Η SAIC Motor ανακοίνωσε την πρόθεσή της να καταθέσει αγωγή στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την προστασία των δικαιωμάτων και των συμφερόντων της. Η SAIC επηρεάζεται από το υψηλότερο ειδικό τιμολόγιο 35,3% και τώρα κατηγορεί την ΕΕ, για λάθη στην έρευνα.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, είναι της γνώμης ότι η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν «λανθασμένη στον καθορισμό των επιδοτήσεων» και στα «διογκωμένα ποσοστά επιδότησης», αγνοώντας σημαντικές πληροφορίες και τα αντεπιχειρήματα της εταιρείας.
Ωστόσο, η SAIC, δεν θέλει να εγκαταλείψει την ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία δηλώνει ότι λαμβάνει «μέτρα για να προσαρμοστεί στα εμπορικά εμπόδια» και θα εντείνει τις προσπάθειές της, για να φέρει νέα μοντέλα με διαφορετικά συστήματα κίνησης στην Ευρώπη.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι άλλα συστήματα μετάδοσης κίνησης, δεν επηρεάζονται από τους ειδικούς δασμούς, πράγμα που σημαίνει ότι η SAIC θα μπορούσε να εξάγει υβριδικά στην Ευρώπη για παράδειγμα, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει τους υψηλούς ειδικούς δασμούς στις εισαγωγές. Η θυγατρική SAIC MG Motor για παράδειγμα, προσφέρει επίσης το μικρό αυτοκίνητο MG3, το συμπαγές SUV ZS και το μεγάλο SUV HS, ως υβριδικά στην Ευρώπη.
Όταν τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός της ΕΕ, η SAIC θα πρέπει να καταβάλει δασμό 45,3%, στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με άμεση ισχύ. Προηγουμένως ίσχυε εισαγωγικός δασμός 10%, αλλά με τον νέο κανονισμό, ο Όμιλος θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον ειδικό δασμό 35,3%. Αυτό σημαίνει ότι η SAIC θα πρέπει να πληρώσει το υψηλότερο ειδικό τέλος.
Στην έρευνα κατά των επιδοτήσεων που ξεκίνησε στα τέλη του 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέτασε εάν οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, είναι σε θέση να προσφέρουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα φθηνότερα από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, που δεν έχουν λάβει τις αντίστοιχες επιδοτήσεις.
Κατά την άποψη της Επιτροπής, αυτό θα αποτελούσε μη εγκεκριμένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας: κατά μέσο όρο, οι Κινέζοι κατασκευαστές μπορούσαν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα 20% φθηνότερα, λόγω των επιδοτήσεων.
Ωστόσο, τα ειδικά τιμολόγια δεν επιβάλλονται γενικά, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις σε ειδική βάση για τον κατασκευαστή. Σύμφωνα με την ΕΕ, ο ακριβής δασμολογικός συντελεστής θα πρέπει να σχετίζεται με τις υψηλές επιδοτήσεις που ελήφθησαν, οι οποίες καθορίστηκαν στην έρευνα.
Σύμφωνα με τη λογική, όσοι έλαβαν περισσότερες επιδοτήσεις θα πρέπει τώρα να πληρώσουν και υψηλότερους δασμούς. Ακόμη και πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η Επιτροπή είχε κατηγορήσει τους τρεις κατασκευαστές BYD, Geely και SAIC, για έλλειψη συνεργασίας, όσον αφορά τις επιδοτήσεις, τις λειτουργίες και τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Ακριβώς σε αυτό το σημείο, η SAIC προφανώς αισθάνεται ότι της φέρθηκαν άδικα. Ή τουλάχιστον βλέπει μια νομική ευκαιρία, να λάβει μέτρα κατά των ειδικών τιμολογίων. Μένει να δούμε αν η αγωγή θα είναι επιτυχής, μόλις κατατεθεί πραγματικά.
Πηγή: reuters.com