Η νορβηγική πρωτεύουσα του Όσλο, ανακοίνωσε αυτήν την υποχρεωτικότητα για τους δρόμους της, τον Σεπτέμβριο του 2020. Με ένα καλό χρονικό διάστημα τεσσάρων ετών, τέθηκε επίσημα σε ισχύ σήμερα. Μια εξαίρεση ισχύει μόνο για τις διαδρομές με ταξί που ξεπερνούν τα όρια της πόλης.
Πριν από λίγο καιρό, ο κλάδος των ταξί, είχε ζητήσει να αναβληθεί η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρικών ταξί στο Όσλο μέχρι το 2027, επικαλούμενη την έλλειψη εγκαταστάσεων φόρτισης, αλλά το δημοτικό συμβούλιο αρνήθηκε να αναβάλει την απόφαση. Ο νέος κανονισμός αναφέρει: «Τα ταξί που κυκλοφορούν στο Όσλο, ενδέχεται να μην έχουν πλέον εκπομπές από κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά την 1η Νοεμβρίου 2024». Η μόνη εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, είναι τα ταξίδια με ταξί πέρα από τα σύνορα του Όσλο.
Ο αριθμός των εγγραφών BEV στον τομέα των ταξί είναι υψηλός στη Νορβηγία εδώ και χρόνια. Πέρυσι, η διείσδυση στην αγορά BEV σε ολόκληρη τη χώρα ήταν 88%, ελαφρώς υψηλότερη από το 82,4% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων συνολικά. Στο Μπέργκεν και το Στάβανγκερ, όλα τα νέα ταξί ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2023. Στο Τρόντχαϊμ, το ποσοστό των νέων ταξί που ήταν ηλεκτρικά ήταν 97%, ενώ στην πρωτεύουσα Όσλο ήταν 90%. Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από τη Νορβηγική Υπηρεσία Δημόσιων Οδών.
Το ιστορικό του μεγάλου αριθμού νορβηγικών εγγραφών σε αυτόν τον τομέα, είναι ότι πολλά συμβούλια κομητειών, έχουν θέσει προθεσμίες εντός των οποίων, όλες οι άδειες ταξί πρέπει να είναι ηλεκτρικές, όπως στο Όσλο. Οι απαιτήσεις ισχύουν κυρίως για τα ταξί αυτοκινήτων, αν και υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Μια παρόμοια πρωτοβουλία ανακοινώθηκε αυτό το καλοκαίρι με τη Σαγκάη, να σχεδιάζει να ηλεκτροδοτήσει τις επιχειρήσεις λεωφορείων και ταξί μέχρι το 2027, ενώ άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Αθήνα ή το Λονδίνο, ακολουθούν μια πιο ήπια προσέγγιση και παρέχουν επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά ταξί.