Μιλώντας στη γερμανική Handelsblatt, ο Γάλλος Υπουργός Βιομηχανίας Marc Ferracci πρότεινε στις χώρες της ΕΕ, να υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα, με πρότυπο αυτό που έχει ήδη η Γαλλία. Το Παρίσι χορηγεί επιδοτήσεις που εξαρτώνται από τις εκπομπές CO2, για την παραγωγή οχημάτων και μπαταριών και έτσι αποκλείει τα οχήματα από την Κίνα.
Για την περαιτέρω τόνωση της ζήτησης, ο Ferracci τάσσεται υπέρ μιας ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας, για την ηλεκτροκίνηση εμπορικών στόλων. Ο υπουργός είπε ότι οι λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να συζητηθούν με όλους τους εταίρους της ΕΕ. «Αλλά η αρχή είναι ότι εμείς, όπως και οι εμπορικοί ανταγωνιστές μας, ευνοούμε τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα όσον αφορά τις επιδοτήσεις».
Ο Ferracci αναγνώρισε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, είναι «και φθηνότερα και πιο καινοτόμα», προσθέτοντας ότι «έχουμε πρόβλημα με την ανταγωνιστικότητα, τη ζήτηση και τις αθέμιτες κινεζικές εμπορικές πρακτικές». Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, θα πρέπει να κάνουν «πολύ μεγάλες επενδύσεις» στην ηλεκτρική κινητικότητα. «Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας μας, εξαρτάται από το αν θα βρούμε μια απάντηση σε αυτές τις κολοσσιαίες προκλήσεις».
Στη συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα, ο Γάλλος υπουργός τόνισε τη θέση της χώρας του υπέρ των πρόσθετων δασμών της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, κάτι που η γερμανική κυβέρνηση είχε αντιταχθεί. Οι έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχαν δείξει ξεκάθαρα ότι το κράτος επιδοτεί ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικής κινητικότητας, υποστηρίζει ο Ferracci.
Ταυτόχρονα, συνεχίζει να υποστηρίζει τον στόχο να μην επιτρέπεται πλέον να πωλούνται νέα οχήματα εσωτερικής καύσης στην ΕΕ, από το 2035 και μετά. «Ένα τέτοιο βήμα προς τα πίσω, θα αποσταθεροποιήσει τη στρατηγική των ευρωπαίων κατασκευαστών», δήλωσε ο Ferracci. Ωστόσο, η Γαλλία θέλει να ανακαλέσει τους υποχρεωτικούς στόχους μείωσης του CO2 σε όλη την ΕΕ, που θα ισχύουν από τον Ιανουάριο του 2025. Ζήτησε από την Επιτροπή της ΕΕ, να μην επιβάλει κυρώσεις σε κατασκευαστές, που δεν εκπληρώνουν αυτούς τους στόχους.
Τον περασμένο μήνα, ο Ferracci είπε επίσης, ότι οι δημόσιες παραγγελίες και οι εταιρικοί στόλοι, θα πρέπει να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. «Έχουμε δουλειά να κάνουμε για να στηρίξουμε τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Υπάρχει θέμα μπόνους, κυρώσεων, αλλά και αυτό των εταιρικών στόλων και των δημοσίων παραγγελιών», είπε. Και πρόσθεσε: «Θα προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε όλους τους μοχλούς που έχουμε στη διάθεσή μας».