P3 ADAS Benchmark: Το σύστημα της Huawei παίρνει το προβάδισμα

Η κλίμακα του δείκτη P3 ADAS, κυμαίνεται από το 1 (βασικό) έως το 5 (ιδανικό) – με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι 3,6.

Ακούστε το άρθρο

Τα αυτοκίνητα γίνονται υπολογιστές με ρόδες. Αυτή η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα εμφανής στην Κίνα και υπογραμμίζεται από μια πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων διαχείρισης P3, η οποία ανέλυσε την απόδοση προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) από διάφορους κατασκευαστές.

Η P3 διοργάνωσε το «διήμερο Car Experience Event» στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Πεκίνου τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους. Σχεδόν 70 πελάτες αποδέχθηκαν την πρόσκληση. Συνολικά οκτώ οχήματα ήταν διαθέσιμα για test drives. Σχεδόν όλα τα δοκιμαστικά αυτοκίνητα, διέθεταν λειτουργία Level 2++, συγκεκριμένα τη λειτουργία «Navigation on Pilot» (NoP) στην πόλη (εξαιρέσεις: Baojun Yunduo με L2+ και BYD Song L με L2).

P3 ADAS Benchmark: Το σύστημα της Huawei παίρνει το προβάδισμα

Για να διευκρινίσουμε: Το Επίπεδο 2+/2++ υπερβαίνει τα συνηθισμένα συστήματα Επιπέδου 2, επιτρέποντας προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης, όπως οδήγηση hands-free υπό ορισμένες συνθήκες – για παράδειγμα, σε σαφώς καθορισμένες περιοχές όπως αυτοκινητόδρομοι (L2+) ή στην πόλη (L2++ ). Οι κανονισμοί στην Κίνα, στην πραγματικότητα δεν επιτρέπουν την οδήγηση χωρίς χέρια. Ωστόσο, οι Κινέζοι κατασκευαστές, βασίζονται σε σχετικά γενναιόδωρα «χρονικά παράθυρα» στα οποία ο οδηγός καλείται να αναλάβει το τιμόνι. Δίνει την εντύπωση ότι το όχημα μπορεί να οδηγεί αυτόνομα για αρκετά λεπτά. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλα τα συστήματα L2, L2+ και L2++, η ευθύνη παραμένει αποκλειστικά στον οδηγό.

Ο δείκτης P3 ADAS

Η αξιολόγηση και σύγκριση του ADAS, είναι μια σημαντική πρόκληση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Παρά την αυξανόμενη επικράτηση και τη σημασία των λειτουργιών ADAS, υπάρχει έλλειψη σαφώς καθορισμένων και τυποποιημένων μεθόδων αξιολόγησης. Αυτό το κενό οδηγεί σε αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών, των κατασκευαστών και των ρυθμιστικών αρχών, οι οποίοι δυσκολεύονται να αξιολογήσουν την απόδοση και τα οφέλη του ADAS. Η P3 έχει αναπτύξει τον δείκτη ADAS, για να λύσει ακριβώς αυτό το πρόβλημα. Χρησιμοποιώντας ένα τυποποιημένο πλαίσιο και περισσότερες από 100 συγκεκριμένες περιπτώσεις δοκιμών, ο δείκτης P3 ADAS παρέχει μια αντικειμενική και ανιχνεύσιμη αξιολόγηση της απόδοσης ADAS, σε όλα τα συμπλέγματα λειτουργιών (οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια) μέχρι και το επίπεδο SAE 3.

Το P3 έχει θέσει ως στόχο τη δημιουργία διαφάνειας και συγκρισιμότητας σε αυτόν τον περίπλοκο τομέα, για να προωθήσει την ανάπτυξη ασφαλών και αποτελεσματικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Ο δείκτης P3 ADAS, βοηθά τόσο τη βιομηχανία όσο και τους καταναλωτές, να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις ενώ υποστηρίζει την πρόοδο αυτών των κρίσιμων τεχνολογιών. Λαμβάνει υπόψη τις κατηγορίες απόδοσης, άνεσης, ασφάλειας, χρηστικότητας και αντίληψης, για να παρέχει μια συνολική και ουσιαστική συνολική εικόνα.

P3 ADAS Benchmark: Το σύστημα της Huawei παίρνει το προβάδισμα

Πόσο καλά και πόσο αξιόπιστα λειτουργούν τα συστήματα;

Τα οχήματα θα μπορούσαν να εκτελούν σύνθετους ελιγμούς, από αυτοματοποιημένες στροφές προς τα αριστερά και προς τα δεξιά, έως τις αλλαγές λωρίδας – ακόμη και σε σενάρια πολύ πυκνής κυκλοφορίας. Τα συστήματα ADAS όλων των δοκιμαστικών αυτοκινήτων, ήταν τελικά πειστικά τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Πραγματοποιήθηκαν δοκιμές στις ομάδες λειτουργιών οδήγησης, στάθμευσης και ασφάλειας επί του οχήματος.

Παρεμπιπτόντως, οι Κινεζικοί OEM, επιτυγχάνουν υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης στα συστήματα εδώ, καθώς δείχνουν μια λεπτομερή απεικόνιση της περιβάλλουσας κατάστασης στις οθόνες HMI και παρέχουν συνεχή ηχητική ανάδραση, για τους προβλεπόμενους και επερχόμενους ελιγμούς.

P3 ADAS Benchmark: Το σύστημα της Huawei παίρνει το προβάδισμαΝικητές και ηττημένοι στον δείκτη P3 ADAS

Η κλίμακα του δείκτη P3 ADAS, κυμαίνεται από το 1 (βασικό) έως το 5 (ιδανικό) – με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι 3,6. Το Aito M9, που χρησιμοποιεί τεχνολογία Huawei, εξασφάλισε την πρώτη θέση στον δείκτη με 4,73. Στη δεύτερη και τρίτη θέση ακολουθούν το Ji Yue 01 (4,64) και το Xpeng X9 (4,60). Μόνο το BYD Song L με το L2 του έφτασε στο 3,37 – κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 

Σε μια διεθνή σύγκριση, οι κινεζικοί OEM, ξεκάθαρα οδηγούν στο P3 ADAS Benchmark. Αυτό καθιστά πολύ δύσκολο για τους παγκόσμιους κατασκευαστές EV να ανταγωνιστούν στην κινεζική αγορά. Επιπλέον, οι διεθνείς κατασκευαστές, δεν αναμένεται να κυκλοφορήσουν λειτουργίες επιπέδου 2+ στην κινεζική αγορά, πριν από το τέλος του 2025.

Τα αποτελέσματα του P3 ADAS Index, είναι φυσικά «ένα στιγμιότυπο στο χρόνο», αφού οι λειτουργίες οδήγησης εξελίσσονται συνεχώς, χάρη στις τακτικές ενημερώσεις λογισμικού. Στη δοκιμή, για παράδειγμα, το Aito M9 ταξίδευε με ADS 2.0. Τώρα κυκλοφόρησε το ADS 3.0.  Έχοντας αυτό κατά νου, η P3 σχεδιάζει να πραγματοποιεί τέτοιες δοκιμές τακτικά και να παρακολουθεί τις τεχνικές εξελίξεις.

P3 ADAS Benchmark: Το σύστημα της Huawei παίρνει το προβάδισμα

Προοπτικές αγοράς

Στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον όσον αφορά τις επιδόσεις ADAS και φόρτισης, οι κινεζικοί OEM είναι πιθανό να εξασφαλίσουν περαιτέρω μερίδιο αγοράς στην εγχώρια αγορά NEV. Και, φυσικά, οι Κινέζοι κατασκευαστές στρέφονται επίσης προς την Ευρώπη, όπου, εκτός από τους ειδικούς δασμούς , περιμένουν περαιτέρω ρυθμιστικά εμπόδια σχετικά με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τη λειτουργική ασφάλεια.
Καθιερωμένες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας όπως η Huawei και η Baidu οδηγούν την πρόοδο στην απόδοση και τη συνεργασία του ADAS με διεθνείς κατασκευαστές OEM (Baidu & Tesla, VW & Xpeng ). Ως αποτέλεσμα, οι προμηθευτές της ΕΕ Tier 1, όπως η Bosch, χάνουν έδαφος.

«Συνολικά, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, βρίσκονται επί του παρόντος τουλάχιστον δύο χρόνια πίσω από τους Κινέζους ανταγωνιστές τους, όσον αφορά την ανάπτυξη», συνοψίζει ο Marco Dargel, Συνεργάτης στο P3. «Κάνει τον αγώνα προκλητικό, για ηγετική θέση στα πολύ σημαντικά συστήματα και λογισμικό υποστήριξης οδηγού στην Κίνα, για γερμανικούς και διεθνείς κατασκευαστές OEM και καθιερωμένους προμηθευτές.»

Οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας και startups όπως η Horizon Robotics, η Black Sesame, η Phigent Robotics και η Robosense δεν στέκονται ακίνητες. Με σημαντικά νέα προϊόντα και τεχνολογίες (lidar, λύσεις κάμερας χαμηλού κόστους, SoC), πιθανότατα θα γίνουν ολοένα και πιο πολύτιμοι συνεργάτες για τους OEM, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να βελτιώσουν τη γκάμα των προϊόντων τους.

Πηγή: P3 ADAS Benchmark

abb_img