CAM, αν δούμε μόνο το τρίτο τρίμηνο, το ποσοστό NEV αυξήθηκε ακόμη και στο 52,7%, που σημαίνει ότι τα νέα ενεργειακά οχήματα, αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ όλων των νέων πωλήσεων.

Από την άλλη, το CAM επιβεβαιώνει μια «μικτή εικόνα» στην Ευρώπη. Μεγάλες αγορές όπως η Γαλλία (217.000 BEV) και το Ηνωμένο Βασίλειο (270.000 BEV), αναπτύχθηκαν σημαντικά κατά 6 και 13%, αντίστοιχα.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, έχει αυξηθεί στο 18,1%. Αυτό σημαίνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο, βρίσκεται στα πρόθυρα να γίνει η μεγαλύτερη αγορά BEV στην Ευρώπη.

Στη Γερμανία, οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, μειώθηκαν σε 276.000 οχήματα μετά από τρία τρίμηνα, που σημαίνει μείωση 29%. Σε αυτή τη χώρα, μόνο το 13,1% των νέων πωλήσεων μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου ήταν αμιγώς ηλεκτρικές.

CAM: Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς EV

Για να καταδείξουμε την κατάσταση: το 2023, το Ηνωμένο Βασίλειο είχε 239.000 BEVs μετά από τρία τρίμηνα, ενώ η Γερμανία είχε 387.000 EVs. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, τα δύο κράτη είναι ουσιαστικά ισοδύναμα. «Η ηλεκτρική κινητικότητα στη Γερμανία, βρίσκεται σε μια κρίσιμη μεταβατική φάση και χρειάζεται περισσότερη πολιτική ενορχήστρωση», λέει ο διευθυντής της μελέτης Stefan Bratzel.

«Η επαναφορά μιας χρονικά περιορισμένης επιδότησης της αγοράς και των καλύτερων συνθηκών πλαισίου για τις υποδομές, με χρέωση ηλεκτρικής ενέργειας και αστικής φόρτισης θα έχει σημαντικό αναζωογονητικό αποτέλεσμα».

CAM: Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς EV

Μια σύντομη ματιά στη μεγαλύτερη αγορά στη Βόρεια Αμερική: Υπήρξε μια μέτρια αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, αν και σε χαμηλό επίπεδο. Οι νέες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8% και έφτασαν τις 946.000 μονάδες. Το μερίδιο BEV αυξήθηκε ελαφρώς από 7,4 σε 8,0%.

Υπάρχει σημαντικά μεγαλύτερη δυναμική στα EV στην κατάταξη των κατασκευαστών. Μεταξύ άλλων, τα στοιχεία της Tesla, αντικατοπτρίζουν την υποτονική ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς των ΗΠΑ. Αν και ο Αμερικάνος κατασκευαστής παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης με 1,29 εκατομμύρια πωλήσεις BEV μετά τα τρία τρίμηνα του 2024, κατέγραψε ελαφρά πτώση 2,4%.

CAM: Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς EV

Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός κλείνει, με την BYD να αυξάνει τις πωλήσεις της κατά 11,5% σε 1,17 εκατομμύρια μονάδες. Με αυτές τις τάσεις, μια αλλαγή στην ηγεσία είναι επικείμενη.

Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η αλλαγή στην ηγεσία συμβαίνει μόνο όταν τα BEV και PHEV προστεθούν μαζί. Όπως γνωρίζουμε, η Tesla πουλά μόνο BEV, ενώ η BYD γνώρισε μια πραγματική έκρηξη στα plug-in υβριδικά τους τελευταίους μήνες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο της BYD στις πωλήσεις BEV, μειώθηκε από 50,2 σε 42,6%. «Ένας βασικός παράγοντας σε αυτήν την εξέλιξη, είναι η απότομη αύξηση των νέων πωλήσεων PHEV: 2,2 εκατομμύρια PHEV καταγράφηκαν τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2024, αύξηση περίπου 30%, σε σύγκριση με τα 1,7 εκατομμύρια νέων πωλήσεων το 2023», λέει η CAM.

Τα στοιχεία για τους Γερμανούς κατασκευαστές που αναφέρονται στην ανάλυση του CAM κοινοποιήθηκαν από τις εταιρείες την περασμένη εβδομάδα: Ο Όμιλος VW πούλησε 506.500 BEV (-4,6%) μετά από τρία τρίμηνα, η BMW κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της BEV κατά 19% στις 294.054 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις στη Mercedes άρχισαν να μειώνονται. Ωστόσο, υπάρχει μια απόκλιση στα ακριβή στοιχεία: η ίδια η Mercedes μέτρησε 148.500 BEVs (-22%), αλλά το CAM δείχνει 135.900 BEV (-26,8%).

CAM: Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς EV

Το πρόβλημα για τις γερμανικές μάρκες και την ανάπτυξη της BYD, είναι μια τάση που είναι πιθανό να συνεχιστεί, λέει ο Bratzel. «Η Κίνα είναι η κορυφαία αγορά για την ηλεκτρική κινητικότητα και ολοένα και περισσότερο ο κορυφαίος προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων», λέει ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Bergisch-Gladbach της Γερμανίας.

«Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, υποτίμησαν τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο μεγάλος αριθμός ελκυστικών μοντέλων από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ο πόλεμος τιμών, ασκούν πίεση ιδιαίτερα στους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων».

Πηγή: electrive.com

abb_img