Το σαλόνι – έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, απεικονίζει τη δυναμική της βιομηχανίας. Ενώ πολλοί δυτικοί κατασκευαστές μένουν μακριά, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αναλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο τον λόγο, με μεγάλη εστίαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φιλόδοξα σχέδια για την ευρωπαϊκή αγορά.
Οι εμπορικές εκθέσεις αυτοκινήτου, έχουν υποστεί μεγάλη πληγή, από την πανδημία του κορωνοϊού. Κάποιες έχουν εξαφανιστεί εντελώς (όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης), ενώ άλλες γίνονται όλο και πιο κατακερματισμένες κάθε χρόνο (όπως το IAA).
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, θα ήταν πιθανότατα πολύ μικρότερο, εάν πολλοί Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν έδιναν νέα πνοή στην εμπορική έκθεση. Με τη Mercedes-Benz, την Porsche, τη Hyundai, την Toyota, την Cupra, τη Nissan και τη Volvo, κατασκευαστές αυτοκινήτων για τους οποίους το Παρίσι ήταν ένα γεγονός που έπρεπε να είναι εκεί, απουσίασαν και φέτος.
Η Γαλλία κρατά το «φρούριο»
Ενώ οι κάποιοι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προτιμούν να διοργανώνουν τις παγκόσμιες πρεμιέρες τους, στις δικές τους εκδηλώσεις, η Citroen και η Renault παραμένουν πιστές στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, ως μια εκδήλωση στο σπίτι τους. Με το R4 και το C4, τα δύο νέα ηλεκτρικά SUV, βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ενώ η Renault σερφάρει ξεκάθαρα στο ρετρό κύμα με τα R5, R4 και το Twingo concept, η Stellantis κοιτάζει το μέλλον και φέρνει μαζί της την Leapmotor. Η κοινοπραξία στοχεύει να προσφέρει σχετικά οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη. Με το σλόγκαν «THE LIONS ARE COMING», η Peugeot παρουσίασε στο Σαλόνι του Παρισιού την πλήρη ηλεκτρική γκάμα μοντέλων της, αποδεικνύοντας την τόλμη και την καινοτομία της, διαθέτοντας προτάσεις που μπορούν να καλύψουν κάθε σύγχρονη ανάγκη.
Σαλόνι Αυτοκινήτου Παρισιού: Η Ford επέστρεψε
Εκτός από την Tesla, η ηλεκτρική κινητικότητα δεν ήταν τόσο επιτυχημένη για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ. Η Ford δεν είχε τίποτα να προσφέρει εδώ και πολύ καιρό εκτός από τη Mustang Mach-E στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, αλλά τα νέα μοντέλα με τεχνολογία της VW πρόκειται πλέον να αλλάξουν το «παιχνίδι» . Το Capri και το Explorer βασίζονται και τα δύο στο MEB από το εργοστάσιο του Wolfsburg. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα πειστικό, καθώς το Explorer έχει εσωτερικό υψηλότερης ποιότητας και πιο «ρευστό» λογισμικό από τα αδελφά μοντέλα της VW.
Σαλόνι Αυτοκινήτου Παρισιού: Cadillac, Απόβαση στην Ευρώπη με το Lyriq
Τολμήσαμε να κάνουμε test drive στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, το δεύτερο αμερικανικό OEM που εκπροσωπείται στο Παρίσι, καθώς η Cadillac θέλει να κάνει την επιστροφή της στην Ευρώπη με το Lyriq. Ένας γρήγορος γύρος στα στενά δρομάκια του Παρισιού, αποκάλυψε μια αμφίθυμη εικόνα. Το τιμόνι δεν είναι κακό και ο χώρος που προσφέρεται είναι άφθονος. Το λογισμικό είναι ευδιάκριτο και λειτουργεί ομαλά, ενώ ο βοηθός φρένων έκτακτης ανάγκης, εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια με μεγάλα κόκκινα φώτα και κραδασμούς του καθίσματος.
Χωρίς εκπλήξεις στην Tesla
Ο τρίτος Αμερικανός της παρέας, δείχνει γνώριμα πρόσωπα. Εκτός από τα Model S, 3, X και Y, η Tesla φέρνει μαζί το Cybertruck και παρουσιάζει μια επταθέσια έκδοση του Model Y. Αν και μόνο παιδιά ή άτομα με πολύ κοντό σωματότυπο μπορούν πραγματικά να κάθονται άνετα εκεί, εξακολουθεί να είναι μια πρακτική νέα επιλογή. Η Tesla έχει δημιουργήσει μια επιπλέον γωνία φόρτισης δίπλα στα αυτοκίνητα και διαφημίζει τα πλεονεκτήματα των Supercharger της. Γενικά, οι σταθμοί φόρτισης παίζουν σημαντικό ρόλο σε μια έκθεση αυτοκινήτου, με έναν γρήγορο φορτιστή να εμφανίζεται σε κάθε γωνία.
Με το βλέμμα στο μέλλον η VW
Μπορεί να σας φέρει λίγη νοσταλγία το περίπτερο της Volkswagen Passenger Cars. Εδώ, μπορείτε να θαυμάσετε ένα Golf 1 GTI, απολαμβάνοντας ένα νόστιμο VW «Curry Wurst» (ένα ψητό λουκάνικο με σάλτσα κάρυ) και αμέσως να νιώσετε σαν να επιστρέφετε στη δεκαετία του ’70. Ελάχιστα έχουν απομείνει από το πνεύμα αισιοδοξίας, στο ξεκίνημα της σειράς ID.
Η πιο σημαντική καινοτομία είναι ο Tayron, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης. Τα πράγματα φαίνονται καλύτερα για τις θυγατρικές Skoda και Audi, οι οποίες έφεραν μαζί τους δύο πολυαναμενόμενα ηλεκτρικά SUV, τα Elroq και Q6 e-tron Sportback , τα οποία προκάλεσαν μεγάλη «αναταραχή» στο κοινό.
Η BMW είναι πλέον ηλεκτρική
Η δέσμευση των Βαυαρών στην ηλεκτροκίνηση είναι εκπληκτικά απλή. Το σύνθημα είναι «Είμαστε ηλεκτρικοί», το οποίο αναγράφεται με μεγάλα γράμματα πάνω από το κοινό περίπτερο BMW και Mini. Και πράγματι, δεν υπάρχει ούτε ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης. Στο Παρίσι, οι εκδόσεις ήταν πλέον 100% ηλεκτρικές, με την παγκόσμια πρεμιέρα δύο νέων μοντέλων Mini John Cooper Works.
Γνώριμα τα EV της Kia
Οι Κορεάτες μπορεί να μην έφεραν μαζί τους κανένα νέο μοντέλο, αλλά έχουν ένα ωραίο χαρτοφυλάκιο από EV3, EV6 και EV9, οπότε υπάρχει κάτι για όλους, από συμπαγή αυτοκίνητα πόλης, μέχρι μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα.
Hongqi: Μακροπρόθεσμη στρατηγική
Η κινεζική φίρμα για «πλούσιους και διάσημους» δοκιμάζει ολοένα και περισσότερο τις δυνάμεις της στην Ευρώπη, στοχεύοντας σε μια χλιδάτη πελατεία, που διαφορετικά, πιθανότατα θα οδηγούσε μια Rolls-Royce. Εκ πρώτης όψεως, το EH7 είναι κινέζικο, όπως ανακαλύψαμε κατά τη διάρκεια μιας σύντομης δοκιμαστικής οδήγησης. Διαθέτει πολύ άνετο πλαίσιο, εξαιρετικά ευρύχωρο πίσω κάθισμα και μηδενική αίσθηση στο τιμόνι. Είναι πράγματι άνετο για ταξίδια, αλλά δυστυχώς, η σύντομη δοκιμαστική μας διαδρομή δεν μας έδειξε κάτι που η Rolls-Royce ή η Bently δεν θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερα. Σίγουρα, η τιμή είναι σημαντικά χαμηλότερη, αλλά αυτός είναι ένας από τους λιγότερο σημαντικούς παράγοντες σε αυτό το τμήμα πελατείας που απευθύνεται.
Ωστόσο, αυτό δεν εμποδίζει την Hongqi να δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες. Η στρατηγική της εταιρείας είναι πολύ μακροπρόθεσμη, εξηγεί ο επικεφαλής σχεδιασμού Giles Taylor. Η Hongqi στοχεύει να πουλήσει το 10% της παραγωγής της στην Ευρώπη, με πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Η GAC θέλει να εντυπωσιάσει με την ποιότητα
Το Guangzhou Automobile Group προσπαθεί να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό στην Κίνα, με την ιαπωνική του κληρονομιά. Μέσα από μακροχρόνιες κοινοπραξίες με την Toyota και τη Honda, η εταιρεία έχει μάθει πολλά για την ποιότητα κατασκευής. Η GAC έχει επίσης κληρονομήσει την αυτοσυγκράτηση της από τους Ιάπωνες. Σε αντίθεση με ορισμένους ανταγωνιστές, διατηρεί σκόπιμα χαμηλές προσδοκίες και θέλει να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά σε μικρότερες χώρες πρώτα και πιθανώς να μην εξυπηρετήσει άμεσα τη Γερμανία ή τη Γαλλία, τουλάχιστον μέχρι το 2026.
Build Your Dreams
Το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της BYD, συνδέθηκε με μεγάλες προσδοκίες, οι οποίες σε μικρό βαθμό έχουν περιοριστεί σε κάποια μοντέλα. Οι υψηλές τιμές και η κακή απόδοση φόρτισης, καθιστούν το Atto 3 να πουλάει αργά, ειδικά στη Γερμανία. Η αναδιοργάνωση των πωλήσεων και το Sealion 7, το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της BYD με ικανοποιητική χωρητικότητα φόρτισης (230 kW), έχουν σκοπό να διορθώσουν την κατάσταση.
Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται στην Xpeng
Ως νέα, εισηγμένη στο χρηματιστήριο startup, η Xpeng διαφέρει πολύ από πολλούς άλλους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι παραδοσιακές κρατικές εταιρείες. Αυτό είναι επίσης αντιληπτό στο περίπτερο της εμπορικής έκθεσης. Όπου άλλοι εμφανίζουν plug-in υβρίδια ή μέτρια προϊόντα 400 volt, το Xpeng είναι το μόνο που προσφέρει μια πλατφόρμα 800 volt. Δεν υπάρχει επαναφορά στο υβριδικό. Όλα εδώ παραμένουν ηλεκτρικά. Το P7+, ένα Xpeng P7 που έχει βελτιωθεί από ορισμένες απόψεις, είναι μια καινοτομία. Αυτό που έχουν όλοι οι κατασκευαστές της Άπω Ανατολής, είναι ότι ενδιαφέρονται λιγότερο για πρωτοποριακές καινοτομίες στο Παρίσι και πολύ περισσότερο ενδιαφέρονται, να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην Ευρώπη.
Τα ηλεκτρικά είναι στάνταρ, τα PHEV είναι εδώ για να μείνουν
Μία τάση συνεχίζεται, και είναι εκπληκτική: η αναλογία των BEV στα περίπτερα των εμπορικών εκθέσεων έχει αυξηθεί περαιτέρω, και πολλά περίπτερα είναι ήδη «πλήρως ηλεκτρικά». Όπου υπάρχουν ακόμα κινητήρες εσωτερικής καύσης, σχεδόν πάντα «ηλεκτρίζονται». Πρέπει να ψάξεις για κινητήρες καθαρής καύσης με μεγεθυντικό φακό. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι μια τεκτονική αλλαγή μεταξύ των γερμανικών OEM: ενώ η BMW, κάποτε ο πιο ηχηρός υπέρμαχος της ποικιλόμορφης κίνησης, παρουσιάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το VW Group, το οποίο κάποτε ήταν πλήρως προσανατολισμένο για ηλεκτρικά, παρουσιάζει και πάλι πολλούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Κινεζική ποικιλομορφία
Μισή ντουζίνα κατασκευαστές αυτοκινήτων της Άπω Ανατολής, αποδεικνύουν εντυπωσιακά πόσο ετερογενής είναι η βιομηχανία στην Κίνα. Από τις παραδοσιακές εταιρείες, έως τις νεοφυείς επιχειρήσεις, τα πάντα αντιπροσωπεύονται, σε όλες τις περιοχές τιμών και με διαφορετικές ιδέες κίνησης. Στρατηγικά, υπάρχουν μεγάλες διαφορές. Πολλοί είναι μακροπρόθεσμοι και μάλλον προσεκτικά προσανατολισμένοι, αλλά κάποιοι έχουν επίσης υπερβολική αυτοπεποίθηση. Δύο πράγματα είναι πλέον ξεκάθαρα: αφενός, η Κίνα θα έχει μόνιμη παρουσία αντιπροσωπειών στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, ακόμη και με τιμωρητικούς δασμούς, και στη συνέχεια, θα εδραιωθεί, με τοπικές εγκαταστάσεις παραγωγής. Από την άλλη πλευρά, δεν θα επιβιώσουν όλοι οι ΚΑΕ που πιέζουν τώρα στην Ευρώπη. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει την προοπτική σημαντικής εξυγίανσης μεσοπρόθεσμα.
Η μεγάλη ανατροπή μόλις ξεκίνησε
Οι εκθέσεις αυτοκινήτων είναι πάντα ένας δείκτης της κατάστασης του κλάδου. Στο Παρίσι, έγινε σαφές πόση δυναμική αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, με τις Hongqi, GAC και Aito, άλλοι λιγότερο γνωστοί Κινέζοι κατασκευαστές, κάνουν το ντεμπούτο τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν και τα καθαρά BEV κυριαρχούν στην αγορά και είναι εδώ για να μείνουν, τα plug-in υβριδικά, μπαίνουν και πάλι στο επίκεντρο.
Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ Κινέζων προμηθευτών και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, που κυμαίνονται από τους τιμωρητικούς δασμούς, έως τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, κρατούν όλη τη βιομηχανία σε εγρήγορση. Η προσδοκώμενη ανάκαμψη της ιδέας του «motor show» απέτυχε επίσης να υλοποιηθεί στο Παρίσι. Η φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, δεν έμοιαζε με τις εμπορικές εκθέσεις που ξέραμε πριν από την πανδημία.
Πηγή: electrive.com